Kysymys kanavan vaihdosta

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei

Kysyisin sellaista, että voiko kanavaa jotenkin manuaalisesti itse vaihtaa vai antaako se automaattisesti toimivimman? Katsoin hetki sitten ja ohjelma antoi kanavan 6, jonka se antoi viime viikollakin. Itse uskoisin että minun langattoman verkon pätkiminen johtuu juurikin tuosta kanavasta. Sama ongelma jatkuu silti tänäänkin. Minulla ei ole mitään toista laitetta, vain tämä yksi tietokone jolla pystyn kokeilemaan.

Kun aiemmin kysyin tästä samasta ongelmasta niin annettiin myös vaihtoehdoksi muokata SSID verkon nimeä lyhyemmäksi, niin pyyhinkö vain osan nimestä pois?

6 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16
Vaikka näin... Nimi voi olla mikä tahansa...
Hei Tomiha!

Voit tosiaan nimetä langattoman verkon SSID:n miksi tahansa. Tuo langattoman verkon lähetyskanavan automaattinen valinta ei aina anna sitä vapainta kanavaa, joten tässä tapauksessa kannattaa vaihtaa kanava manuaalisesti joksikin muuksi, jos langaton verkko pätkii.
Hei

Saisinko ohjeet, miten se kanava vaihdetaan manuaalisesti? Miten osaan valita vapaimman kanavan?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16
Kanavan vaihto onnistuu langattoman verkon asetuksista. En voi sanoa tarkempaa ohjettä sillä en tiedä mitä laitetta käytät.
Käytän Inteno Gateway merkkistä modeemia. Product name DG301AL En löydä sivuilta asetusta, josta voin manuaalisesti muuttaa kanavaa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16
Home Network -> Interfaces -> WLAN [ssid] -> Configure


Sieltä vielä Channel Selection -> Manual

Nyt voit muuttaa langattoman verkon kanavaa

Vastaa