HOASnet päivittyi nopeammaksi ilman hyväksyntää

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 2 katselukertaa

Hei,

Talonyhtiössämme (HOAS) tehtiin maaliskuun lopussa muutostyöt Soneran valokuituyhteyteen, jossa päivitettiin nettinopeudet 2M --> 50M, 10M-->100M jne... (ilmeisesti näin - en ole kyllä huomannut nopeudessa muutosta). Tuo 2M on ollut aiemmin ilmainen ja 10M yhteydestä on joutunut maksamaan. Minulla on tähän asti ollut 10M yhteys, josta olen siis maksanut Hoasin ja Soneran sopimuksen mukaisen hinnan. Muutostöiden/nettinopeuksien päivittämisen jälkeen jälkeen 50M yhteydestä tuli ilmainen ja 100M maksullinen. Koska koin turhaksi päivittää minulla aiemmin ollutta 10M yhteyttä yhtään nopeammaksi, minulle riittää hyvin tuo hitain ja ilmainen vaihtoehto (50M), joka on nyt saatavilla. Olen muutaman kerran yrittänyt soittaa asiakaspalveluun, sanoakseni, että 50M ilmainen yhteys riittää minulle (jo ennen muutostöitä), mutta asiakaspalvelussa ei ole vastattu (eilen jonotin 45min). On muutenkin väärin tehdä olettamuksia asiakkaan puolesta ja ilman asiakkaan hyväksyntää muuttaa yhteys 10M->100M, joka on maksullinen, jos tähän nopeampaan yhteyteen ei ole asiakkaan puolesta kiinnostusta. Asiakkalta tulisi sen sijaan kysyä kirjallisesti tai suullisesti haluaako hän vaihtaa nettiyhteytensä 100M ja maksulliseen vai 50M ja ilmaiseen, ja uudesta yhteydestä tulisi tehdä Soneran ja asiakkaan välinen sopimus.

No sain nyt ensimmäisen laskun 100M yhteydestä, jota en siis halua ja pyydän ystävällisesti, että vaihdatte yhteyteni ilmaiseen 50M yhteyteen ja perutte lähettämänne laskun 100M nettiyhteydestä, jota en ole tilannut.

Ystävällisin terveisin,
E

1 kommentti

Hei rotoot !

Asiakaspalveluumme voi olla (esim. ruuhkatilanteissa ja asiakaspalvelun ollessa kinni), yhteydessä näppärästi sähköisten kanavien kautta. Eli täältä: http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea ... d=some5818

Nopeuksia voidaan päivittää näissä tapauksissa automaattisesti kun kyseessä ei ole määräaikainen sopimus tai hinta ei muutu. Sinun liittymäsi kohdalla on käynyt nyt virhe, eli kun nopeus on noussut ja myös laskutukseen on tullut muutos. Mutta hätä ei ole tämännäköinen! Luonnollisesti laskulle tehdään hyvitys sekä myös lasketaan nopeus maksuttomaan Kodin Netti Plus 25-50M nopeuteen.
Saamasi laskun voit hävittää, se hyvitetään sinulle kokonaisuudessaan. Lisäksi tulevalle laskulle hyvitetään vielä ylijäävä 14,70€.

Vastaa