Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Olaba_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Cisco EPC3825 ja yhteys pätkii, syynä wlan päällä olo??

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Eli topicin mukainen Loota tuli mukana soneran 100/5 kaapelissa.

Noin kuukauden päivät tapeltu katkeilvan netin kanssa, katkot tapahtuu satunnaisina aikoina.
Pelatessani huomaan, kuinka yhteys alkaa hiipumaan alaspäin kunnes katkeaa kokonaan.

Kaiken maailman ohjeet ja vinkit olen lukenut ja kokeillut mitä netti on tarjonnut.
Ip floodit poistettu ym.

epc3825-v302r125533-110811c on lootan firmis.

alkuperäinen siis päivitettiin tässä taannoin ko. versioon.

Luin jostain, että kyseisen modeemin Wlan aiheuttaa ongelmia, Pelasin/surffailin koko viikonlopun Wlan disabloituna lootasta ilman ongelmia, kunnes eilen nostin sen ylös, jotta parempi puolisko pääsisi läppärillään surffailemaan.

Koko sunnuntain yhteys toimi hyvin, kunnes huomasin pelaamisen alkavan tökkimään jälleen.

Tänään aamulla makselin nettipankissa laskuja, yhteys meni jumiin (tämä kestää noin 1-2min, selvitä itsekseen), mutta kun avasin lootan asetukset ja kytkin Wlanin pois, yhteys nousi samantien takaisin.

Oma koneeni on Kaapelilla kiinni lootassa, enkä käytä wlania.

Minkä takia Wlanin päällä olo aiheuttaa katkoja, jos tämä on siis ongelmana?
26 vastausta
Janittaja_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Itsellä ollut samanlaista ongelmaa nyt reilu viikon ajan. Aivan satunnaisina aikoina pätkäisee netin poikki noin 1-2min ajaksi. Tietokone on yhteydessä WLANin kautta, ja samanaikaisesti Xbox360 ethernet-piuhalla. Molemmissa pätkäisee netti aina samaan aikaan poikki.
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Janittaja,

Olitko kokeillut myös tuota aiemmin mainitsemaani palomuurin pois kytkentää?

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable
ja paina Save settings

Jos ongelma tuosta huolimatta jatkuu niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä, 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Janittaja_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kyllä olen kokeillut, mutta yhä jatkuu satunnainen pätkiminen. Keskustelualuetta selatessa kävi ilmi ainakin että omaisin vanhan Firmwaren, voiko olla syynä tähän?
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Janittaja,

Laitteen vanha ohjelmistoversio voi tosiaan olla syypää ongelmiin. Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi niin voidaan katsoa tuota päivitystä sinulle.

Asiakasnumeron lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> profiili >> asiakasnumero.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Janittaja_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei! Lisäsin asiakasnumeroni nyt profiiliini.
jiiwee
Vakiokalustoa ☆
  • 3 custom-general.kudos
  • 171 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Taisin tehdä vikailmoituksen tuosta firmiksestä 6.12. ja päivitys tuli jo 7.12. Sitten eilen 11.12. tuli teiltä vielä tekstari "Kaapelimodeeminne on nyt päivitetty. Päivitys tulee laitteeseenne tämän päivän aikana". Tulikohan viesti vaan jälkijunassa vai mistä lienee kyse?

PS. Kun tuo laite ei nyt sillä mukana tulevalla 2010 vuoden softalla ainakaan toimi kunnolla, niin eikö teidän kannattaisi ihan itse mainostaa uutta päivitystä etteivät kaikki asiakkaat joutuisi heti tuskailemaan sen kanssa? Tosin en nyt ole vielä ollenkaan vakuuttunut, että tämä uusinkaan (ei siis mikään uusi) päivitys olisi ongelmaton.
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Janittaja,

Käytä modeemistasi virta pois ja anna olla hetken aikaa virrattomana, pari minuuttia pitäisi riittää. Tämä nopeuttaa hieman päivitystä ellei laite ole päivitystä vielä ladannut. Kun käynnistät modeemin uudelleen sen pitäisi seuraavan parin tunnin sisällä saada päivityksen.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Jiiwee,

Toivotaan että ongelma poistui nyt uudemmalla ohjelmistolla.

Pävitys oli siis laitettu sinulle jo perjantaina. Ilmeisesti tuo oli jostain kumman syystä yritetty laittaa myös 11.12. uudelleen. Olisikohan käsittelijä epäillyt että päivitys ei ollut tullut perille tai sitten on viestiä kirjoittaessa tullut ajatuskatkos.

Kiitos palautteesta, välitän idean tuon päivityksen mainostamisesta eteenpäin.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
jiiwee
Vakiokalustoa ☆
  • 3 custom-general.kudos
  • 171 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
DNA taitaa jaella tähän modeemiin uudempaa firmistä kuin Sonera.

Current Software Revision: epc3825-v302r125554-120725c
Firmware Name: epc3825-v302r125554-120725c.bin
Firmware Build Time: Jul 26 11:00:24 2012


Onko suunnitelmissa (mikäli tuossa versiossa nyt jotain korjattu) ?
Arttu-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1303 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei jiiwee

Tiedustelin tuossa hieman asiaa. Valitettavasti uudempaa firmistä ei ole tällä hetkellä suunnitteilla.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut