Hidas ADSL-yhteys


Hei!

Olen tässä pitkän aikaa seurannut yhteyteni nopeutta eikä se ole kertaakaan noussut yli 13 Mbps:n, uploadikin alle 1 Mbps.
Yhteys on siis melkein 50% hitaampi kun sen kuuluisi olla.

Tästä varmaan voipi valittaa jonnekin päin? Tympii maksaa huomattavasti hitaammasta yhteydestä kun on tilannut.

24 megan ADSL kyseessä. Modeemi Telewell TW-EA501 joka tukee ADSL2:ta ja ADSL2+:aa.

Yhteys on testattu pöytäkoneella reitittimen kautta modeemiin ja wifillä kännykästä, palomuuri päällä reitittimessä mutta modeemista pois käytöstä.
Olen myös kokeillut yhteyttä suoraan kytkettynä modeemiin, mutta tällä ei ollut minkäännäköistä vaikutusta.

11 kommenttia

Hei Faravid

Vilkaisin yhteyttäsi ja hieman hitaalla se tosiaan käy. Vikailmoitusta ei kuitenaan tästä oltu aiemmin tehty? Melkein suosittelisin testaamaan yhteyttä vielä toisella modeemilla ja puhelinjohdolla. Testaa nopeus myös suoraan modeemista tietokoneella verkkokaapelilla niin kytkimesi/reitittimesi ei ainakaan pääse nopeuteen vaikuttamaan.

Tarvittaessa voit olla yhteydessä suoraan vikapalveluun.
En ole tehnyt vikailmoitusta, ajattelin että toimii kätevämmin foorumin kautta.

Toista modeemia ei valitettavasti ole ja tämä modeemi ei ole vanha. Olen sen myös uutena ostanut.

Kuten sanoin, olen kokeillut myös suoraan modeemin kautta, reitittimen ohi.

Epäilen kyllä vahvasti puhelinkaapelin tai modeemin osuutta koska yhteys on kuitenkin erittäin vakaa eikä nopeus heittele, myös esim. pelatessa pingit ei hypi, tälläkin hetkellä tabletissa pyörii Katsomo ja pöytäkoneessa lataus, ei ongelmia, modeemi ei myös kuumene.

Aikaisemmin oli ongelmaa modeemin kanssa, kyseisen modeemin sain tilatessani liittymän teiltä. Modeemi tuppasi katkomaan yhteyttä kun oli paljon liikennettä moneen paikkaan kerralla, esim. haettaessa nettipelin severeitä tai torrentteja käyttäen.
Kyseistä modeemia ei enää ole, ostin tämän nykyisen Telewellin ja pelittänyt hyvin.
Hei Faravid

Faravid kirjoitti:
Kuten sanoin, olen kokeillut myös suoraan modeemin kautta, reitittimen ohi.
Kappas, näinhän viimeisessä lauseessa tosiaan lukeekin ensimmäisessä postauksessa, pahoitteluni!

Täältä foorumin kautta saadaan esiselvitys / mahdollisesti jokin selvä ongelma monesti korjattua mutta tässä tapauksessa en pysty asialle enempää täältä tekemään.

Jos yhteytesi nopeus on selvästi hitaampi kuin 50% luvatusta niin siitä kannattaa jättää vikailmoitus. Omien laitteiden testausta suositellaan mutta se ei ole pakollista. Kuitenkin jos viankorjauksen aikana asentaja rajaa vian sisäverkkoosi (modeemi, puhelinjohto, reititin) niin tästä aiheutuu sinulle turhan käynnin maksu. Voisitko kysyä modeemia lainaan esim. sukulaiselta tai ystävältä ?

Vikailmoituksen kautta saadaan asia tutkintaan ja nopeudet taas takaisin kohdalleen kuten kuuluu. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Faravid kirjoitti:
Hei!

Olen tässä pitkän aikaa seurannut yhteyteni nopeutta eikä se ole kertaakaan noussut yli 13 Mbps:n, uploadikin alle 1 Mbps.
Yhteys on siis melkein 50% hitaampi kun sen kuuluisi olla.

Tästä varmaan voipi valittaa jonnekin päin? Tympii maksaa huomattavasti hitaammasta yhteydestä kun on tilannut.

24 megan ADSL kyseessä. Modeemi Telewell TW-EA501 joka tukee ADSL2:ta ja ADSL2+:aa.

Yhteys on testattu pöytäkoneella reitittimen kautta modeemiin ja wifillä kännykästä, palomuuri päällä reitittimessä mutta modeemista pois käytöstä.
Olen myös kokeillut yhteyttä suoraan kytkettynä modeemiin, mutta tällä ei ollut minkäännäköistä vaikutusta.

Moro vaan....
Minulla on vähän samanlaista vikaa kuin sinulla, mutta minun 8Mbit antaa tulokseksi 0,4-0,9Mbit tulo ja lähetys huimat 0,17-0,4 modeemi on sama Telewell ja vikaa on jatkunut jo 2 viikkoa... Soitin ja nostin nopeutta 24Mbit ja jää nähtäväksi päästäänkö yli 1Mbit....Ei paljon hymyilytä..laskut kyllä kulkee
ja maksettu on, mutta mistähän sitä maksaa,ei ainakaan nopeudesta...Onkohan soneralla edes mielenkiintoa korjata asiaa,kun taas 2-vuoden sopimus astui voimaan..... Että näin Oulun suunnalla.
Hei Jamppi64,

Tarkistelisitkos tiedoissasi näkyvän asiakasnumeron, niin voidaan tarkistaa tilannetta. Asiakasnumeron löydät valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

Jos lisäät liittymänumeron, niin lisää se ilman "-" merkkiä, muodossa 333123456.
Moro.Korjasin tietojani. Ostin tänään uuden modeemin asus dsl-n10e adsl moden router. Tänään soitettuani asiakaspalveluun, koska en saakkaan 24Mbit liittymää (tieto tuli tekstiviestillä). Nuori mies asiakaspalvelusta epäili alhaisen nopeuden johtuvan "vanhasta modeemistani",vaan ei noussut nopeus
0,92Mbit korkeammalle modeemin vaihdon jälkeenkään.....
Hei Jamppi64,

Korjaisitko vielä kerran tuon liittymänumeron tietoihisi ilman väliviivaa (-) esim. 333123456. Nyt tiedoissasi näkyy vain tuo alku 333.

Jos olet nyt kuitenkin hankkinut toisen uuden modeemin ja testannut nopeutta sillä myös saman ~1mbit, voisit asiasta kyllä suoraan vikailmoituksenkin tehdä. Oletko testannut yhteyttä kaikista asunnon puhelinrasioista modeemin alkuperäisellä puhelinjohdolla (mikä tuli pakkauksen mukana)?

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Moro. Päivitin taas asiakasnumeroa,toivottavasti nyt näkyy. En ole kokeillut muita puhelinrasioita,mutta katsoin tulevan puhelinkaapelin (sähköpääkeskus kotelossa) liitoksia,en huomannut mitään ihmeellistä.
Kokeilen niitä rasioita huomenissa. Jos ei apua, teen vikailmoituksen.
Hei Jamppi64,

Nyt näkyy liittymänumero tiedoissasi oikein. Vilkaisin asiaa ja olit tosiaan tilannut 24mbit liittymän mutta sen nosto ei ollut onnistunut liian pitkän johtopituuden vuoksi. Tästä olisi tullut saapua sinulle ihan erillinen tekstiviesti? Sopimuksesi on tällä hetkellä 8Mbit maksiminopeudella.

Modeemisi oli jostain syystä ottanut yhteyden hirveän hitaalla kättelyllä aiemmin mutta tein liittymään nyt pieniä muutoksia. Ilmoitathan onko tilanne nyt korjaantunut?
ANTTI MY MAN!!!!!
Voe jumankekka! NYT PUSKEE MELKEIN 7Mbit.....KIITOS RUNSAASTI KUN TEIT TAIKOJASI.
Olen ERITTÄIN TYYTYVÄINEN!!!!. Sulle kuuluisi kyllä palkankorotus.....asiaa.....KIITOS!
T.Jamppi64
Hei Jamppi64,

Hieno juttu että toimii nyt paremmin. Laitetaan Antille terveiset menemään 🙂

Vastaa