Laskun oikaisu asiakkuuden lopettamisen jälkeen

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Lopetin liikkuva laajakaistapalvelun syyskuussa Hgin keskustan Sonerapisteessä. Pari päivää lopettamisen jälkeen Soneralta soitettiin vielä varmistus ja kyseltiin kuulumiset jne. ja tässä viimeisessä puhelussa asiakaspalvelija sanoi, että voi laittaa laskun (ja liittymän) poikki siten, ettei tarvitse maksaa enää koko kuukauden laskua eli soittopäivänä katkaistiin (5.9.2014). Nyt kävin verkkopankissa ja huomasin, että minulta tullaan veloittamaan 6.10. koko kuukauden summa 12,90 eur . Laskussa lukee "Plus kuukausimaksu 01.09-30.09 1 10,40 12,90". Mutta sitten laskun toisella sivulla lukee, että "Toimitusjakso: 17.8.2014 - 5.9.2014". Asiakaspalvelija sanoi, että hän laskee Excelissä siten, että veloitetaan vain ne päivät, jolloin liittymää on vielä käytetty eli tuohon 5.9. asti. Eli nyt laskutetaan liikaa. Koska liittymä on jo poikki ja minulla ei ole asiakkuuksia Soneraan, en onnistunut kirjautumaan enää asiakastunnuksillani oma liittymä-sivulle ja laittamaan viestiä sitä kautta. Siksi jouduin rekisteröitymään tänne ja aikaa ja tupakkaa palaa. Kyse ei ole kuin pienestä summasta, mutta periaate on periaate. Jos luvataan jotain se pidetään. En voi nimeäni enkä henkilöllisyyteni paljastavia tietoja laittaa tänne, mutta kyse oli liikkuvasta netistä ja sen nro oli 0407247921. Laskun nro 11438186719. Toivottavasti tällä löytyy tietoja ja Soneralla lienee kuitenkin puh. nroni tallessa, joten ottakaa yhteyttä ASAP.

5 kommenttia

Hei Jorg14os!

Olen nyt tehnyt tässä asiassa poikkeuksen ja hyvitäänyt tuon koko laskun numero 114 3818 6719, ja sinun ei tarvitse tätä laskua maksaa. Tämän päätöksen tein koska et tuolla viimeisellä laskutuskaudella aikavälillä 17.08.2014 - 05.09.2014 et ole liittymää käyttänyt laisinkaan.
Kiitos nopeasta vastauksesta. Nyt asia on minun puolestani loppuun käsitelty.
Jorg14os: Asia tosiaan tällä loppuun käsitelty. Mukavaa viikonloppua 🙂
Iiro_ kirjoitti:
Jorg14os: Asia tosiaan tällä loppuun käsitelty. Mukavaa viikonloppua :)


Jep. Eipä tämä olekaan vielä loppuunkäsitelty. Lasku oli suoraveloituksessa, joten mitkään hyvitykset eivät ole estäneet laskua veloittumasta. Eli tililtäni on veloitettu 6.10.2014 12,90 eur. Olisiko suoraveloituksen lopettamalla (ennen 6.10.) voinut estää tuon veloittumisen vai mikä tässä on mennyt pieleen? Tililläni ei näy mitään hyvitystä Soneran suunnalta, nyt on kuitenkin jo 20.10.
Tervehdys Jorg14os!

Ottaisitko yhteyttä meidän asiakaspalveluun 0200 17000 tuon maksetun summan palauttamiseksi sinun tilille. Ei voida oikein tätä kautta hoitaa tätä asiaa, kun tarvitsisimme sinulta pankkitietoja yms ja näiden tietojen kirjoittelu täällä julkisella palstalla olisi vähintäänkin arvelluttavaa. Tuon suoraveloituksen kytkeminen pois päästä olisi toki auttanut asiaa, mutta se on nyt jälkiviisautta 🙂

Vastaa