Ennakkomaksusta

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Meillä on taloyhtiön kautta asukkaille ilmainen 2megan netti Soneran kautta. Tilattiin modeemi että saadaan netti käyttöön, modeemin hinta 29,00 euroa. Saatiin ennakkomaksu laajakaistaliittymästä. Kirjeessä sanotaan, että "pyydämme sinulta ennakkomaksua ennen Sonera Laajakaistaliittymän toimittamista. Ennakkona pyydämme yhteensä 100 € talletuksena TeliaSonera Finland Oyj:n tilille." Kirjeessä lukee myös, että ennakkomaksu hyvitetään tilaamiesi palveluiden laskutuksessa.
Eli mitä tämä nyt käytännössä tarkoittaa? Modeemia tilatessa sanottiin, etä ainoa kulu mikä meille tilauksesta tulee, on tuo modeemi 29,00€. Eli mikä tämä 100€ maksu nyt on?!

7 kommenttia

Hei Skip !

Ennakkomaksu saattaa tulla liittymän tilauksen käsittelyssä kun asiakkaan luottotietoja tarkistetaan. Ennakkomaksu maksetaan ensin liittymän toimitusta, ja niin kauan emme lähetä maksettavaa laskua liittymästä ennenkuin tuo 100€ on laskuista kuitattu. Eli saat maksun heti hyödyksesi.

Lisääthän tänne asetuksiin asiakasnumerosi (tai liittymänumerosi ilman ensimmäistä nollaa) niin voidaan katsella tätä vielä tarkemmin.
Liittymänumero lisätty.
"Saat maksun heti hyödyksesi", en ymmärrä miten, kun modeemin piti maksaa 29€ eikä kk-maksua ole, kun tuo Laajakaista Valokuitu 1-2M kuuluu taloyhtiömme asukkaille veloituksetta. Eli miksi maksan 71€ ylimääräistä? Tästä ei mainittu kaupanteon yhteydessä mitään. Sanottiin, että luottotiedottomana minun pitää maksaa tuo modeemi 29€, ennen kuin se lähetetään postiin.
Laskun piti myös tulla sähköpostiini ja vielä ilmoitus tekstiviestillä kun se on sinne lähetetty. Laskua eikä viestiä ole koskaan tullut. Tilausvahvistuksen yhteydessä oli vain tuo tieto ennakkomaksusta.
Näettekö tuon liittymänumeron kautta nyt että mikä tilanne?! Olisi kiva saada modeemi pian käyttöön
Hei Skip! Nyt kävi niin, että puhelinnumeron kautta en pääse asiakastietojasi näkemään. Löydätkö tilausvahvistuksesta laajakaistan liittymänumeron? Jos lisäät sen ilman väliviivaa niin kokeillaampas uudelleen.
Liittymänumero palvelusopimuksessa ilman väliviivaa: 346720160
Kiitos! Ihan oikean tiedon sait tilausvaiheessa: riittää kun maksat etukäteen 29e modeemista. Asia on nyt korjattu tänne. Voit maksaa summan (29e) vaikka heti samoilla maksutiedoilla (viite, tilinumero) mitkä sait meiltä aiemmin. Pyysin varmuuden vuoksi lähettämään sinulle uuden maksukirjeen oikealla summalla, siinä on sama viitenumero. Kun maksu näkyy meillä, lähetämme modeemin sinulle. Toimitusika on muutaman työpäivän verran.

Lasku tulee sähköpostiin ja tieto tekstiviestillä silloin kun laskutamme jälkikäteen esim. liittymän kk-maksua (ellei ole valittu jotain muuta laskutustapaa). Etukäteen maksettavasta ennakosta tai vakuudesta tulee aina perinteinen kirje.
Ok, hyvä että asia vihdoin selvisi. Kiitos!

Vastaa