IPHONE 4 + IOS 7 = Sutta ja sekundaa

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Terve

Tässä nyt ollaan taas puun ja kuoren välissä koskien matkapuhelin asioita ja tällä kertaa IPHONE 4.
Palasin takaisin applen leiviin tuossa kesällä ja olin todella tyytyväinen ostokseeni. Mutta nyt nykyinen IOS 7 veti maton alta ja heti kahden miehen voimin.
Ensinnäkin odotin innolla tuota IOS 7 päivitystä mutta lopputulos on jotaki aivan muuta ku mielekästä.

- Puhelin takkuaa aivan jatkuvalla syötöllä verrattuna IOS 6
- Käyttöjärjestelmä kaatuu aina sillon tällön varottamatta
- Kosketusnäyttö jumittuu parhaillaan jopa 10 sekunnin ajaksi jolloin puhelimella ei tuona aikana tehdä tasan mitään
- akun kesto osittain heikentynyt...

Päivitys on ollu kyllä omalta osalta elämäni huonoin päätös ja vaikka puhelimessa olisikin nyt IOS 6 niin apple on pakottanut päivityksen puhelimeen kunhan puhelin on laturissa ja wifi yhteydessä.. no good

Olen testannut tätä "uutta ja vallankumouksellista" käyttöjärjestelmää myös IPHONE 4S ja IPHONE 5 versioilla mutta noilla puhelimilla tuo käyttö on aivan eriluokkaa verrattuna omaan iphone4:een. Toki puhelimet on tehokkaampia tuplaytimien ansiosta mutta itsehän olen puun ja kuoren välissä nyt koska olen ottanut 2v kytkysopimuksen kesällä 2013. Eikö paluuta IOS 6 ole eikä tule...

Onko muillakin samanlaisia kokemuksia juurikin tuolla IPHONE 4:lla ja mitä soneran mielestä tässä pitäisi nyt tehdä? odotella sormet ristissä et apple julkaisee uusia päivityksiä ja EHKÄ korjaa kyseiset ongelmat vai tyytyä kohtaloon? Huoltoon minulla on turha lähettää puhelinta ja useilla sivustoilla viitataan juurikin tähän IPHONE 4 ongelmaan koskien IOS 7:ää..

3 kommenttia

Kunniamerkki +14
Joillain foorumeilla on puhuttu, että puhelimen nollaus ja palauttaminen voisivat auttaa ongelmaan. Samanlaista takkuilua olen havainnut itsekin ipad 2:lla, joka tehoiltaan vastaa iphone 4S:ää. Kyllä vanha kutonen pyöri paremmin...

Jos puhelimessa on IOS6, ei seiskaa ole pakko päivittää. Puhelin ei siihen pakota ja päivityshän ei edes asennu ennen kuin hyväksyt ehdot jne... Mutta muistaakseni mahdollisuus palata kutoseen on poistettu, ja jos seiska nyt on niin jumissa olet.
kjns kirjoitti:
Jos puhelimessa on IOS6, ei seiskaa ole pakko päivittää. Puhelin ei siihen pakota ja päivityshän ei edes asennu ennen kuin hyväksyt ehdot jne... Mutta muistaakseni mahdollisuus palata kutoseen on poistettu, ja jos seiska nyt on niin jumissa olet.


Olen lukenut joltain foorumeilta et yksikin kaveri oli laittanu puhelimen lataukseen yön ajaksi ja aamulla herättyään kaverilla oli ollu IOS 7 puhelimessa. Sitä en tiedä pitääkö juttu kutinsa...
Ja jumissa tässä ollaan. Seiska on ollut puhelimessa julkistamis päivästä lähtien ja niinku sanoin niin paluuta ei enää ole

Olen tässä jo resetoinu ja kertaalleen pyyhkiny koko puhelimen puhtaaksi poistamalla asetukset ja datan mutta lopputulos on sama. Kyllä apple potkasi itseään nyt nilkkaan ja pahasti...
Hei,

Joko olet saanut tämän korjattua? Itselläni on sama ongelma eikä se korjautunut edes parin viikon takaisen pävityksen myötä. Puhelimen alkuperäisasetusten palautus auttaa hetkellisesti mutta sen jälkeen Sonera päivittää päälle omat asetunksena ja puhelin alkaa taas sekoilla.

Mielenkiintoista on, että naapurillani, jolla on myös iPhone 4 mutta operaattorina DNA, ei vastaavia ongelmia ole.

Vastaa