Liittymän xxyyzz hallinollinen omistus

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Minulla on ollut Soneran laajakaista käytössä melkein niin kauan kun se on ollut saatavilla toisen operaattorin alueella.

Alunperin se on tilattu yritykselle A, jossa olin työntekijänä, testitarkoituksessa. Liittymä toimi noin muutaman kuukauden toimitusajan jälkeen erittäin hyvin vuosia.

Paljon myöhemmin selvisi että liittymä oli tietämättäni rekisteröity yritykselle B joka hallinnoin yrityksen A liittymiä. Irtisanouduin yrityksestä A ja perustin oman yrityksen C.

Internet reititys alkoi jossain vaiheessa pätkiä DSL yhteys toimi (adsl modeemi-DSLAM) mutta ei internet yhteyttä

Otin yhteyttä asiakastukeen ja kerta toisensa jälkeen (kasvaneen puhelinlaskun kera) ongelma ratkesi, mutta toistui - eli virhettä ei korjattu, mutta tilannne aina ratkaistiin. Tulin tutuksi asiakaspalvelun erilaisten selitysten kanssa, ja aina ensin tarkistin että mikään asiakaspäässä ei ollut muuttnut.

Sitten jotain muuttui, sain kirjeen jossa ilmoitettiin että liittymäni hinta laskee, noin 40 EUR -> noin 30 EUR.

Vaikutti hyvältä... mutta seuraavan kerran kun netti ei toiminut - automaatti ei tunnistanut yrityksen C Y-Tunnusta eikä sotuani ja puhekone kehotti katsomaan neuvoja. Jossain oli hallinnollinen virhe.

Sain apua Soneralla olevien tuttavien kautta ja taas mentiin hyvin eteenpäin.

Seuraavalla kertaa käämi paloi ja pyysin selvittämään, miksi en saa apua standardiasiakaspalvelun kautta:
Ja selvisi että liittymän nimellinen haltija oli edelleen yritys B, jonka liiketoimintaa ole enää edes olemassa, laskutus kyllä tuli yritykselle C.

Nyt olen parin vuoden aikana yrittänyt saada tämä asian kohdalleen, mutta 3 kertaa Soneran tukipalvelu on luvannut että asiaa viedään eteenpäin. Ja 3 kertaa mitään ei ole tapahtunut,
- voisiko tämän nyt hoitaa ja miten?

Liittymän toiminnasta kirjoitan kohta erikseen, tämä on vain hallinnnollinen lähes merkityksetön typeryys, jonka ainoa seuraus on, että tukiasioissa ihmiset eivät toimi oikein aluksi, mutta kun käyn läpi nimillä yritykset A B ja C , niin yleensä korjaavat teknisesti ei niin laadukkaan tilanteen.

Siis: Miten saadaan liittymä xxyyzz jonka laskun maksaa yritys C myös rekisteröityä yritykselle C?


trvA

Tuosta liittymän xxyyzz toiminnasta ja nopeudesta kirjoitan eri viestin.
Yksi asia yksi viesti.

1 kommentti

Hei B 3 A!
Jotta liittymäasiat saadaan ajantasalle, tulee sopimukselle tehdä omistussuhteen muutos. Se onnistuu soittamalla Yritysasiakaspalveluumme 0200 18818 (ma-pe 8-16.30) tai voit myös hoitaa asiaa sähköisesti yhteydenottolomakkeella.

Vastaa