Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Olaba_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Cisco EPC3825 ja yhteys pätkii, syynä wlan päällä olo??

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Eli topicin mukainen Loota tuli mukana soneran 100/5 kaapelissa.

Noin kuukauden päivät tapeltu katkeilvan netin kanssa, katkot tapahtuu satunnaisina aikoina.
Pelatessani huomaan, kuinka yhteys alkaa hiipumaan alaspäin kunnes katkeaa kokonaan.

Kaiken maailman ohjeet ja vinkit olen lukenut ja kokeillut mitä netti on tarjonnut.
Ip floodit poistettu ym.

epc3825-v302r125533-110811c on lootan firmis.

alkuperäinen siis päivitettiin tässä taannoin ko. versioon.

Luin jostain, että kyseisen modeemin Wlan aiheuttaa ongelmia, Pelasin/surffailin koko viikonlopun Wlan disabloituna lootasta ilman ongelmia, kunnes eilen nostin sen ylös, jotta parempi puolisko pääsisi läppärillään surffailemaan.

Koko sunnuntain yhteys toimi hyvin, kunnes huomasin pelaamisen alkavan tökkimään jälleen.

Tänään aamulla makselin nettipankissa laskuja, yhteys meni jumiin (tämä kestää noin 1-2min, selvitä itsekseen), mutta kun avasin lootan asetukset ja kytkin Wlanin pois, yhteys nousi samantien takaisin.

Oma koneeni on Kaapelilla kiinni lootassa, enkä käytä wlania.

Minkä takia Wlanin päällä olo aiheuttaa katkoja, jos tämä on siis ongelmana?
26 vastausta
MikaS_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei,
onko tämä nyt uusin firmis mitä soneralta saa?
Current Software Revision: epc3825-v302r125533-110811c
Firmware Name: epc3825-v302r125533-110811c.bin
Firmware Build Time: Aug 11 18:20:51 2011

jos on uudempi saatavilla niin kiitoksia ja pukatkaa se minunkin modeemiin, jos vaikka tökkiminen vähenisi.
Arttu-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1303 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei MikaS

Valitettavasti kyseinen firmis on uusin, mitä meillä on tarjota. Oletko kokeillut pudottaa palomuuria pois Markon ohjeiden mukaisesti?
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
MikaS_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Okei hyvä että sekin on nyt varmistettu. Olen myös pudottanut palomuurin pois päältä ja se tosiaankin tuntuu antavan modeemin prosessorille lisää aikaa touhuta muidenkin asioiden parissa. Toistaiseksi modeemi on toiminut ihan hyvin! Toivotaan parasta että se oli siitä kiinni!
jiiwee
Vakiokalustoa ☆
  • 3 custom-general.kudos
  • 171 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kyllä tämä Ciscon rakkine nyt vaan hukkaa pakettaja aina silloin tällöin tekipä mitä hyvänsä (palomuurit, wlanit pois ym.). Voi todeta yksinkertaisesti pingaamalla paria eri palvelinta yhtä aikaa. Liian usein hävikkiä sattuu molemmille samaan aikaan. Normaaliin surffailuun ei tällä ole juurikaan vaikutusta, mutta esim. Netflixin tapainen streamaus tiputtaa kuvan laadun hetken päästä heikoimmalle (=surkealle) tasolle. Tokenee kyllä parin minuutin sisään. Mutta jos yhden leffan aikana näitä tapahtuu 6-7 kertaa, niin on jo mielestäni hieman liikaa. Etenkin kun marraskuussa oli vielä vanha modeemi ja 10Mb liittymä käytössä enkä muista että vastaavaa olisi tapahtunut kertakaan!

Syyllinen voi mielestäni olla nyt tuo Ciscon modeemi (tod.näk.) tai sitten suurempi 100Mb nopeusluokka, jos infranne ei tuota syystä tai toisesta oikein mukisematta näillä kulmilla niele.

Onko mahdollista pudottaa nopeutta takaisin 10Mb:hen (ilman kustannuksia!), jotta voisi testata ensin Ciscoa ja jos edelleen takkuaa, niin sitten vielä palauttaa vanha modeemi? Toki tuon 100Mb:n mieluiten pitäisin, kun hintakin saatiin viilattua kohdalleen.
kasimir_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sama modeemi käytössä täälläkin. Otin käytöstä modeemin palomuurin joitakin kuukausia sitten ja sen jälkeen oli netti toiminut aika hyvin. Oma pöytäkone on kaapelilla kiinni ja taloudesta löytyy myös läppäri joka käyttää WLANia hyväkseen. Huolimatta satunnaisista katkoksista on nettipelit ja perus surffailu toiminut. Joululomilta palattuani on kuitenkin yhteys rupenut katkeilemaan monia kertoja päivässä. En tiedä mistä kiikastaa kun netti pyöri vielä ennen lomia.

Firmware tuo sama mikä vissiin kaikilla on eli:

Current Software Revision: epc3825-v302r125533-110811c
Firmware Name: epc3825-v302r125533-110811c.bin

PS. Tämä siis Turussa, ja Sonera Laajakaista Kaapeli 100M/5M! En tiedä onko sillä väliä.
Larha_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Komppaan jiiweetä... Kerrohan meillekin miten homma etenee?

jiiwee kirjoitti:
Kyllä tämä Ciscon rakkine nyt vaan hukkaa pakettaja aina silloin tällöin tekipä mitä hyvänsä (palomuurit, wlanit pois ym.). Voi todeta yksinkertaisesti pingaamalla paria eri palvelinta yhtä aikaa. Liian usein hävikkiä sattuu molemmille samaan aikaan. Normaaliin surffailuun ei tällä ole juurikaan vaikutusta, mutta esim. Netflixin tapainen streamaus tiputtaa kuvan laadun hetken päästä heikoimmalle (=surkealle) tasolle. Tokenee kyllä parin minuutin sisään. Mutta jos yhden leffan aikana näitä tapahtuu 6-7 kertaa, niin on jo mielestäni hieman liikaa. Etenkin kun marraskuussa oli vielä vanha modeemi ja 10Mb liittymä käytössä enkä muista että vastaavaa olisi tapahtunut kertakaan!

Syyllinen voi mielestäni olla nyt tuo Ciscon modeemi (tod.näk.) tai sitten suurempi 100Mb nopeusluokka, jos infranne ei tuota syystä tai toisesta oikein mukisematta näillä kulmilla niele.

Onko mahdollista pudottaa nopeutta takaisin 10Mb:hen (ilman kustannuksia!), jotta voisi testata ensin Ciscoa ja jos edelleen takkuaa, niin sitten vielä palauttaa vanha modeemi? Toki tuon 100Mb:n mieluiten pitäisin, kun hintakin saatiin viilattua kohdalleen.
jiiwee
Vakiokalustoa ☆
  • 3 custom-general.kudos
  • 171 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Jos mua tarkoitat, niin eipä ole jälkipolville juurikaan kerrottavaa. Mitään ei ole testattu edellisen puolikatkeran kommentin jälkeen. Netflixin lakkautin osittain juuri ton pätkimisen takia enkä muita streamauspalveluja ole halunnut edes kokeilla. Nettiradiota (TV:n kautta) jonkin verran kuunnellut ja todennut, että sekin mokoma onnistuu silloin tälläin hukkaamaan yhteyden. Syyttävä sormi osoittaa niin kauan Ciscoon päin, kunnes muuta todistetaan.
Tämän osion uusimmat keskustelut