Kytkyn purku jos soneran kuuluvuus lähes olematon?

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Ostin kytkyllä iphone 5 ja vaihdoin samalla liittymäni dnasta soneraan, oikeastaan ihan hetken mielijohteesta. Nyt kun rupesin selvittämään asiaa, niin vaikeuksia saattaa olla tulossa. nimittäin soneran mokkulaa ei suositeltu meidän kerrostaloalueelle, sillä kuuluvuus on heikko. Muutan kesäksi maaseudulle, jossa ei myöskään kuulemma toimi soneran verkko, vaan puhelut joutuu lähteä soittamaan 5km päähän. Nyt minua stressaa, onko mitään mahdollisuutta purkaa kytkyä mikäli sonera ei kuulu kummassakaan kotitaloudessa? Sonera alkaa toimia minulla vasta 20.5. aikoihin, joten mitään varmuutta en ole vielä asiaan saanut. Minua vain huolettaa tilanteeni, että joutuisi kaksi vuotta kituuttamaan surkealla nettiyhteydellä vaikka maksankin fiksunetistä. Voisitteko kertoa, miten vastaavissa tilanteissa toimitaan tai on toimittu? Onko asiakkaan vastuulla muka selvittää ennen liittymän vaihtoa verkon kuuluvuus? Eikö myyjän kuuluisi tarkistaa kuuluvuus samalla kun osoitetiedot annetaan myös kytkykaupoissa, näin ainakin tehtiin naapureillemme kun he olivat ostamassa soneran mokkulaa? En osannu ajatella kuuluvuusongelmia kun dna on toiminut hyvin kaikkialla missä olen asunut..

3 kommenttia

Hei Stressaaja: Jos kävisi niin ikävästi, että kuuluvuus olisi meidän liittymällä huono, sinun kannattaa ottaa meihin siinä tapauksessa yhteyttä niin pääsemme varmasti tyydyttävään ratkaisuun. Lopullista kuuluvuutta ei etukäteen voi täysin selvittää, mutta tietenkin kuuluvuuskartta antaa verkosta hyvän kuvan. Jos haluat keskustella kuuluvuudesta mainitsemillasi alueilla, voit olla yhteydessä Tekniseen tukeemme puh. 0206 9 0101 niin saat lisätietoa asiasta.
Nyt minulla on ollut 3 päivää Sonera, ja "ei verkkoa" näkyy noin 75% ajasta tuossa iphonen yläkulmassa. Muulloin 1 palkki mutta netti ei toimi silloinkaan. Mitä vaihtoehtoja minulla on? En mielellään soittaisi nyt mihinkään tukeen tosiaan kun puhelimellani ei pysty soittamaan... Muut operaattorit ainakin DNA ja saunalahti toimi hyvin täällä, eikä käynyt mielessäkään ettei sonera voisi toimia.
Moi Stressaaja! Onpa harmi, että liittymä ei toimi kunnolla. Asia hoituisi parhaiten soittamalla vikapalveluumme, mutta voit myös jättää häiriöilmoituksen Omien Sivujen kautta. Mikäli sinulla ei ole vielä tunnuksia Omille Sivuille, voit luoda ne täällä.

Vastaa