24kk määräaikainen sopimus + putkiremontin vaikutus

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 1 katselukerta

Hei!
Olemme muuttamassa taloyhtiöön, jossa tällä hetkellä ei ole kaapelimahdollisuutta. Voisimme ottaa Soneran laajakaistan, mutta tuo 24 kk määräaikainen sopimus epäilyttää. Ovatko kaikki Soneran laajakaistat aluksi 24 kk määräaikaisia? Taloyhtiöömme on ensi vuonna tulossa putkiremontti, jossa uusitaan myös telelinjaukset, enkä tiedä, että mitä kaikkea se käytännössä pitää sisällään. Jos nyt otamme sopimuksen kiinteän puhelinverkon laajakaistalla, ja ensi vuonna meille vedetäänkin kaapelit, mitä tapahtuu sopimukselle? Tietenkin vaihtaisimme sen kaapelimuotoiseksi heti kun mahdollista, mutta onko se mahdollista ilman sopimusrikkoja? Saako Soneralta laajakaistaa myös kaapelin kautta? Kiitoksia vastauksistanne.

P.S. Jos nyt tilaan laajakaistan, voiko sen ottaa toimintaan vasta 7.5?

1 kommentti

Kaikki Soneran laajakaistaliittymät kuluttaja-asiakkaille myydään 24 kuukauden sopimuksella. Voit tarkistaa Sonera laajakaistan saatavuuden osoitteen perusteella täältä. Saatavuutta voi tiedustella myös Myyntipalvelun numerosta 0800 133133.

Jos esimerkiksi hankit Sonera ADSL-liittymän nyt ja laajakaistan saatavuus Soneran osalta muuttuu talon remontin yhteydessä, tullaan liittymä muuttamaan automaattisesti uudelle tekniikalle. Tälläinen tilanne on mahdollinen, jos taloyhtiöön on tilattu Laajakaista Extran mahdollistava Kiinteistöyhteys Kuitu eli taloon tulee valokuituyhteys Soneran kautta.

Soneran laajakaistaliittymistä pisin toimitusaika on toisen operaattorin lankapuhelinverkkoon toimitettavalla ADSL-liittymällä, jossa toimitus luvataan 3 viikon päähän tilauksesta. Muissa tapauksissa toimitusaika on korkeintaan viikon, jos vain kytkentä on suoritettavissa normaalisti ilman yllätyksiä.

Uuden liittymän kytkennän voi tilata myöhemmäksi kuin mitä se voitaisiin toimittaa, eli jos vaikka liittymä olisi jo kytkettävissä ensi viikolle, voi toimituksen tilata vaikka päivälle 7.5.

Toivottavasti tästä vastauksesta oli jotain apua. Lisää saa kysyä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa