Laajakaista pätkii

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Moi,

Käytössäni on valokuitu laajakaista. Olen nyt tehnyt jo monta vikailmoitusta, sillä netti katkeilee päivittäin tällä hetkellä. Netti toimii joskus kk, tai pari sitten melkeinpä säännöllisesti pidemmän ajan jälkeen rupee pätkimään. Tällä hetkellä netti on pätkinyt viime sunnuntaista (10.11.-13) aina tähän päivään asti. (18.11.-13)

Modeemin vaihto ei auta. Käytössäni on kaksi modeemia, Telewell (TW-EA510) sekä Inteno merkkiset mutta molemmissa toistuu sama ongelma. Välillä tuo Telewell tuntuu menevän täysin sekaisin ja "nollaa" koko purkin.

Huomenna on sovittu laajakaistan mittauskäynti asentajan kanssa joten saapa nähdä kuinka käy. Omista laitteistani en usko, että on kiinni koska ne olen moneen kertaa tarkastanut ja tänään juuri viimeksi tuota modeemin vaihtoa testasin.

Katselin tänään oman tietokoneeni event vieweriä ja löysin muutaman errorin liittyen DHCP:seen. Tarkemmin tutkittuani löysin hyvinkin monta kyseistä erroria eri ajankohdilta. Tässä screenshottia aiheesta:

http://s24.postimg.org/4n3g4i9cl/dhcperror22cc.jpg

http://s24.postimg.org/8xi403efp/errorsc2.jpg

http://s24.postimg.org/uh8ngjjyt/warningc2.jpg

4 kommenttia

Minulla tuntuisi olevan täysin samanlainen ongelma, tosin omani alkoivat ison vikatilanteen jälkeen edellisessä kuussa. Samanlaista DHCP erroria minullakin on event viewerissä..

Tosiaan pätkäsee, välillä lyhyen aikaa katki ja välillä yhdistyy heti takaisin internettiin..
Hei Splite

Olitkin ollut jo tänään yhteydessä meidän vikapalveluun että ongelma jatkuu asentajakäynnistä huolimatta. Omat laitteesi olitkin jo testannut joten ongelma tuskin niihin jää. Ilmoittelemme miten asia etenee.
Jep olin yhteyksissä sinne jälleen asentajakäynnin jälkeen...

Asentaja löysi linjasta vikaa/häiriötä vaan ei netti tietenkään mennyt juuri sillon poikki kun asentaja oli käymässä. Vaihtoi kuulemma jotain reittiä eli netti tulee hieman eri kautta nyt, mutta heti samana iltapäivänä rupes tökkimään taas.

Tuosta errorista sain keskusteltua soittaessani teidän vikapalveluun ja henkilö kenen kanssa juttelin sanoi että tämä yhteys hakee IP osoitetta kokoajan DHCP:ltä joka ei ole normaalia. Pitäs hakea tiettyinä aikoina vaan... Siitä varmaan tuo DHCP virhekin mahdollisesti tulee.

Eli tällanen tilanne, mikäli olen oikein ymmärtänyt.

Tänään vika siirtyi taas asentajan käsittelyyn. Tarvis saada mitattua kun toi yhteys on poikki, mutta kun ei ole säännöllistä tuo katkeilu..
Hei Splite

Pätkivät ongelmat ovat meillekkin aina niitä vaikeimpia vikoja mitä korjataan nimenomaan sen epäsäännöllisyyden takia. Myös korjausaika on sen vuoksi pidempi koska liittymän toimintaa seurataan ja vikaa pyritään rajamaan mahdollisimman tarkasti asentajaa varten.

Toivottavasti tällä toisella käynnillä asia saataisiin nyt lopullisesti kuntoon.

Vastaa