Ei singnaalia

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 1 katselukerta

Kuinka voikaan olla vaikeaa asioida kaapeli-tv:n vikailmoituksissa puhelimitse. Sattumalta jouduin sinne soittamaan ja minuthan ihan syyllistettiin siellä ja kieltämättä hermot meni kyseisen asiakaspalvelijan kanssa. Vaikka minä soitankin sinne henkilönä, tietäen saman vian olevan muillakin kerrostalossamme asuvilla, niin miksi kummassa minun pitäisi nollata oma digiboksini ja hakea kanavat uudelleen ym ym. Ei minulle tarvitse kymmentä kertaa toistaa tekeväni vikailmoitusta henkilönä, tiedänhän minä sen, että minä sinne soitan, mutta kaikkien meidän rapussamme asuvien puolesta. Heti aletaan tekemään vikailmoitusta, kun minä ainoastaan tiedustelen onko heillä tietoa mahdollisesta kaapeli tv:n viasta asumallani alueella. En ymmärrä sitä, että puhelua pitkitetään minun kustannuksellani vain kysyäkseni tilannetta. No tulihan se vikailmoitus sitten asiakaspalvelijan toimesta tehtyä ja työnseurantanumerokin myöhemmin tekstiviestinä. Nyt kiinnostaisi, että mistä voisin tuon työnumeron perusteella seurata, että eteneekö vian korjaaminen vai jäämmekö viikonvaihteen ajaksi ilman tv:n katselua? Miksen löydä Soneran sivuilta sellaista paikkaa, missä tiedotettaisiin vikatilanteista paikkakunnittain?

2 kommenttia

Hei jeena!

Ikävä kuulla, että olet kokenut vikapalvelumme kanssa asioimisen noin hankalaksi. Uskoisin kuitenkin, että tarkoituksena on ollut auttaa, kun vikailmoitus on haluttu tässä tapauksessa tehdä. Digiboksin resetointi ja kanavien hakeminen uudelleen on siinä mielessä hyvä suorittaa, että jos vika olisi esimerkiksi verkkoon tehtyjen muutosten jälkeen ratkennut sillä, olisi sama tepsinyt varmaan muillakin asukkailla.

Hyvä, että olet saanut työnseurantakoodin tekstiviestitse. Koodilla ei sinänsä pysty seuraamaan korjauksen etenemistä, mutta sillä numerolla löydämme kyseisen työn nopeasti, jos soitat Tekniseen Asiakaspalveluumme asian tiimoilta. Yleisistä vikatilanteista ja suunnitelluista huoltokatkoista tiedotamme sivuillamme.
Sainhan minä juu työnseurantakoodin, mutta eipä siitä pelkästään iloa ole, kun ei muuten soneran suhteen kuulunut pihaustakaan. Eipä tunnu kivalta viettää viikonvaihdetta tuijottamalla televisio ruutua, jossa lukee ainoastaan Ei signaalia. Toisaalta onhan se hirveen jännää, jos vaikka ykskaks alkaisikin toimimaan.

Vastaa