FTP-palvelimenne hidastelee, taas...

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Kotisivujen latautuminen kestää pitkään ja välillä jäävät kokonaan latautumatta. FTP-palvelimelle kyllä pääsee, mutta sekin toimii normaalia hitaammin. Kaikki muut verkkosivustot latautuvat normaalisti.

Selvästi palvelimellanne on taas jotain kökköä, joten olkaapa hyvät ja vihjaiskaa asiasta vastaavalle yksikölle. Kiitos.

Soneran nopeusmittarissakin näyttää olevan jotain häikkää. Antaa aivan liian pieniä lukemia, itselläni noin 12 megabittiä, kun pari muuta normaalisti luotettavaa mittaria antaa noin 15 megabitin lukemia. Koko kesän on muuten ADSL-linja näyttänyt noin 17 megan nopeutta, mutta nyt se on siis äkisti ja itsestään tippunut em. lukemiin. Ei, kaikki on entisellään eli ei kiitos sitten takaisin niitä palikkaohjeita. Eikä linkkiä maksulliseen palveluunne.

9 kommenttia

Edelleenkin siellä ftp-palvelimessanne on jotain hidasteluhäikkää. Kotisivu latautuu hitaasti ja usein jää joitakin elementtejä latautumatta kokonaan.

Ftp-palvelimellenne sinänsä saa yhteyden, mutta tiedostonsiirto näyttää varsin hitaalta, joten kotisivujen hidas latautuminen johtunee juuri ftp-palvelimen ongelmista. Näitähän teillä on ollut aikaisemminkin monta kertaa.

Eli ottanette yhteyttä palvelimen toiminnasta vastaavaan tahoon ja välittänette yo. terveiset. Jos tilanne ei muutu, minun on luultavasti otettava kotisivu pois, koska ei noin hitaasti latautuvaa ja useinkin vajaaksi jäävää sivua kukaan viitsi katsella. Minä kaikkein vähiten.

Muistutan, että kotisivut kuuluvat ADSL-sopimukseen, joten oletan teidän myös huolehtivan omasta osuudestanne. Minä olen ainakin tähän asti hoitanut täsmällisesti oman osuuteni eli maksanut laskunne ajallaan.

Onneksi määräaikainen sopimus päättyy vajaan kahden kuukauden kuluttua...
Hei VanhaJaKiukkuinen,

Kiitos palautteesta. Ongelmasta on laitettu viestiä eteenpäin ja ongelmaa selvitellään. Pahoittelut ongelmasta aiheutuvasta haitasta.
Olen myös ihmetellyt FTP-palvelimen hidastelua.Minulla on siellä yhdistyksen kotisivut,
joita aika moni käy katselemassa. Viime aikoina on hidastellut ja pätkinyt. Osa elementeistä kestää tosi kauan latautua, jos ollenkaan latautuvat. Myös sivujen päivitys on hidasta. FTP-ohjelman yhteydenotto sivustolle kestää ja kestää..
Näköjään 3. lokakuuta "olette laittaneet viestiä eteenpäin".
Nyt on 16. lokakuuta, ja ongelma ei ole häipynyt.

Nämä samat sivut normaalisti ovat toimineet ongelmitta. Toivon asiaan nopeaa korjausta.
Mielellään kuulisin myös, miksi tällaisen asian korjaus kestää viikkoja tai kuukausia.

Ismo
IsmoGee57 kirjoitti:
Olen myös ihmetellyt FTP-palvelimen hidastelua.Minulla on siellä yhdistyksen kotisivut, joita aika moni käy katselemassa. Viime aikoina on hidastellut ja pätkinyt. Osa elementeistä kestää tosi kauan latautua, jos ollenkaan latautuvat. Myös sivujen päivitys on hidasta. FTP-ohjelman yhteydenotto sivustolle kestää ja kestää..


Täsmälleen samat havainnot on tehty täälläkin. Ongelma esiintyy nykyään harvemmin aamuisin, vika alkaa päivällä ja pahenee iltaa kohden. Viittaa palvelimen kuormitusongelmaan tai siihen, että palvelimen installoinnissa on ongelmia. Kaikki sellaisia ongelmia, jotka ovat helpostikin korjattavissa.

Näitä ongelmia on joskus ollut aikaisemminkin, joten ratkaisun ja vian pitäisi olla Soneran tiedossa. Itse epäilen, ettei yritys ole kovin kiinnostunut tämän ongelman korjauksesta. Läheskään kaikilla asiakkailla kun ei ole kotisivuja Soneralla. Kaikki asiakkaat eivät näytä olevan Soneralle samanarvoisia.
VanhaJaKiukkuinen kirjoitti:


Näitä ongelmia on joskus ollut aikaisemminkin, joten ratkaisun ja vian pitäisi olla Soneran tiedossa. Itse epäilen, ettei yritys ole kovin kiinnostunut tämän ongelman korjauksesta. Läheskään kaikilla asiakkailla kun ei ole kotisivuja Soneralla. Kaikki asiakkaat eivät näytä olevan Soneralle samanarvoisia.


Ongelma on kyllä meillä tiedossa ja siihen haetaan korjausta. Valitettavasti aikataulu on vielä avoinna. Kyse ei ole asiakkaiden eriarvoisuudesta vaan siitä, että jokainen ongelma on erilainen. Osaan ongelmista ratkaisu löytyy nopeasti, mutta osa ongelmista vaatii pidempää selvittelyä.
Arttu- kirjoitti:
Ongelma on kyllä meillä tiedossa ja siihen haetaan korjausta. Valitettavasti aikataulu on vielä avoinna.


Jotain hauskaa siellä on nyt FTP-palvelimen suhteen tehty. Tiedostojen siirtoajat ovat enää murto-osa entisistä, jopa hilpeyttä herättäneistä siirtoajoista. Erinomaista. Kiitos. Tack. Thank you. Danke. Merci. Spasiba.

Kotisivujen latautumisessa on vielä ongelmia, valitettavasti. Osan päivästä - yleensä aamulla tai ap - sivut latautuvat normaalisti. Myöhemmin ja erityisesti illalla lataus on hidasta ja osa elementeistä saattaa jäädä kokonaan latautumatta. Välillä myös koko sivu jää latautumatta hitaan vasteajan vuoksi. Ei, kyse ei ole meikäläisen linjasta, koneista tai korvien välistä. Kyllä kyse on Soneran ftp-palvelimesta.

Korjatkaapa vielä kotisivuongelma, niin saatan jopa kehua Soneraa. Tuskin sentään selvinpäin. 😉
Hei VanhaJaKiukkuinen

VanhaJaKiukkuinen kirjoitti:
Jotain hauskaa siellä on nyt FTP-palvelimen suhteen tehty. Tiedostojen siirtoajat ovat enää murto-osa entisistä, jopa hilpeyttä herättäneistä siirtoajoista. Erinomaista. Kiitos. Tack. Thank you. Danke. Merci. Spasiba.


FTP-palvelin ongelmaa on tehty korjauksia ja tämän pitäisi vähentää siirto-ongelmia. Hyvä, että siirto toimii nyt paremmin!

VanhaJaKiukkuinen kirjoitti:
Kotisivujen latautumisessa on vielä ongelmia, valitettavasti. Osan päivästä - yleensä aamulla tai ap - sivut latautuvat normaalisti. Myöhemmin ja erityisesti illalla lataus on hidasta ja osa elementeistä saattaa jäädä kokonaan latautumatta. Välillä myös koko sivu jää latautumatta hitaan vasteajan vuoksi. Ei, kyse ei ole meikäläisen linjasta, koneista tai korvien välistä. Kyllä kyse on Soneran ftp-palvelimesta.


Olet varmaan kokeillut sivuja toisella koneella sekä eri paikasta? Mikäli olet tehnyt nämä testit, tee asiasta vikailmoitus. Vikailmoitusten kautta pystymme tutkimaan asiaa tarkemmin. Ota yhteyttä Vikapalveluumme soittamalla 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tee asiasta palvelupyyntö.
Arttu- kirjoitti:
Olet varmaan kokeillut sivuja toisella koneella sekä eri paikasta? Mikäli olet tehnyt nämä testit, tee asiasta vikailmoitus. Vikailmoitusten kautta pystymme tutkimaan asiaa tarkemmin. Ota yhteyttä Vikapalveluumme soittamalla 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tee asiasta palvelupyyntö.


On kokeiltu neljälläkin koneella. Mitä tarkoitatte "eri paikasta"? Naapurista? Toisesta kaupungista? Etelä-Euroopasta? Timbuktusta?

Asiaan. Olen kokeillut toisen palvelimentarjoajan nettitikullakin kotisivujen latautumista ja samat ovat ongelmat edelleenkin. Kuten jo kirjoitin, niin takkuaminen näkyy iltaisin, joskus jopa niin, ettei sivu lataudu ensimmäisellä kerralla lainkaan. Ongelma viittaa ftp-palvelimenne ylikuormittumiseen tms.

Ei, en tee virheilmoituksia tämän takia. Saan vain taas kuulla samat stupido-ohjeet "buuttaa modeemi", "lyhennä puhelinjohtoa", "oletteko maksaneet laskunne" jne jne. Kun ongelma ei johdu minusta eikä laitteistani, en ilmoittele mihinkään.

Olkaa niin ystävällisiä ja viestittäkää vielä tästä ongelmasta ftp-palvelinta hoitavalle taholle. Sellaista sanotaan muuten asiakaspalveluksi, jos ette satu muistamaan. 😉
Hei VanhaJaKiukkuinen,

Kiitos palautteesta ja pahoittelut ongelman aiheuttamasta haitasta. Ongelmasta on laitettu palautetta eteenpäin asiaa hoitavalle taholle.

Vastaa