Määräaikaisen sopimuksen peruutus?

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Hei!

Muutin nykyisen 24-megaisen ADSL-liittymäni sopimuksen määräaikaiseksi, 18 kk:n sopimukseksi (Omien Sivujen kautta). Tein muutoksen sillä oletuksella, että määräaikaisuuteen sitoutuminen toisi minullekin alennuksia kuukausimaksuihin. Soittaessani myyntipalveluun ja varmistellessani uuden hinnan toteutumista minulle kerrottiin, että en ole oikeutettu minkäänlaiseen alennukseen, koska minulla on jo 24-megainen liittymä, eikä nopeuden nostoa tehdä.

Minkä vuoksi "Omilla Sivuilla" oli sitten ylipäätään mahdollista muuttaa liittymä määräaikaiseksi, jos siitä ei kerran ole mitään hyötyä asiakkaalle..?! Vaadin, että Laajakaista -sopimukseni muutetaan takaisin "toistaiseksi jatkuvaksi".

Tilauksen päivämäärä: 02.07.2009
Tilausnumero: 2533682


Terveisin,
Mikko Lahtinen

4 kommenttia

Kun olet aktivoinut määräaikaisen sopimuksen Omien sivujen kautta, olet samalla ilmoittanut hyväksyväsi sopimuksen ehdot. Määräaikainen sopimus on sitova, eikä sitä voi perua.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Eihän se nyt voi olla näin yksinkertaista, sillä olen hyväksynyt sopimuksen virheellisen olettamuksen perusteella, sekä osittain myös harhaanjohtavan markkinoinnin vuoksi!

Oheisella nettisivulla kerrotte mm. näin:
"Mikäli olet jo Soneran laajakaista-asiakas ja haluat tehdä muutoksia käytössä olevaan liittymääsi, esimerkiksi nostaa liittymän nopeusluokkaa, voit hoitaa tämän kätevästi Omilla sivuilla Liittymän- ja palvelunhallinnassa.:

https://www4.sonera.fi/kauppa/pcOrBroad ... =broadband


Kätevästi (ja tarkoituksella?) olette kuitenkin "unohtaneet" kertoa samalla sivulla sen, että esim. nopeudennosto -tarjouksen saadaakseen pitäisi soittaa myyntipalveluun. Tämän ohjeen löysin eri sivulta liian myöhään (olin jo ehtinyt muuttaa sopimuksen määräaikaiseksi). Jos olisin ensin soittanut myyntipalveluun ja siten saanut kielteisen vastauksen kampanjatarjouksiin, en varmasti olisi tehnyt tätä virhettä...


Huomaathan, että voit nostaa nopeuttasi kätevästi myös Omilla Sivuilla. Tarjouksen saat kuitenkin vain myyntipalvelumme kautta.

http://www.sonera.fi/Laajakaista/Nopeudennosto



T. Mikko
(Soneran asiakkaana jo noin 12v.)
Määräaikaista sopimusta ei voida tässä tapauksessa purkaa. Määräaikainen sopimus on sitova ja voimassa määräajan loppuun saakka, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Määräaikaista sopimusta ei voida tässä tapauksessa purkaa.


Sanokaa vaan suoraan, että sopimusta ei haluta purkaa... Nythän saatte kätevästi pidettyä minut ulkona myös muista (mahdollisesti myöhemmin tulevista) uusista tarjouskampanjoista 1,5 vuoden ajan.

Kiitoksia!
Kerron kyllä tutuilleni, että kuinka hyvin Sonera palvelee pitkäaikaisia uskollisia asiakkaitaan...

Terveisin,
Mikko

Vastaa