24/1 laajakaista ei vain Soneralla toimi...

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 1 katselukerta

Piti nyt tännekkin rekisteröityä, kun asiakaspalvelussa puhutetaan ja puhutaan silkkaa paskaa(jos satut sinne pääsemään).

Olen tehnyt 4-5 vikailmoitusta, soittanut useaan kertaan ilman tulosta. Tällä hetkellä liittymän kättely nopeus noin 15-16Mb, eikä linja pysy vakaana. Vaihdoin Telewellin kokonaan siltaavaksi ja reitittimen perään...ei apua silloin kun liikenne runkoverkossa kasvaa. Linjat myös käyty mittaamassa.

Moni kaveri vaihtanut Soneran liittymän pois, koska nettipelien takia tarvitsemme vakaan linjan. Pitää vaan tyytyä paikkakunnan monopolia pitävän ISP:n tuotteeseen ja irtisanoa määräaikainen sopimukseni.

Ihme vaan, kun vikailmoitukseeni minkä tein viikko sitten..ei ole vastattu ja tänään lähti seuraava.

Tosi huonoa palvelua, laskut kyllä tulee ajallaan. Tietääkseni määräaikaisen sopimuksen saa purettua,...jos tuote ei toimi niinkuin on tarkoitettu.

Läpeensä .yrpiintynyt

5 kommenttia

Joka osoitteessa ei ADSL 24/1M-nopeusluokka toimi, vaikka saatavuus nopeusluokalle olisikin verkon tekniikan ja johdonpituuden puolesta. Ehkä 8/1M-nopeusluokassa yhteys toimisi vakaammin.
Moi

Olen kyllä tietoinen asiasta. Olen seurannu linjaa WinMTR ohjelmalla pingatessa ulkomaille, niin ongemat alkavat täällä (esim. hkicore2-o-1.datanet.tele.fi). Olen sanonut, että yhteyttä saa pudottaa..kunhan latensseihin ja uppikaistaan ei kosketa. 8/1 kaistasta ei käytännössä ole kuin n.6-7Mb, joten kyllä kuparin enempi pitäisi kestää.

Suoraan sanottuna vika kyllä löytyy Soneran verkosta, jossain reitityksen varrella. Osan aikaa yhteys toimii moitteetta, mutta yleensä kun "ottelut" käynnissä...iltaisin ja viikonloppuisin, niin ongelmat alkavat. Summa summarum....liikenteen kasvaessa teidän verkossa, kapasiteetti ei vaan riitä.

Toivottavasti sieltäpäin joku ottaa yhteyttä asian tiimoilta, esim. 8/1 noputeen siirtymisestä tai nykyisen nopeuden pudottamisesta esim. noin 10-12Mb.
Ei ristus sentään, nopeus tätä kirjoittaaessa noin 2Mb...mitä ihmettä Soneralla tapahtuu? Ei yhteyden ottoja eikä muutoksia. Aikaisempiin vikailmoituksiin ei vastausta. Ensimmäisiinin tuli vain tekstiviesti "liittymänne vika on korjattu" ..

Voisiko täällä kommentoivat asiakaspalvelun työntekijät tehdä asialle jotain?
Hienoo

Tulihan yhteydenotto ja asiat järjestyy.
Hyvät jatkot tuulimyllyjä vastaan. Forumin asiantuntijoille jaksamista..ei ole helppo pieti. Viimeinen ilta Soneran asiakkaana, ja viimeiset 5 minuutin välein pätkimiset kärsittävänä.

3 uusi modeemi käytössä sillattuna ja reititin perässä-..ja tää vaan jatkuu. En tiedä käyttääkö Sonera vielä Nokian ala-arvoisia jakamoja, mutta totuus on..että henkilökunnan irtisanomiset etenkin laajakaistapuolelta varmasti edes auttaa ongelmien lisääntymistä.

Myydään kaikenlaisia paketteja, mitkä eivät toimi kun korkeintaan sen 1/3 luvatusta kaistasta jotenkuten vakaana(24/1).

Ne ketkä eivät saa määräaikaista sopimusta purettua...ottakaa logia talteen WinMTR ohjelmalla, sieltä näkee missä ongelmat esiintyy(näillä faktoilla pystytte myös sopimuksen purkamaan).

Onnea jatkaville...ei tule ikävä tätä puulaakii.......

Vastaa