Liittymän toimitus

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei,

Tilasin soneran kauppiaalta puhelimessa laajakaista extra 10/10M valokuituliittymän. Asennuspäiväksi ilmoitettiin tekstiviestillä 1.7.2011, ja liittymä ei vielä 4. päivä toiminut, joten soitin asiakaspalveluun. Sieltä luvattiin lähettää joku korjaamaan vikaa.

Seuraavana päivänä korjaaja soittikin, ja selvisi, että liittymä oli asennettu väärään osoitteeseen. Tyyppi lupasi olla soneran kanssa yhteydessä että asia korjattaisiin seuraavaksi päiväksi.

Netti ei kuitenkaan toiminut vielä kaksi päivää tämän jälkeenkään, joten soitin taas asiakaspalveluun (viime torstaina). Sieltä soitettiin seuraavana päivänä takaisin, ja sanottin että tilaus ei jostain syystä ollut lähtenyt eteenpäin, ja saisin netin tämän viikon alussa.

Nyt tiistaina netti ei kuitenkaan vieläkään toiminut, soitin taas asiakaspalveluun ja siellä sanottiin, että tilaus ei vieläkään ollut jostain syystä edennyt. Luvattiin, että netti kytketään tämän viikon torstaina tai viimeistään perjantaina. Tänään tuli kuitenkin tekstiviesti, jossa asennuspäiväksi sanotaan 27.7. Pitääkö todella vielä odotella kaksi viikkoa vaikka asennus luvattiin tälle viikolle?

8 kommenttia

Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin tarkistaa liittymäsi tilannetta. Jos sinulla ei ole vielä asiakasnumeroa, niin voit asiakasnumeron sijaan lisätä laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 346123456. Liittymänumeron löydät tilausvahvistuksesta. Numero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.
Profiili on nyt päivtetty. Asiakasnumeroa ei tosiaan vielä ole, laitoin asiakasnumeroksi palvelusopimuksesta löytyneen rungon numeron.
Ikävä kyllä rungon numero ei auta, koska kyseinen numero on sama kaikille taloyhtiön asukkaille.
Sopimuksessa liittymänumeron kohdalla ei lue mitään, enkä löytänyt sitä mistään muualtakaan sopimuksesta, sähköposteista tai internetin omilta sivuita liittymän tiedoista tai asiakastiedoista. Missään ei myöskään näy asiakasnumeroa.
Jos rekisteröidyt Omille sivuille verkkopankkitunnuksilla, niin näet asiakasnumerosi. En aluksi hoksannut, että pääset jo Omille sivuille, koska ne aktivoituvat vasta kun liittymä on kytketty. Sinun tapauksessasi liittymä on kuitenkin jo kytketty, mutta väärään osoitteeseen ja sen vuoksi pääset käyttämään Omia sivuja.
No niin, nyt löytyi lopulta. Laitoin profiiliin.
Asiasi on hoidossa laajakaistatoimituksessa parhaillaan. Toivottavasti liittymäsi saadaan toimimaan mahdollisimman pian.
Nyt toimii netti, kiitoksia.

Vastaa