Ei toimi kun modeemiksi päivitettiin thomson

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Minulla on ollut seuraava set-up: adsl modeemina Zykel josta eternet piuhalla kiinni talon yläkerrassa wlan tukiasema. Koska digiboxi eri puolella yläkertaa siinä vieressä wifi adapteri jossa boxi piuhalla kiinni.

Tuolla vanhalla setupilla palvelu toimi kohtalaisesti. viimeviikkoina netti pätki paljon jolloin soneralta ehdotettiin että yhteyttä päivitetään ja he lähettivät uuden modeemin (thomson). EIlen yhteyden päivitys toteutettiin ja käskettiin laittaa uudet laitteet kiinni.

Netti toimii normaalisti alakerta, yläkerta ja wifi adapterin päästä mutta kotitv:n ohjelmat, ohjelmalistaus ja tallennusten katselu ei toimi. Kun ajaa vianmäärityksen niin yhteydet ym. näyttää olevan ok mutta ilmoittaa ohjelmavalikossa olevan virheen ja kehottaa buuttaamaan. Tämä ei kuitenkaan auta.

2 kommenttia

Hei tomlehto

tomlehto kirjoitti:

Netti toimii normaalisti alakerta, yläkerta ja wifi adapterin päästä mutta kotitv:n ohjelmat, ohjelmalistaus ja tallennusten katselu ei toimi. Kun ajaa vianmäärityksen niin yhteydet ym. näyttää olevan ok mutta ilmoittaa ohjelmavalikossa olevan virheen ja kehottaa buuttaamaan. Tämä ei kuitenkaan auta.


Luulen että ongelma johtuu siitä, että WiFi adapteri ei ymmärrä KotiTV:n käyttämää multicast-tekniikkaa. Multicast-tekniikalla KotiTV saadaan toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla. Oletko kokeillut KotiTV:tä suoraan Thomsonista ethernet-kaapelilla?
En ole kokeillut - thomson modeemi on eri kerroksessa - digibox-huoneen ja thomson-huoneen välissä ei ole kaapelointia eikä ole tarkoitus sellaista tehdä. Kun thomsonin tilalla oli zykel 600 niin homma pelitti ihan hyvin. Soneran teknikko ehdotti päivittämään tuohon thomsoniin - olin tehnyt vikailmoituksen viime viikkoina ilmenneistä laajakaistan pätkimisistä (riippumattomia koti tv:n katseluun.)

Kerroin teknikolle yksityiskohtaisesti minkälainen verkkoviritys meillä on kaikkine laitteineen mutta ei hän sanonut että voisi tulla tuollainen ongelma.

Täytyy nyt varmaan ainakin irtisanoa asap kanavapaketit jos ongelmaan ei löydy muuta korjausta kuin ylimääräisten johtojen vetäminen. Tuon ADSL modeeminkin haluan pitää nykyisellä paikallaan kun tärkein käyttä yhteydelle on etätyö ja mielellään pidän sen mahdollisimman lyhyen kiinteän kaapelin päässä modeemista.

Vastaa