Internet-yhteys ei toimi

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 2 katselukertaa

Hei,

Neljättä päivää ongelmatilanteessa. Internet-yhteys ei toimi lainkaan. Piuhan kanssa toimi pari kertaa, mutta enää ei saa yhteyttä senkään kautta. Langaton on kokoajan ollut toimimaton.

Langattomien verkkojen listassa välillä yhteyteni näkyy, mutta siinä sanotaan "suojaamaton" vaikka yhteyteni on ollut suojattu WPA2 tjsp. menetelmällä. Eikä siihen saa joka tapauksessa yhteyttä.

Olen käynnistänyt boksin uudelleen monta kertaa ja johtoja irrotellut sekä boksin "resetoinut" mutta mikään ei tunnu auttavan. Koitin myös määrittää verkon uudelleen. Boksin kone löytää, mutta "verkon määritys epäonnistui"

Yhteyteni nimi on "dlink" ja välillä listaan ilmestyy dlink ja joku 4numeroinen luku esim. "dlink4590" ja tuntuu, että tuo olisi minun yhteyteni kun boksin boottaamisen/resetoimisen jälkeen juuri sopivasti tuo yhteys ilmestynyt listaan esimerkiksi. Numero tuossa perässä vaihtelee sekä kysyy suojausavainta kun yritän yhdistää. Saako suojausavaimen jostain selville?

Mahtaako vika olla teidän päässä vai mahdollisesti boksissani/tietokoneessani?

Boksi on alle vuoden vanha D-link ja yhteys Sonera Laajakaista Valokuitu 10M/2M.

Terveisin,

Antti

1 kommentti

Hei Andickson

Kuulostaa siltä että tuo yhteysongelma jäisi tietokoneen ja modeemin väliin. Oletko testannut yhteyttä toisella modeemilla?

Langattoman verkon suojausavaimen voi tarkistaa ja vaihtaa modeemin hallintapaneelin kautta. Tietokone pitäisi tapauksessasi yhdistää kaapelilla modeemiin. Modeemisi ohjekirjassa pitäisi olla lisää ohjeita tähän.

Tarvittaessa saat myös apua Helpson palvelusta. 0600 10 100 (1,99 €/min + pvm/mpm) ma - pe 8-21, la 9-17.

Vastaa