Kaapelimodeemi ja langalta tippuminen

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 3 katselukertaa

Tervehdys,

Olen tässä noin 5kuukauden ajan käyttänyt soneran 10/1m kaapelilaajakaistaa. Aluksi kaikki pelasi hyvin alkuperäinen Soneralta saatu netgear cg3300d modeemi toimi hyvin noin 4 kuukautta(mitä nyt silloin tällöin harvakseltaan saattoi tipahtaa langalta) no, tässä viikko sitten modeemin WLAN lakkasi toimimasta, ja sitä ei saa enään päälle ei millään.

Ilmoitin asiasta Soneran vikapalveluun josta lähettivät uuden modeemin takuuseen, uusi modeemi on kuitenkin erimerkkinen, nimeltään Cisco epc3825, ja uuden modeemin kanssa on pelkästään ongelmia, se ei pysy langalla muutamaa tuntia pidempään, ja langalle takaisin pääseminen on työn ja tuskan takana. Vanhalla modeemilla kestää myös aikaa päästä langalle, mutta se ei tipu sieltä kuin ani harvoin.

Onkohan mahdollista soneran nyt siis lisätä signaalin tehoa tänne päin, ja mahdollisesti lähettää uusi Netgear modeemi, tuntui toimivan paremmin(siihen saakka kunnes WLAN hajosi)

En ole siis vielä lähettänyt tätä alkuperäistä modeemia takaisin, kun uusi ei toimi huonostikkaan.
Soiteltuani aikaisemmin tänään sain vain kiinni jonkun myyntipuolen edustajan, joka nosti kyllä nopeusluokkani samaan hintaan kuin aikaisempi sopimus, nykyään siis 100/5m kaapeli. Mutta tämä modeemi asia pitäisi kyllä saada kuntoon, kun töiden takia joudun myös kotoa päivittäin sähköposteihin vastailemaan.

Voiko saada jonkun asentajan käymään tutkimaan kaapelin teho, ja mahdollisesti lisäämään tehoa?

Tein päivällä vikailmoituksen, mutta noin puoli tuntia sen jälkeen modeemi toimi hyvin ja peruin sen kun modeemi oli ollut jo yli 2tuntia hyvin toiminnassa. Nyt se kuitenkin alkoi jälleen temppuilemaan noin 6tunnin toiminnan jälkeen.

Olisin hyvin kiitollinen jos Soneran puolelta otetaan yhteyttä asian suhteen puhelimitse, tai annetaan vaikka täällä neuvoja mihin ottaa yhteyttä. Ei oikein enään auta tuo selostus vikaautomaattille.

1 kommentti

Asiakastietojemme mukaan 2.9.2011 jättämäsi vikailmoitus on vielä avoimena. Otamme sinuun yhteyttä kun vianselvitys on tehty. Jatkossa voit jättää vikailmoituksen myös palvelupyyntönä Omien Sivujen kautta.

Vastaa