F-secure host process


Hei,

Kotikoneelleni tulee vähän väliä ruutuun herja "F-Secure Host Process on havainnut virheen, ja tuote on suljettava. Pahoittelemme häiriötä.". Virheen allekirjoituksessa lukee seuraavat tiedot:
"szAppName : fshoster32.exe szAppVer : 1.4.35127.0 szModName : fsav32.dll
szModVer : 11.0.19110.67 offset : 0002b0ec"

Mitä tuolle voi tehdä? Ohjelma pyytää samalla virheraportin lähettämistä Microsoftille, mutta se tuntuu olevan aivan turhaa hommaa, koska eihän niihin koskaan kukaan reagoi. Käytössäni on Microsoft Windows XP Home edition-järjestelmä.

20 kommenttia

Hei Harri2013

Ilmeisesti sinulla on käytössä meidän Tietoturva?

Ohjelmisto näyttää kaatuvan ajoittain. Ongelma voi olla itse ohjelmistossa tai koneessa. Oletko kokeillut poistaa Tietoturvan ja päivittää sen uusimpaan versioon?

Uuden version saat ladattua täältä: http://www.sonera.fi/nettiyhteydet/lisa ... tietoturva (Lataa Tietoturva (PC))

Ota huomioon, että Windows XP:n pitää olla päivitettynä Service Pack 3 tai uudempaan, jotta uusi versio toimii.
Hei,

minulla sama ongelma enkä saa poistettua tietoturvaa normaalitapaan, onko mahdollista saada poistotyökalu vai kuinka saan purettua asennuksen...


Koneelta poistui myös jostain syystä Sonera nettiarkistokin yrittäessäni poistaa vain tietoturvaa - nämähän ovat kaiketi 2 eri tuotetta. Toivon vaan että tiedot on tallessa Arkistossa ja palautettavissa.
Hei air66

Asiaa pitää tutkia tarkemmin. Selvittelemme asiaa. Saman tyyppisiä ilmoituksia on tullut Vikapalveluumme. Jotain häikkää Tietoturvassa tuntuu olevan.

Tässä linkki poistotyökaluun sekä sen käyttöohjeet.

Nettiarkiston ei pitäisi poistua, jos poistat Tietoturvan. Kyseessä on nimenomaan kaksi eri tuotetta. Arkistojen pitäisi säilyä poistosta huolimatta.
Hei taas,
kiitos Arttu.:)
poistin ja asensin tietoturvan uudelleen. Omituista oli se että asennus ilmoitti että kaikki (3) käyttöoikeutta on täyttynyt joten jouduin ruksaamaan kohdan että oikeus siirretään tälle (samalle) koneelle. Meillä on ollut 3 eri koneella tietoturva käytössä ja en nyt ehtinyt vielä tarkistaa onko sopimus voimassa taloutemme 2 muulla koneella edelleen. Otan yhteyttä uudelleen mikäli en saa kahdella muulla koneella sovellusta käyttöön.


Osaisitko vielä vastata tällaiseen joka on ilmennyt myös koneessani tässä samalla . Avatessa ilmoittaa että oletusolettamukset (tms) eivät vastaa ja herjaa tab_on_filler ...
Myös hiiri on välillä jämähtänyt liikkumattomaksi.Käytössä windows XP joka saisi toimia vielä v. 2014 kevääseen asti jolloin päivitykset lakkaa.....

Kiitos terv.
Airi
Hei jälleen,

luulin jo että ohjelma toimii vaan sama ongelma alkoi uudelleen nyt illalla. Heittää taas virheilmoitusta jatkuvasti

Odottelen selvitystä sieltäpäin
Minun koneeseeni on tullut täsmälleen sama viesti nyt useamman päivän ajan (ja virheen kaikki tunnusluvut aivan samat mitä yllä olevassa viestissä). Minulla ei kuitenkaan ole tietoturvaa Soneralta vaan suoraan F-securelta ostettu. Laajakaista on Soneralta.
Ongelmani ovat täysin samanlaisia. Soitin Soneralle 25. tai 26. huhtikuuta 2013 ja siellä sanottiin, että vika näyttäisi olevan omassa koneessani. Pävitettiin, ei auttanut. Internetkään ei ole avautunut välillä ollenkaan, eikä muutkaan ohjelmat . Virheilmoitusta ohjelma pyysi linjan auki ollessa aivan koko ajan, jottei ehtinyt kuin sitä näpsiä ja sittenpä putosikin jo linjoilta. Vaihdoimme tilapäisesti virusohjelmaa ja palomuuria, jolloin kone toimii tavanomaisesti.
Hei,

Kyllä käytössäni on Soneran Tietoturva ja koneessani on Windows XP Service Pack 3. Lähetän tämän viestin toisesta tietokoneesta, koska nyt oma koneeni on mennyt aivan jumiin, eikä siinä toimi enää netti, eikä mikään muukaan ohjelma ollenkaan. Kone herjaa "vajaasta" internet-yhteydestä. Myöskään Sonera Internet Avustaja ei käynnisty, vaan se jää jumiin siinä vaiheessa, kun ohjelman pitäisi tarkastaa nettiyhteyttä. Edes Sonera Tietoturva ei suostu käynnistymään, kun yritän tarkastaa viruksia koneeltani. Missä vika? Pitääkö minun poistaa koko Sonera Tietoturva koneeltani Ohjauspaneelin kautta -> "Poista sovellus" vai saatteko asian kuntoon jotenkin muuten?
Hei Harri2013,

Uudelleenasennusta voisi kokeilla, jos siitä olisi apua.

Jos poistat ohjelman koneeltasi, niin lähteekö kone silloin toimimaan normaalisti?

On mahdollista että virheilmoitukset ovat oire jostain muusta tietokoneen ongelmasta. Jos koneessa on jokin muu ongelma niin tässä tapauksessa uudelleenasennus ei välttämättä auta.

Kannattaa myös varmistaa että koneen kovalevyllä on riittävästi tilaa. Vähintään 600 Mt ja muistia vähintään 512 Mt.

Onko koneellesi asennettu muita palomuuri/viruksentorjunta ohjelmistoja?
Soitin F-Securelle eilen, 29.4., ja kertoivat että F-Secure Host processilla ja Windows XP:llä on yhteensovitusongelma, siitä johtuvat nämä jatkuvat "F-secure host process on havainnut virheen...". Yrittävät kuulemma korjata ongelmaa ja saada aikaan päivityksen. Kauan tuntuu kestävän.
Hei Veeru,

Saimme myös hieman lisätietoa ongelmaan liittyen. Ongelma tuntuu vaivaavan juuri XP koneita.

Korjauksena voisi kokeilla F-Securen yhteisön sivuilta löytyvää ratkaisua.

Lataa tiedosto F-Securen palvelimelta.

- Pura Zip tiedosto työpöydälle tai uuteen kansioon.
- Käynnistä install.cmd tiedosto.
- Ruutuun pitäisi tulla näkyviin musta komentorivi -ikkuna jossa ohjelma tekee korjaukset. Ikkuna katoaa kun se on valmis.
- Käynnistä kone tämän jälkeen viekä uudelleen.

Ainankin osalla, tämä korjaus on toiminut.
Minun koneelleni on myös tullut tuo sama viesti. Niitä tulee ehkä minuutin välein. Olen hakenut ja asentanut tietoturvan uudelleen, skannannut Malwarebytes Antimalwarella ja SuperAntiSpywarella. Mikään ei ole auttanut. Kun olen jättänyt koneen skannaamaan, virheilmoituksia on koneelle palattuani ollut jopa parisataa. Kirjoittamisestakaan ei tule mitään, kun virheilmoitus tulee ruudulle kesken kaiken ja kirjaimia jää välistä pois. Teksti täytyy tarkistaa vähän väliä.
Ongelma on ollut viikon ajan eikä sitä ole aiemmin ollut. Edellä mainitut haittaohjelmien torjuntaohjelmat ovat olleet koneellani vuosia.
Hei +[rIs_15],

Olitko kokeillut jo myös edellä antamillani ohjeilla? Osalla tuo toimenpide on auttanut ongelmaan.
Hei,

Poistin ja asensin Sonera Tietoturvan koneelleni uudelleen ja nyt se toimii taas normaalisti. Eli seb jälkeen ei ole tullut enää niitä F-secure host process herjoja. Kiitos avusta.
Marko- kirjoitti:
Hei Veeru,

Saimme myös hieman lisätietoa ongelmaan liittyen. Ongelma tuntuu vaivaavan juuri XP koneita.

Korjauksena voisi kokeilla F-Securen yhteisön sivuilta löytyvää ratkaisua.

Lataa tiedosto F-Securen palvelimelta.

- Pura Zip tiedosto työpöydälle tai uuteen kansioon.
- Käynnistä install.cmd tiedosto.
- Ruutuun pitäisi tulla näkyviin musta komentorivi -ikkuna jossa ohjelma tekee korjaukset. Ikkuna katoaa kun se on valmis.
- Käynnistä kone tämän jälkeen viekä uudelleen.

Ainankin osalla, tämä korjaus on toiminut.


Tuota tiedostoa ei enää löydy F-Securen palvelimelta. Tuttavallani tämä ongelma on kuitenkin edelleen päällä, ja tarvitsisi saada viikonlopuksi kuntoon.

Olisiko korjausta vielä saatavilla jostain?

Jos ei saada korjattua, niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää tuotteen vaihtaminen toiseen.
Hei Launila,

Tiedosto on tosiaan kadonnut. Selvittelemme tämänhetkistä tilannetta ja palaan asiaan kun saan lisää tietoa.

Ilmeisesti asennuksen poistoa ja uudelleenasennusta oli jo kokeiltu?
Marko- kirjoitti:
Hei Launila,

Tiedosto on tosiaan kadonnut. Selvittelemme tämänhetkistä tilannetta ja palaan asiaan kun saan lisää tietoa.

Ilmeisesti asennuksen poistoa ja uudelleenasennusta oli jo kokeiltu?


Se kokeillaan tänään, jos pääsen koneelle hommiin. Uudelleenasennusta en mielelläni tekisi koneen hitauden vuoksi, jos joku muu keino löytyy. Haluan kuitenkin käyttööni muitakin ratkaisuvaihtoehtoja.

F-Securen foorumeilta tutkiskelin ratkaisua ongelmaan alkuviikosta. Kuitenkin ongelma tuntui poistuneen itsekseen, kunnes oli taas eilen alkanut.
Hei Launila,

Selvittelemme tuon aikaisemman korjaustiedoston kohtaloa ja onko mahdollisesti tullut jotain uutta tietoa ongelman korjaamiseksi. Palaan asiaan heti kunhan saan lisätietoa.
Marko- kirjoitti:
Hei Launila,

Selvittelemme tuon aikaisemman korjaustiedoston kohtaloa ja onko mahdollisesti tullut jotain uutta tietoa ongelman korjaamiseksi. Palaan asiaan heti kunhan saan lisätietoa.


Kiitos selvittelystä. Olisi hyvä saada tietää onko tarjolla varmaa ratkaisua, jottei jäätä siihen pelkoon että kohta se taas särkyy.

Tästä voisi olla apua: Huomasin että rajoitetulla käyttäjällä ongelmaa ei ollut. Sitten kun siitä tehtiin käyttäjän vaihto adminiksi, niin ongelma tuli päälle. Tässä vaiheessa rajoitetun käyttäjän poisheittäminen ei auttanut.

Huomasin myös että kun olin kirjaunut rajoitetulla käyttäjällä heti bootin jälkeen, niin fshoster32.exe-prosesseja oli 10-15 kappaletta ajossa. Niiden muistin kulutus vaihteli todella paljon. Lisäksi koneen käynnistys kirjautumisesta eteenpäin ja sammutus oli takkuista.

Poistin tietoturvan ja kaikki näyttää olevan hyvin muutaman bootin verran testattuna molemmilla käyttäjillä yksistään. Käyttäjän vaihtoa ei ole kokeiltu, jotta saatiin homma näinkin hyvin toimimaan.

Kirjautumis- ja sulkemisajatkin lyhenivät oleellisesti, siis luokkaa kymmenesosaan.

Tämän jälkeen dllhoster.exe ja fshoster32.exe vaativat väkisin sulkemisen Windowsia suljettaessa.
Hei Launila,

Nyt tuo korjaustiedosto löytyy jälleen. Eli nyt voit latailla sen.

Vastaa