Isot viiveet nettiyhteydessä

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Terve!

Olen nyt viimeisen vuoden jo tuskaillut asian kanssa ja ajattelin nyt ottaa yhteyttä.
Eli: Taloyhtiössämme on soneran tarjoama netti joka toimii ailahtelevasti.

Nopeus on vaatimaton 3.5meganen speedtestillä testattuna, mutta sen kanssa voisi vielä elää mikäli yhteys toimisi hyvin. Suurimman osan päivästä yhteys on tuskaisen hidas ja jopa perus nettisivujen lataus tuottaa ongelmia.

Havainnollistan ongelmaa seuraavilla speedtestin tuloksilla:

http://www.speedtest.net/my-result/3797939812 , Tässä tulos kun nettiyhteys toimii hyvin ja internetsivut latautuvat niinkuin niiden kuuluu.


http://www.speedtest.net/my-result/3798703638 , ja tässä se yleisempi näky kun yli puolet päivästä joutuu kihnuttamaan tällaisella yhteydellä.

Onkohan teillä mahdollisesti tehtävissä jotain yhteyden parantamiseksi?
Nettiyhteyden toimivuus on kuitenkin opiskelijalle melko tärkeä sillä nykyään monet koulutehtävät tehdään internetin välityksellä.

Kiitos jo etukäteen!

3 kommenttia

Moi Pauce,

Käyhän vielä lisäämässä asiakasnumerosi tietoihisi niin päästään tarkemmin katsoa liittymääsi.
(Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero)

Käytätkö yleensä langatonta yhteyttä vai olitko testannut myös nopeuttan, kun tietokone on verkkokaapelilla yhdistetty modeemiin? Langattomien verkkojen toimivuuteen voi vaikuttaa esimerkiksi muut lähellä olevat WLAN verkot ja siksi liittymän toimivuus on hyvä varmistaa verkkokaapelin kanssa.
Terve.

En valitettavasti pysty antamaan minkäännäköistä asiakasnumeroa teille, sillä en itse maksa laskua nettiyhteydestä vaan se kuuluu kiinteästi opiskelija-asuntoni vuokramenoihin.

Käytän langallista verkkoyhteyttä, joten WLANin aiheuttamat häiriöt voidaan sulkea pois.

Sen verran osaan kertoa että taloyhtiön palveluntarjoaja oli vielä viimevuonna aina.com, mutta se ilmeisesti siirtyi jossain kohtaa tätä vuotta soneralle. Ongelmia oli yhteydessä jo viime vuonna, joten palveluntarjoajan vaihtuminen ei todennäköisesti ole pääsyyllinen.
Moi Pauce,

Siinä tapauksessa voisit soitella vikapalveluumme, että saadaan otettua yhteys korjaukseen. Vikapalvelun tavoittaa numerosta 0206 90101. Jos mahdollista niin liittymässä on vielä hyvä testata toista modeemia ja puhelinjohtoa niin saa itse ongelmaa tarkemmin rajattua.

Vastaa