Kiinteän puhelimen langat

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Hei,

Minne minun tulisi ottaa yhteyttä kiinteän puhelinverkon ongelmatapauksessa.

Kyseessä on 95% todennäköisyydellä soneran lankaliittymäverkko, ja se kulkee läpi avolinjana pellollani.

Ongelma on siinä, ettei se koske minua muutoin kuin, että en mahdu puimurilla sen alta, koska sen korkeus on noin vajaa 3 metriä, kun vapaakorkeus esmes tiestöllä on 4.2 metriä. Se hankaloittaa pellolla tapahtuvaa ammatinharjoittamista aikastalailla, ja kun nyt puintiajat lähenee, niin voi olla, että joku kierros en sitä muistakkaan ja kuuluu rapsaus. Sitten onkin taas kalliimpaa... Nythän pellolle ei voi mennä viljaa talsimaan, ja koetan muistaa tuon langan, mutta asia olisi hyvä saada kuntoon tänä syksynä.

Jos onnistuu esmes sähköpostilla yhteydenotto, niin lähetän googlemapsista tarkat sijainnit yms.

Täällä ei enää nävy olevan lankapuhelinasioille omaa keskustelua siksi tänne tämän laitoin.

Kiittäen

7 kommenttia

Hei!

Kinkkisen pistit, mutta kyllä tämä selviää toki :)
Nyt tietysti ihan ensiksi täytyisi selvittää, että langat ovat tosiaan meidän. Oliko mikä paikkakunta kyseessä?
Niinamari kirjoitti:
Hei!

Kinkkisen pistit, mutta kyllä tämä selviää toki :)
Nyt tietysti ihan ensiksi täytyisi selvittää, että langat ovat tosiaan meidän. Oliko mikä paikkakunta kyseessä?


Ilomantsi on paikkakunta. Langan haitallisen kohdan koordinaatit googlemapsista: +62° 38' 36.97", +31° 1' 4.36" ei liene tarkka, mutta tuolla suunnalla. Minä voin käydä mittaamassa korkeuden ja ottaa kuvia langasta. Linja on tosi vanha, kyläläisten pystyttämä aikanaan...
Hei nuffieldmaster

Onko sinulla käytössä mitään meidän tuotteita? Voisit siinä tapauksessa lisätä asiakasnumerosi käyttäjätunnuksesi profiiliin(Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin saadaan sinuun asia paremmin hoitoon.

Voisit vaihtoehtoisesti laittaa meille myös privaviestiä Facebookissa koska tarvitsemme ainakin puhelinnumerosi asian hoitamista varten 🙂
On on, tää langallinen laajakaista on teiltä kyllä. Pitää ehtiä joku paperi missä se lukee, helpommin sanottu kuin tehty...

Tässä pientä jurnutusta, mutta jokunen aika sitten katkaisin puhelinlangan työnantajan metsäkoneella poikkiasti. Oli todella tuskainen taival löytää sellainen numero, josta sai apua siihen. Nimittäin lanka oli syrjäkylällä oikeastaan vain sitä varten olemassa, että mummojen ja pappojen hätäpuhelimet toimisivat, muuta käyttöä sillä ei ole enää. Joku selvempi "olen katkaissut ilmajohdon, soita tänne XXX) olisi hyvä näkyä.
Noniin, se on lisätty.

Huomasin muuten samalla, että asennusosoite on kaksi vuotta sitten muuttamassani paikassa, voisiko sen korjata samalla... Laskut on tulleet minne pitänytkin ja missä lukee. netti kyllä muutettiin sieltä tänne ja tämän kotipaikan originelli vanha yhden megan tilaus lopetettiin.
Problem solved, kiitoksiva 🙂
nuffieldmaster: Hienoa 🙂 Aurinkoista viikonjatkoa sinne!

Vastaa