Hämmentäviä laskuja/ reklamaatio

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Hei,
minulla on ollut kahden vuoden nettitikku sopimus, jota olen maksanut noin 20 euroa kuukaudessa. Sopimus sisälsi siis liikkuvan laajakaistan ja maksut nettitikusta. Sopimus loppui noin kuukausi sitten, jolloin siis lakkasin maksamasta tikusta, mutta edelleen maksoin netistä. Laskun hinta lähes tuplaantui. Miten tämä on mahdollista tai edes loogista?

Lueskelin tuossa juuri lähettämiänne yleisiä toimitusehtoja, joissa luki, että asiakkaan vahingoksi koituvista tulevista muutoksista tulee ilmoittaa vähintään kuukautta ennen muutosta, jotta kelvoton liittymä voidaan irtisanoa. Tällaista ilmoitusta minulle ei ole tullut. Joudun nyt maksamaan lähes 40 euroa ylimääräistä ennen kuin saan sopimuksen irtisanottua. Myöskään irtisanomisilmoitukseeni ei ole tullut vastausta.

Näin ollen siis toivoisin vastausta kysymyksiin: Miksi laskun hinta tuplaantuu kun yhden objektin maksaminen loppuu? Miksi minulle ei ole ilmoitettu selkeästi, että näin tulee käymään, jotta olisin voinut irtisanoa sopimuksen ajoissa? Miksi nyt liian myöhän tehtyynkään irtisanomisilmoitukseeni ei ole vastattu?

Terveisin Kerttu

2 kommenttia

Hei Kerttu: Määräaikaisen kytkysopimuksen päättyessä sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana ja hinnat määräytyvät sen hetkisen normaalihinnaston mukaan. Toisin sanoen alennushinnat eivät enää ole voimassa, minkä johdosta kuukausimaksut ovat sinunkin tapauksessa nousseet.

Tarkistin asiakasnumerollasi, että olit saanut määräaikaisen sopimuksen ajan noin 20e/kk kampanja-alennusta nettiyhteydestä. Tämä alennus on nyt siis poistunut ja sen vuoksi laskusi on tuplaantunut.

Tässä tapauksessa suosittelen ottamaan yhteyttä maksuttomaan myyntipalveluumme 0800 133133, niin voimme katsoa sinulle edullisemmat paketit jatkoa varten. Samalla voimme selvittää irtisanomisilmoituksesi tilanteen. Voit myös varata soittoajan, jolloin soitamme sinulle. Tämän hetkisestä nettivalikoimasta löydät lisätietoja täältä.

Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera
Eikö kannattaisi soittaa asiakkaalle juuri ennen sopimuskauden pätätymistä? Voitte sitten kysyä ja selvittää tilanteen. Veikkaanpa, että moni ei ilhadu, kun joutuu kohtamaan datakattopelleilyn. Vanhemmillani päättyy Data teho -sopimus ensi vuoden tammikuussa tai helmikuussa, siihen varmaan loppuu asiakkuuskin. Täysin jä'rjetöntä maksaa 17,90 € 20 gigatavusta. Varmaan sinullakin Saunalahden 3G, et vain pysty täällä sitä sanomaan, ellei Sonera anna teille datarajatonta työetuna?

Vastaa