Huawei173 ja VPN yhteys

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Oletteko törmänneet seuraavan kaltaiseen ongelmaan:
Käyttis on Windows7 32 bit

Yhteys tikulla onnistuu mainiosti.
Kun kytken päälle VPN yhteyden (Ciscon client)ongelmat alkavat, kättely näyttää sujuvan ok ja client ilmoittaa kaiken olevan valmista.
Liikenne ei kuitenkaan toimi. Verkkoon en pääse ja www sivut lopettavat toimimisen.
Yhden ohjeen sain, että päivitä firmis. Soneran sivuilta sitä en löydä ja Huawein omilta sivuilta ei löydy koko tikkua.

Onko hyvää neuvoa tarjolla?

9 kommenttia

Onko tilanne edelleen sama, vai toimiiko VPN yhteys nyt?

Onko käytössäsi Data kuukausi – palvelu? Voin tarvittaessa tarkistaa sen, jos lisäät asiakasnumerosi profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero). Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumero löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.

Ellei VPN yhteys edelleenkään toimi ja jos käytössäsi on joku muu kuin Data Kuukausi -palvelu, voit kokeilla vaihtaa yhteysasetuksissa internet – yhteysosoitteen prointernet- yhteysosoitteeksi.

Tällä hetkellä E173:lle ei ole saatavilla uudempaa firmistä.
VPN tikun kautta ei toiminut eilen.
Asiakasnumero päivitetty.
Tikku on Sonera ADSL:n laajennus ja varsinaisella ADSL yhteydellä VPN toimii mainiosti.
Käytössäsi on Sonera Data kuukausi -palvelu.

Katkaise yhteys ja sammuta kone, jos yhteys on ollut koko ajan päällä. Jos olet jo toiminut näin, eikä sekään auttanut, niin muuta yhteysasetuksia:

1) APN prointernet
tai
2) APN vpn.net

Ellei nämäkään toimenpiteet auta, on syytä tehdä vikailmoitus mahdollisimman tarkoilla tiedoilla, muuten menee arvailun puolelle.
Tervehdys

Nyt on kokeiltu molemmilla antamillasi APN arvoilla, boottailtu välillä jne.
Ei vaan toimi. Teen vikailmoituksen.
Hei!

Kannattaa vielä asentaa Ciscon VPN-ohjelma uudelleen koneelle. Yhdellä kaverilla oli samaa ongelmaa ja tämä auttoi. Ohjelma ei tunnistanut uutta laitetta oikein, ennen kuin se asennettiin uudelleen.
Onkohan tämä ongelma jo ratkennut ja jos on, niin miten? Kiinnostais tietää, kun itselläkin on samanlainen ongelma.
Sama ongelma myös täällä. Ciscon VPN client ei suostu yhdistämään "Failed to establish TCP connection". Firmis on päivitetty ja molempia APN:iä kokeiltu. Mikä avuksi?
Korbenn: Selvittelin tätä vikapalvelustamme. Jos APN:n vaihtaminen ei korjaa tilannetta, kannattaa jättää asiasta Vikailmoitus.
Olavi kirjoitti:
Korbenn: Selvittelin tätä vikapalvelustamme. Jos APN:n vaihtaminen ei korjaa tilannetta, kannattaa jättää asiasta Vikailmoitus.


Hei,

Ok, laitoin vikaraportin.

Vastaa