24kk Viihde+laajakaista -paketin jatkaminen laajakaistana

  • 11 December 2014
  • 0 kommenttia
  • 1 katselukerta

Moi!

Ostin maaliskuussa 2012 vähintään 24kk laskutettavan Viihde+laajakaistapaketin. Laajakaistan nopeus oli alunperin 24Mbit/s ja sitä nostettiin syksyllä 2012 100Mbit/s.iin. Hinta tuolle viritykselle (postinro 33410 -alueelle) YH-kodit -kämppään oli (ja on edelleen) erittäin mukavat 20e/kk. Itse asiassa tarjoushetkellä Viihde+laajakaista oli saman hintainen kuin pelkkä 24M-laajakaista eli Viihde "oli pakko ottaa mukaan" 😉 - ei siis valittamista.

Kun 24kk tulee ensi maaliskuussa täyteen, muuttuu pakettini ilmeisesti ns. normaalihintaiseksi eli jos erinäisiltä sivuiltanne oikein ymmärrän, hinta tuplautuu lukemaan 40e/kk(??), mikä jo menee yli kipurajan siinä mielessä, että taloyhtiössämme näkyy myös Soneran kaapeli-tv tarjoten (mun kannalta) liki samat palvelut kuin laajakaista-TV.

YH ja Sonerahan ovat ainakin täällä Tampereella leiponeet erinäisiä asioita suoraan yhtiövastikkeisiin kuuluviksi ja niitä ovat mm. kaapeli-tv.n joku perusmaksu sekä perusnopeuksinen laajakaista (minkä nopeus nykyään 10Mbit/s). Nuo siis jo vievät osana yhtiövastiketta yht. noin 10-15e/kk "perusmaksuna" oli sitten telkkarin/tietsikan tarvetta tai ei.


Jos siis tuo uusi hinta pitää kutinsa ja haluan jättäytyä SoneraViihteestä pois + jättäytyä laajakaistaliittymän osalta perusnopeuden (10Mbit/s) varaan tuon 24kk.n täytyttyä, NIIN

a) Onnistuuko em. säätö ilman käyttökatkoja? (Pakko tällainenkin kysyä ku mikään eioo varmaa)

b) Saako Sonera Viihdepaketin mukana tulleen modeemin pitää (siis lainassa edelleen - ei omaksi), koska laajakaista-asiakkuus siis jatkuu - ja näköjään tarjoatte nykyäänkin uusille laajakaista-asiakkaille modeemin ilmaiseksi?
(Sivuillanne kun mainitaan, että SoneraViihde-sopimuksen päätyttyä boxi & modeemi pitää palauttaa)

c) Mihinkä osoitteeseen Viihde-purkki pitää palauttaa (jos pitää) ja kuka maksaa lähetyksen paketteineen? Meneekö "asiakaspalautuksena"?

d) Kuinka kauan ennen nykyisen paketin 24kk vähimmäisaikaa tämä säätö pitää tilata, että se varmasti tapahtuu sinä päivänä, kun 24kk vanhaa sopparia tulee täyteen?
Kelpaako jo tämä ilmoitus muutoksen tilaamiseksi?


Tällaiseen tapaukseen ei löydy sepustusta Soneran Omilta Sivuilta kohdassa Laajakaista/TV-asiakas.

Toivottavasti tähän alle ilmaantuu sellainen vastaus, mistä kerralla käy homma selkeäksi! ;)


PS:
Aika ajoin täällä palstalla näkee, että pyydetään lisäämään Asiakasnumero profiiliin, jotta palstaemännät/isännät pystyvät tarkistamaan jotakin. Minäkin sen nyt tuonne profiiliin lisäsin - kun löysin sen vanhasta paperilaskusta :)

Jossain täällä ohjeissa (tai jossain Sonera-hlökunnan postauksissa) mainitaan tuon Asiakasnumeron löytyvän laskusta, millä ilmeisesti viitataan paperilaskuun(??). Ainakaan mä en löydä sitä sähköisestä laskusta Omilta Sivuilta. Sivujen laskuissa on laskunumero, (joku ihmeen) kustannuspaikkanumero sekä liittymänumero (siis puh.nro), mutta mitään Asiakasnumeroa ei näe edes Omien sivujen Puhelin-pääsivulla, eikä Laajakaista/TV-pääsivulla.

Mistä tuo Asiakasnumero pitäisi löytyä netissä? 😉

0 vastausta

Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!

Vastaa