Määräaikaisuuden jatkaminen ja väliaika

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Minulla on tällä hetkellä adsl 24/1 + koti-tv paketti ollut nyt kohta kaksi vuotta tarjoushintaan 34,90 €/kk. Normaalihinnat noilla yhteensä olisi meidän kulmilla noin 60 €/kk joka on kyllä ihan liikaa. Määräaikaisuus loppuu tammikuun loppupuolella ja koska tarkoituksenani oli muuttaa, en heti jatkanut sitä, kun halusin ensin selvitellä vaihtoehtoja muuttokohteessa. Nyt sitten selvisi mihin olen muuttamassa ja kun siellä on saatavilla talonyhtiön kautta kuituna viihdepaketti hintaan 19,90€/kk (uudella määräaikaisuudella tietty) niin sitten otin sen, mutta tuohon laitettiin alkamispäiväksi vasta pari viikkoa tämän aiemman määräaikaisuuden päättymisen jälkeen, kun silloin alkaa vuokrasopimus. Nyt aloinkin miettimään, että mitä maksua minä maksan sitten tuon väliin jäävät vajaan kolme viikkoa, kun silloin tuo edellinen määräaikaisuus on päättynyt, joten tarjoushinta ei kai ole voimassa, mutta ei tuo uusi hintakaan tietystikään kun se ei ole vielä alkanut? Joudunko sitten maksamaan tuota yli kuuttakymmentä euroa sinä väliaikana vai miten tuo laskutus oikein lasketaan? Ei ole kovin kiva juttu, jos se noin menee niin ajattelin, että jos tätä kautta saisi siihen jotain selvennystä.

5 kommenttia

Moi Gila,
Laskutuksellisesti tämä menee juuri niinkuin epäilitkin, eli tuolta väliajalta laskutetaan listahinnan mukaan. Uuden määräaikaisuuden alkamispäivästä eteenpäin tulee voimaan se 19,90e/kk hinnoittelu. Onneksi väliaikaa jää vain se reilu pari viikkoa niin ei tule sitä korkeampaa hintaa koko kuukaudelta.
Heh, olisi ollut ihan kiva, että aspan herrasmies olisi tästä sanonut silloin, kun muutosta tein, eikä olisi itse pitänyt jälkikäteen alkaa miettiä asiaa. Toisekseen aspan herrasmies sanoi myös, että jos minulla olisi ollut määräaikaisuus voimassa korkeampaan hintaan x, se olisi kuitenkin laskenut tuohon 19,90€/kk (+ uusi alv), kun olisin muuttanut. Eli mitä minun olisi pitänyt tehdä olisi ollut jatkaa nykyistä määräaikaisuutta esimerkiksi sillä hieman korkeammalla hinnalla 39,90€/kk (varmasti avuliaasta aspasta olisi tarjous tuohon hintaan irronnut kahdeksi vuodeksi) ja tämän jälkeen tehdä vasta muutto, jolloin olisin maksanut tuosta välin reilusta kahdesta viikosta yli kolmanneksen vähemmän. Kun kaiken lisäksi olen tuosta ajasta nettiä käyttämässä ehkä puolet, ei tilanne paljoa naurata tällä hetkellä. Pitää nyt vähän miettiä, että mille tämän asian kanssa ryhtyisi.
Gila, laskeskelin että tuolle väliajalle tulisi hintaa reilu 35e, ja tämän jälkeen hinta tosiaan se alhaisempi. Tietenkin ikävä juttu kun vanha määräaikaisuus ehtii nyt päättyä ennen uuden alkamista.
Hyvinkin ikävä juttu. Onneksi Soneran aspa osaa hoitaa asiat kuntoon. Kun soitin sinne selvittääkseni voiko tälle tilanteelle tehdä mitään, minulle luvattiin hyvitystä laskulle niin, että tuon noin kahden viikon osalta hinta vastaa sitä, jos määräaikaisuutta olisi jatkettu, koska ei olisi järkevää perua tuota uutta tilausta, jatkaa määräaikaisuutta ja tehdä muuttotilausta uudestaan, että saisin sitä myöten järkevämmäksi hinnan. Tarkkaa summaa, mitä siitä tulee en tiedä, mutta näkynee sitten laskulla. Minun osaltani homma on nyt sitten saatu tyydyttävään päätökseen, kun ei tarvitse maksaa tuota älytöntä hintaa, kun sopimustani olen kuitenkin jatkanut ja "naimisissa" ollaan taas seuraavat pari vuotta.
Hyvä juttu Gila että asia kääntyi parhain päin. Ja oikein hyvää uutta vuotta sinulle!

Vastaa