MMS-asetukset Samsung Nexus S


Miten saan toimimaan multimediaviestit Samsung Nexus S:ssä? Olen kokeillut syöttää niitä käsin mutta ei toimi. Olen ollut parin muun operaattorin asiakas ja heillä MMS:t on toiminut, mutta nyt siirryttyäni soneraan MMS:t eivät ole enää lähteneet eivätkä saapuneet.

12 kommenttia

Hei Honka: Internetsivuillamme osiossa "Ohjeet ja vinkit" löydät mms - ja internetasetukset Android laitteille. Tarkista asetukset ja jos vielä lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin tarkistaa myös liittymäsi osalta tilanteen. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta. Mikäli et löydä asiakasnumeroa, voit myös lisätä matkapuhelinnumerosi esim.0401234567 ilman väliviivoja.

Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera
Kyseiset asetukset eivät saa multimediaviestejä toimimaan.
Hei Honka: Toimiiko sinulla muutoin internetyhteys normaalisti?

Muista ennen mms asetuksien syöttämistä poistaa vanhat yhteyspisteet ja kun olet tallentanut uudet, niin käytä laitteesta virrat pois päältä.

Voisin suositella kaikkkien asetusten nollausta, eli internet ja mms asetuksien uudelleen asetus ja laitteen uudelleenkäynnistys. Varmista myös ennen mms-viestin lähetystä, että sinulla on datayhteys päällä.

Tarkistin liittymäsi ja sen puoleen kaikki oli kunnossa.
Saitko toimimaan? Olen itse yrittänyt jo pitkän tovin, eikä vieläkään toimi.
tuoka kirjoitti:
Saitko toimimaan? Olen itse yrittänyt jo pitkän tovin, eikä vieläkään toimi.

En saanut. Olen itse asentanut puhelimeen Gingerbreadin tilalle Ice Cream Sandwichin, mutten usko sillä olevan asiaan vaikutusta.

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... kone-musta

Verkkokauppa.com-sivusto sanoo "HUOM! MMS-viestien lähettämisessä ja vastaanottamisessa on operaattorikohtaisia eroja, MMS-viestit eivät välttämättä toimi kaikkien operaattoreiden kanssa! Varmista MMS-viestien toimivuus oman operaattorisi asiakaspalvelusta."

Veikkaanpa, ettei MMS-viestit vain toimi Soneralla tällä puhelimessa.
Hei! Mikäli ette ole saaneet MMS-viestejä toimimaan Lucan ohjeiden perusteella, suosittelisin olemaan yhteydessä suoraan Samsungin tukeen.

Tutkailin Samsungin sivuja ja osoitteesta: http://bit.ly/GZkIEm löytyi tukisivusto jossa oli linkin takana ohjeita MMS-viestien toimimattomuuteen:

Jos et voi lähettää SMS, MMS tai ääniviestejä, tarkista seuraavat asiat:

1. Tarkista puhelimen perusnäyttö.
• Palveluntarjoajan nimi täytyy näkyä perusnäytössä ja sen tulee olla sama kuin SIM kortissa (tai verkkovierailun palveluntarjoaja).
• Signaalinvoimakkuus kuvake täytyy olla näkyvissä.

2. Tarkista MMS pfofiilin asetukset tai tekstiviestikeskuksen valikko.
• Käytössä täytyy olla palveluntarjoajan SIM kortin profiili.

3. Jos sinulla on pre-paid SIM kortti, tarkista että kortilla on rahaa.

4. Jos ongelma ei katoa, sammuta ja käynnistä puhelin uudelleen.

5. Kohdan 4 jälkeen, jos sinulla vieläkin on sama ongelma, ota yhteyttä Samsung tukeen.

Tässä Samsungin tuen tiedot:

Asiakastuki
Puhelinpalvelumme on avoinna ma-pe 9-18.
Yksityisasiakkaat 0306227515

Heidän sivuilta löytyy myös lomake jolla voi laittaa tiedustelua myös sähköpostitse.
Hei!

olin jo kuukausi sitten yhteydessä samsung-tukeen. Ja yritin tehdä kaikki mitä käskettiin, mutta ei vaan auta .Alla on tuen vastaus tiedoksenne:



Kiitos yhteydenotostanne Samsungintekniseen tukeen.


Asetukset-langattomat toiminnat ja verkko-matkapuhelinverkot-yhteyspisteiden nimet-MMS

Oletteko tässä syötänyt kaikki tarvitsevat asetukset? Jos ei toimi, tarkistakaa vielä niitä operaatorin kanssa.

Päivittäkää ohjelmiston Kiesin kautta. Kies löytyy tästä: samsung.com/fi - tuki - syötä mallinumerosi tai hakusanat - lataukset – ohjelmistot.

Jos ei mitään auta, voitte kokeilla palautuksen tehdasasetuksiin: Asetukset-Yksityisyys-Alkuperäisten tietojen palautus. Ennen sitä tehdään varmuuskopio.

Toivomme, että tästä on ollut teille apua. Jos tulevaisuudessa ilmaantuu
muita kysymyksiä, älkää epäröikö ottaa meihin yhteyttä uudelleen.
Ystävällisin terveisin
Samsung Nordic Support
Hei tuoka: Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voimme Teknisen Tuen kanssa selvitellä vielä tarkemmin tätä asiaa. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.
Hei! Nro lisätty. Toivottavasti asia ratkeaisi positiivisesti pian. Maksan joka kk viestimaksua, jota en voi käyttää.

Odottelen palautettanne mielenkiinnolla ja innolla!
tuoka: Antamallasi asiakasnumerolla on monta liittymää, joten voitko vaihtaa asiakasnumeron tilalle puhelinnumeron, jolla Samsung Nexus S puhelinta käytetään?
Nyt nro vaihdettu.
tuoka: Teimme täältä vielä mms-palvelun uudelleen kytkennän liittymääsi. Sammuta puhelimesta virta ja käynnistä se. Kokeile tämän jälkeen mms-viestien toimivuutta.

Jos ei vieläkään onnistu, niin suosittelen tekemään vikailmoituksen joko soittamalla tai Omien Sivujen kautta. Tarkemmat tiedot löydät Yhteysoppaasta.

Täältä palstan kautta emme voi valitettavasti enempää auttaa, mutta toivottavasti saat mms-viestit toimimaan mahdollisimman pian.

Vastaa