Hidas yhteys

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Moi!

Ollut viimeisen viikon ajan todella hidas nettiyhteys. Yhdenkin välilehden avaaminen selaimella kestää monta kymmentä sekuntia, jos edes lataa kokonaan. Nopeustesti antaa normaalia paremmat tulokset, Sonera Avustaja ei ilmoita mitään vikaa, modeemin olen resetoinut muutamaan otteeseen ja Soneran pingaaminenkin antaa hyvät tulokset. Kaiken tämän lisäksi olen kokeillut toista verkkokaapelia ja toista konetta. Mikään ei auta, joten missä vika?

6 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16
Siis esimerkiksi google.com latautuminen kestää kauan? Usein tuo verkkosivujen latautuminen vaikuttaa usein palvelimen toiminta ja sen liikenne. Ja suuri viive sivulle hidastaa sivujen latautumista.

Suomalaiset sivut pitäisi latautua normaalisti kyllä laajakaistalla kuin laajakaistalla.


Voit kokeilla vaihtaa nimipalvelima, jos sinne on suuri viive: https://sites.google.com/site/jasunsivu/dns-nimipalvelimet vaikka Googlen DNS palvelimiin...
Oli sivu mikä hyvänsä, sen lataaminen kestää kauan, joskus ei edes lataudu. Viive on nopeustestien mukaan ~15ms. Ja tosiaan tuo "hitaus" tuli reilu viikko sitten ihan yllätäen, edellisenä päivänä toimi moitteettomasti. Samalla paikkakunnalla asuva kaverikin valitteli samanlaisia ongelmia.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16
Laitoitko vikailmoituksen Soneralle?

Toki reitittimen uudelleenkäynnistys kai tehty, sillä se on saattanut jäädä jotenkin jumiin...

Toinen mahdollinen on se DNS palvelussa ongelmia. Häiriötiedotteissa ei mitään ilmoitusta?
En laittanut ilmoitusta, kun kysyin ensin täällä. Olen nuo modeemin asetuksetkin tarkistanut Soneran asetusten mukaisesti ja ei missään ole mitään häiriöilmoituksia.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16
On hyvin vaikea sanoa mikä vikana... laita vikailmoitus jos olet sitä mieltä ettei vika ole sisäverkossa...
Hei Unreagen,

Vilkaisin liittymääsi ja modeemi kyllä on verkossa kyllä hyvillä linja-arvoilla. Käytätkö yhteyttä nyt mahdollisesti langattomasti tai oletko muuten tehnyt jotain muutoksia tietokoneen asetuksiin / ohjelmiin? Jos hidastelu jatkuu, voisitko kokeilla yhteyttä toisella koneella tai internet-selaimella.

Myös liittymän testaaminen toisella modeemilla rajaisi ongelmaa!

Vastaa