Digiboksin kello väärässä ajassa

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 45 katselukertaa

Osaako joku auttaa: Koti TV-palvelu on tänään otettu käyttöön, ja aluksi kaikki tuntui sujuvan hyvin. Mutta: digiboksin kello on jatkuvasti väärässä ajassa eikä ohjelmalista lataudu. Vianmääritys löytää ongelman kellon osalta, mutta vaikka kuinka painelemme ok ja vaihtoehtoisesti suljemme ja käynnistämme uudelleen laitteet, ongelma ei korjaudu.

Missä vika ja miten kellonajan saa oikeaan aikaan? Nyt siis kello 22.07 ja digiboksi elää noin 2.40 yöaikaa.

8 kommenttia

Itsellä ainakin sama ongelma poistuu, kun jaksaa vaan odotella. Annat olla sen vaan niin se tulee jossain vaiheessa kuntoon. Uudelleen käynnistys ei auta.
Koko ohjelmiston uudelleen lataaminen auttoi eilen illalla. Mutta itku: ukkosen vuoksi jouduimme ottamaan pihat irti ja nyt taas sama ongelma!! Digiboksin kello on vähän yli kaksi yöllä, kun kello on oikeasti seitsemän illalla. Eihän mikään nauhoitusvonnistu näin! Ei toimivan laitteen ohje voi olla että odotellaan vaan, että pikkuhiljaa vika korjaantuu... Kiitos vain opastuksesta, mutta nyt odotan että tähän löytyy selkeä ohje.

Ja ukkosia on täällä päin lähes joka pvä, enkä halua aloittaa joka päivä alusta. Menee pikkasen liian työlääksi tämä tv-viihde.
Siis piuhat irti..
Yritäpä niin, että katkaiset sähköt adsl-modeemista ja digiboksista yhtä aikaa. Kytke adsl-modeemi ensin päälle, ja anna verkkoyhteyden muodostua rauhassa, ehkä minuutin ajan. Sen jälkeen digiboksiin sähköt päälle.
waroau: Koti TV:n digiboksi noutaa kellonajan automaattisesti verkostamme. Jos kellonaika ei kuitenkaan päivity, kannattaa varmistaa, että digiboksi on yhdistetty suoraan verkkojohdolla modeemiin eikä välissä ole mitään muita välilaitteita.

Jos ongelma ei selviä tässä viestiketjussa aiemmin neuvotuilla ohjeilla, kerrotko vielä lisätietona minkä merkkinen modeemi sinulla on käytössäsi?
Jostain käsittämättömästä syystä itselläni kävi sama homma tuossa keskiviikkona. Buuttasin digiboksin ja edes EPG ei päivittynyt. Ajoin järjestelmätestin läpi (asetukset valikon kautta) ja kuinka ollakkaan testi tökkäsi AINA digiboksin kellonaikaan. Tein kuten käskettiin ja buuttasin boksin. Aina sama vika, kellonaikaan jäi jumiin.

Siirsinpä sitten käyttämäni adsl-modeemin portista 1 digiboksin kaapelin porttiin 4, ja kas, kello päivittyi. HUOMIOIKAA! Digiboksi toimi viikkoja moitteetta adsl-modeemin portissa nro 1.

Minä en muutoksia adsl-boksiin ole tehnyt, enkä muutenkaan muuttanut mitään asetuksia mistään.

Adsl-boksina Telewell 510v3.

Voisitteko arvon Soneran tukihenkilöt selvittää, mikä tässä hommassa nyt on näin vaikeaa? Ajattelin eilen soitella myös Soneran Aspaan, "linjamme ovat ruuhkautuneet henkilörekisterin vian takia..."

just just, ja tästähän me maksamme vielä pitkän pennin ja mitään ei tiedoteta, mistään ei kerrota ja aina epäillään asiakasta ensimmäisenä. Mutta eipä tuo Norjan suruliputuskaan onnistunut kuin 25% Suomalaisista yrityksistä, kun kesälomat päällä. :D

haha, selittelyjä ainakin riittää.


NYT SONERA tarkkana!
savonkale: Tämä oli hyvä vinkki ja myös hyvä muistus minulle asiasta. Selvitin asiaa ja meille on tullut vastaan tapauksia joissa Koti TV:n päivityksen jälkeen kellonaika ei ole päivittynyt oikein TW-EA510v3 -laitteen kautta, mutta käsittääkseni vastaan on tullut myös tapauksia joissa käytössä on eri modeemi.

TW-EA510v3 -laitteen kohdalla voi pika-apuna auttaa, kun Koti TV:n digiboksi kytketään laitteen 3 tai 4 LAN -porttiin. Toimenpiteen jälkeen Koti TV -digiboksin kannattaa käynnistää uudelleen.

TW-EA510v3 laitteen 3 ja 4 LAN-portit ovat oletuksena sillatussa tilassa, jolloin näiden portteihin kytketyt laitteet saavat IP-osoitteen suoraan palvelimeltamme. Sillatun tilan LAN -portissa modeemi ei ole yhteyden "välissä" eikä esimerkiksi modeemin NAT-toiminto tai mahdollinen palomuuri suojaa tai vaikuta yhteyteen. Vastaan tulleissa Koti TV:n kellonaikaongelmissa, digiboksi on pystynyt noutamaan kellonajan verkosta paremmin modeemin sillatun portin kautta.

Ongelmaan voi koittaa myös modeemin päivittämistä uusimpaan ohjelmistoversioon, mutta toistaiseksi ei ole varmaa tietoa, auttaako tämä ongelmaan. Yllä mainittu pika-apu on helpoin ja nopein ratkaisu ongelmaan kyseisellä modeemilla.
Hyvä palaute, kiitos Sami! :)

ps. ja boksihan kukkuu edelleen 100%

Vastaa