Liittymä ei ole toiminut 25.9. klo 21 alkaen (Lappeenranta)

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 1 katselukerta

Yhteys katkesi kesken käytön perjantaina iltapäivällä, kun kaapelimodeemista hävisi Online -merkkivalo, ja laite alkoi "kalibroimaan" itseään.

Laite saa käytyä läpi "Power" ja "DownStream" -merkkivalot, joten ne palavat yhtenäisesti. "UpStream" valo jää välkkymään, eikä homma etene siitä mihinkään. Modeemin logeja katsomalla http://192.168.100.1/ -osoitteesta, näkee että modeemin tila on "RANGING_IN_PROGRESS", eli jotain se yrittää mukamas tehdä.
Eli yhteys tietokoneen ja modeemin välillä toimii, mutta yhteyttä nettiin ei tietenkään saa.

Olen nyt yli 12 tuntia odotellut että yhteys alkaisi taas toimimaan. Olen muutaman kerran boottinut kaapelimodeemin resetoimalla, ja virrat kokonaan katkaisemalla. Olen tarkistanut kaikki muutkin laitteet, liitokset ja mahdolliset ohjelmalliset asetusvirheet.

Modeemin malli: Cisco EPC3000
MAC -koodi: 001E6BFD5B5E

3 kommenttia

Joskus 22 jälkeen katkennut yhteys. Ei tullut katsottua aamulla tarkemmin mihin aikaan katkesi.

11 aikaan aamulla tein muutamat buutit ja resetoinnit modeemille eikä auttanut.
Vikailmoituksen jätin automaatin kautta.

Äsken tuli sitten tekstiviesti että vika olisi korjattu.

Tosin sen sitten näkee illalla tai huomenna että toimiiko vai eikö toimi, kun ehtii buuttaamaan modeemin.
Ahaa, eli vika oli alueellinen, eikä pelkästään minun liittymässäni oleva.
Ongelma näyttää nyt olevan korjattu.

Olisi kiva jos Sonera ilmoittaisi näistä vioista sivuillaan, eli valvoisi yhteyksien toimivuutta ja ilmoittaisi sitten heti netissä jos jollain alueella on ongelmia, ettei käyttäjien tarvitsisi alkaa kyselemään tällaisia.

Nyt olisi sitten kiva tietää että mikä aiheutti tuon katkoksen.
Soneran häiriötiedotteet löytyvät täältä. Kaikkia Soneran verkkovikoja ei tuolta löydy eli parantamisen varaa häiriötiedottamisessa olisi.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa