Laajakaistan kytkentä

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Laajakaistan kytkeminen myöhästyi viidellä päivällä, eli olimme 5 päivää ilman nettiyhteyttä. Tarvitsemme nettiä päivittäin ansiotulojen hankkimiseen, joten meille tuli tästä töppäyksestä useiden satojen eurojen tappio. Aikooko Sonera mitenkään hyvittää meille tätä tulojen menetystä? Ihmettelen myös miksei Soneralta olla oltu meihin yhteydessä, koska asiakkaiden on lähes mahdotonta olla yhteydessä Soneraan, robottia lukuun ottamatta.

6 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16
Vikailmoitus robotille... ei voi mitään

Tuskimpa Sonera korvaa tulo menetystänne
Hei paso,

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin voin vilkaista asiaa! Tulonmenetyksiä ei kuluttajaliittymissä korvata mutta tuosta asennuksen viivästyksestä kyllä asia hyvitellään.

Jos liittymäsi käyttö on elinkeinoharjoittamista varten, oletko harkinnut yritysliittymään vaihtamista? Meillepäin voi olla yhteydessä puhelimen lisäksi myös facebookissa tai laittamalla palvelupyyntöä omien sivujen kautta!
Asiakasnumero lisätty.

Vielä tuosta laajakaistan kytkemisestä, että kuinka teidän asentajat tai siis sen firman asentajat, jolle kytkentätyöt on ulkoistettu, tekevät kytkennät tarkistamatta niiden toimivuutta. Meidän tapauksessa kytkentä tehtiin perjaintaina klo 16-16.30. Kun huomasin, että netti ei vieläkään toimi, ei ollut enää mahdollista saada keneenkään yhteyttä. Todella välinpitämättömiä asentajia. Meidän tapauksessa asentaja kytki johdot väärään liittimeen.

Jos kyseessä olisi ollut yritysliittymä, niin olisiko silloin asentaja varmistanut liittymän toimivuuden?
Hei paso,

Asentajan tulee toimivuus varmistaa ihan samallalailla niin kuluttaja kuin yritysliittymissä. Vilkaisin asentajan kuittauksia ja hän oli yrittänyt sinua tavoitella toiminnan varmistamiseksi muttei ollut saanut kiinni? Asentaja ei ymmärrettävästi voi jäädä paikalle odottamaan että saa varmistuksen tehtyä periltä asti jos ei asukas satu paikalla olemaan tai ei häntä puhelimella tavoita.

Pahoitteluni liittymän toimituksen myöhästymisestä joka tapauksessa ja hyvä että nyt kaikki toimii niinkuin pitää!
Törkeää valehtelua, jos näin asentaja oli kirjoittanut. Odotin koko päivän tietokoneen ja kännykän vierellä, kun seurailin modeemin valoja. Tekstiviesti linjan kytkemisestä tuli kännykkääni, kun kello oli jo lähellä puolta viittä perjantai iltana. Kukaan ei todellakaan yrittänyt tavoitella minua varmistaakseen nettiyhteyden toimivuuden. Ehkä asentaja yritti yhteyttä sähköpostilla!!
Lukijoille tiedoksi. Sain juuri ensimmäisen laskun Soneralta, jossa oli 20 euron hyvitys. Ilmeisesti tästä kytkennän viivästymisestä?, laskussa oli vain summa. Laskuun oli merkitty myös maksu modeemista 49 euroa, muutenhan tuota hyvitystä ei olisi voinut vähentää mistään. Sopimusta tehtäessä sovittiin kuitenkin, että modeemi on ilmainen. Vielä jouduin kaivamaan sen ainoan Sonera ihmisen numeron kännykästäni, johon voin soittaa asian selvittämiseksi, eli liittymän myyneen henkilön numeron. Selvisi, että laskuun oli tullut virhe. Kuinkahan paljon Sonera kokeilee tällä tavalla rahastamista ympäri Suomen. Tarkastakaa siis laskunne, ja myös mummojenne ja vaarienne laskut!!! Vielä täytyy selvittää että saan uuden laskun, jne... toivotonta Sonera... ja sitten odotetaan seuraavaa virheellistä laskua...ja seuraavaksi asentaja käy ronkkimassa kytkentäkaapissa.

Vastaa