Laajakaista Extra 100/10 Ethernet loppui toimimasta

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Hei

Otsikonmukainen laajakaistaliittymäni lakkasi toimimasta 20.4.2011 n. klo 8 aamulla. Kone ja internetyhteys oli tätä aiemmin toiminut moitteettomasti ja näihin aikoihin tipuin linjoilta. Olen testannut yhteyttäni parillakin eri verkkopiuhalla, joissa ei todellakaan pitäisi mitään vikaa olla. Olen myös koittanut ottaa yhteyden datarasiasta, sekä suoraan huoneistojakamon kautta. Kahdella koneella sama rumba eikä pelitä.

Koneen asetuksissa ei pitäisi olla mitään vikaa, kun aiemminkin toiminut samoilla enkä tippumisen yhteydessä mitään ole vaihtanut. Molemmat koneet ovat sen sijaan toiminut dna:n mokkulalla, joka on ollut minulla varalla, ja nähtävästi ihan aiheesta.

Verkkokortin ledit ei myöskään pala, kun yritän ottaa yhteyttä datarasiasta/huoneistojakamosta, ne palavat ainoastaan jos liitän datarasian/huoneistojakamon sekä verkkokorttini väliin laajakaistayhteyden avattaessani toimitetun Thomson TG789vn palvelureitittimen, ja tällöinkin keltaisena ja oranssina. Joten vaikuttaa siltä, että palvelureitittimen ja koneen välillä kyllä toimii yhteydet, muttei seinän ja reitittimen välillä.

Aattelin nyt vielä kokeilla tätä kautta, koska puhelimessa en jaksa puhua minkään robottejen kanssa ja vikailmoitusta tehdessä tuntui hyvinkin väärältä allekirjoittaa suostumus maksaa n. 100e:n lasku jos vika löytyy omista vehkeistä.

Alueella on saatettu tehdä kaivuutöitä hiljan, varmaa tietoa ei ole, mutta ainakin tuolla lähistöllä koneita pyöri ja tässä rupeaa jo olemaan suht. vainoharhanen.


-Niko

1 kommentti

Vikailmoitusta ei ole mahdollista jättää keskustelupalstan kautta. Otathan yhteyttä vikapalveluumme p. 020 690101 (ma-pe 8-20, la 9-16.30) asian selvittämiseksi. Voit jättää vikailmoituksen myös Omat Sivut-palvelun kautta.

Vastaa