Kirjautumisen vaativat sivut eivät toimi (oli 'Extra')

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Kirjautumisongelmaa, mitkään kirjautumista vaativat sivut eivät avaudu,
olen konffannut modeemin uudestaan, kaikki asetukset on kuten pitää, yhteys muodostuu, mutta ei vaan pääse.

Sonera Internet Avustaja on havainnut, että verkkosovittimellasi Broadcom 4313 802.11b/g/n on vaikeuksia kommunikoida langattomien verkkojesi kanssa. Ongelma ratkeaa usein sovittimen uudelleenkäynnistyksellä.

Käytössä on vielä welhonkin liyttymä kaapelin kautta ja samat koneet toimii sillä moitteettomasti, welho lakkaa toimimasta noin kuukauden kuluttua ja sitä ennen
pitäisi saada sonera kuntoon.

3 kommenttia

Kyseessä on ilmeisesti ongelma, jossa salatut HTTPS-sivut eivät toimi. En muista että omalla kohdalla olisi koskaan tullut vastaan, että kyseinen ongelma johtuisi laajakaistayhteydestä.

Sivut toimivat samoilla tietokoneilla toisella laajakaistayhteydellä, joten vika ei voi jäädä koneille. Todennäköisin ongelman aiheuttaja on ADSL-modeemi, jossa ilmeisesti palomuuri ei toimi oikein ja estää HTTPS-sivujen toimimman. Asia varmistuisi testaamalla yhteyttä toisella ADSL-modeemilla.

Jos tietokoneiden ja ADSL-modeemin välissä on erillinen reititin, testaa kuitenkin ensin ilman sitä kytkemällä tietokone suoraan ADSL-modeemiin. Ongelman aiheuttaja selviää vain eliminoimalla yksi kerrallaan mahdolliset syylliset.
Tämä ei varmaankaan koskaa selviä, voipi johtua buffalon firmiksestä, mutta sain yhteyden toimimaan toisella modeemilla.
Toisessa ketjussa kerroit että sain rajattua ongelman aiheuttajaksi oman reittimesi. HTTP-sivut avautuvat portin 80 kautta ja HTTPS-sivut portista 443. Voi olla että reitittimesi ei päästä portin 443 liikennettä läpi.

Vastaa