Internet yhteys katkeilee

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Tervehdys, minulla on käytössä tuo viihdepaketin mukana tullut digiboxi ja sille kaistan antaa Inteno merkkinen adsl laite. Digiboxi toimi moitteetta, mutta omaan tietokoneeseeni tuleva yhteys taasen ei. Eli internetyhteys katkeilee vähän väliä kun taas tuo digiboxi toimii iman ongelmia.

Ongelmat alkoivat pari päivää sitten, sitä ennen ei ollut ongelmia. Olen vaihtanut piuhoja ilman sen suurempaa vaikutusta ja olen myös päivittänyt emolevyyn integroidun verkkokortin ajurit. Katkos ei ole pitkä, mutta se estää esimerkiksi laskujen maksamisen jne. Toista tietokonetta en ole saanut lainaksi jolla voisi testata että onko vika omassa raudassani. Jos se vika on koneessa niin onko mitään hajua että mikä voisi kyseisen ongelman aiheuttaa? Tässä pieni printtaus kun kone ei ole yhteydessä:

Test Results
Test Succeeded DSL
Test Succeeded ATM
Test Succeeded Ethernet
Test Succeeded Native IPv4
Test Succeeded Native IPv6
Test Failed Internet
Disabled/Not OKConnectivity to IPv4 Gateway (88.195.160.1)
Disabled/Not OKConnectivity to DNS Server 1 (193.210.19.19)
Disabled/Not OKConnectivity to DNS Server 2 (192.89.123.29)

7 kommenttia

Hei TommiLehtinen

Vilkaisin liittymääsi ja linjan puolelta ei havaittavissa ole pätkimistä eikä myöskään viihdepalvelussasi kuten kerroit. Onko sinulla käytössä langattomia laitteita? Jos on niin huomaatko katkeilua myös niiden yhteyksissä? Tämänastisten tietojen ja testausten valossa ongelma voisi jäädä joko nyt modeemiin tai sitten tietokoneeseesi.

Test Results
Test Succeeded DSL
Test Succeeded ATM
Test Succeeded Ethernet
Test Succeeded Native IPv4
Test Succeeded Native IPv6
Test Failed Internet
Disabled/Not OKConnectivity to IPv4 Gateway (88.195.160.1)
Disabled/Not OKConnectivity to DNS Server 1 (193.210.19.19)
Disabled/Not OKConnectivity to DNS Server 2 (192.89.123.29)


Onko nuo testit otettu mitä kautta? Intenon hallinnasta vai jollain ohjelmalla?
Intenon boxista otin tuon kun yhteys oli poikki. Itselläni ei WLAN vehkeitä ole kiinni.
Otin WLANin pois päältä ja kytkin puhelimeni joka on iPhone 5s kiinni. Sen kautta ainakin eilen sain oltua hetken aikaa netissä. Jos vika on tietokoneessa niin mikä voisi ko vian aiheuttaa? Jos se olisi verkkokortti niin kaiken järjen mukaan ei toimisi netti ollenkaan.
Hei TommiLehtinen

Tuon iPhone 5 testi ei oikein avautunut minulle? Kokeilitko siis yhteyttä iPhonesta verkkokaapelin avulla vai jaoitko yhteyden puhelimella wlanin ylitse tietokoneelle? Tarkoitin testauksella juuri sitä, pätkiikö yhteys tietokoneella (tai iPhonella) langattomasti jos yhdistät sen modeemiin "sonera-gateway" verkkoon?

Intenossa on 1000mbit verkkoportit ja jos koneessa on hieman huonosti toimiva verkkokortti / ajurit, voi tämä aiheuttaa ongelmia koneen ja intenon kanssa. Voisitko kokeilla säätää verkkokortistasi verkkoportin nopeutta esim. 100/10 full duplex ja 100/10 half-duplex onko tästä apua? Löytyy yleensä lisäasetuksista "link speed & duplex" ja oletuksena arvo on "auto-negotiation".

Ylempi ohje ei välttämättä toimi tapauksessasi koska tuo Intenon tarkistus on antanut herjaa juuri tuon ipv4-yhteyden epäonnistumisesta. (Disabled/Not OKConnectivity to IPv4 Gateway (88.195.160.1))
Samaa ongelmaa täällä. Modeemina tuo thomssoni.
Testin tulokset.

Test Results
Test Succeeded DSL
Test Succeeded ATM
Test Succeeded Ethernet
Test Succeeded Native IPv4
Test Failed Native IPv6
Native IPv6 disabled for this Internet service.
Test Succeeded Internet
Enabled/OKConnectivity to IPv4 Gateway (10.41.129.1)
Disabled/Not OKConnectivity to DNS Server 1 (193.210.19.19)
Enabled/OKConnectivity to DNS Server 2 (192.89.123.26)

TV näkyy tällä hetkellä. Netti ei sitten ollenkaan. Samaa ongelmaa ollut jo yli puoli vuotta.
Firmware päivitetty modeemiin ainakin kaksi kertaa vaikka uusin ohjelma on ollut jo sisällä.
Jostain kumman syystä toiminut päivityksen jälkeen vähän aikaa. On kokeiltu läppärillä, puhelimella ja
PS3:lla, kaapelin kautta sekä langattomasti. Olen tullut siihen tulokseen että modeemi on viallinen.
Nyt asialle on saatava jotain tehtyä!

terv. petri saastamoinen
Piuhalla minulla on tietokoneessa puhelin kiinni ja sitä kautta olen saanut yhteyden muodostettua. Jos se vika on siinä modeemissa niin alkaa mietityttämään koko laajakaistan tarpeellisuus. Ennen tuota viihdepakettia kaikki toimi hyvin. Testaan vanhalla telewellin adsl laitteella toimivuuden kun illalla pääsen kotio. Jos sillä yhteys pysyy yllä nopeudesta riippumatta niin on selvää ettei oma laitteistoni ole viallinen.
Intenossa on 1000mbit verkkoportit ja jos koneessa on hieman huonosti toimiva verkkokortti / ajurit, voi tämä aiheuttaa ongelmia koneen ja intenon kanssa. Voisitko kokeilla säätää verkkokortistasi verkkoportin nopeutta esim. 100/10 full duplex ja 100/10 half-duplex onko tästä apua? Löytyy yleensä lisäasetuksista "link speed & duplex" ja oletuksena arvo on "auto-negotiation".
Tuo tuntui auttavan, nyt netti toimii kuten pitää ainakin toistaiseksi ja nopeuskin kasvoi hiukan.
Hei lelupete

Sinun modeemisi saa verkosta jostain syystä 10.- alkuisen IPn joka tarkoittaa että liittymäsi on suljettu. Voisitko olla yhteydessä tästä asiasta suoraan meidän asiakaspalveluun niin selvitetään asiaa?

TommiLehtinen, Mukava kuulla että ongelma ratkesi!

Vastaa