Mikä mättää Varkauden kaapeli laajakaistalla ?

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 31 katselukertaa

Ensin lainaus paikallislehden (WL 21.11.2010) yleisönosastolta nimimerkiltä Nopeat laajakaistat kaikille.
"Soneralla Käpykangas-Luttila -alueella ollut koko syksyn internetkaapelissa vika, jota ei ole korjattu. Asiakaspalvelu väittää ettei vikaa ole, Soneran asentajat kertovat totuuden. Ei tule hyvityksiä, ei pahoitteluja. Myydään vain lisää liittymiä, mitkä pätkivät 30 kertaa illassa. Milloin vika korjataan ? "

Itse asun Häyrilän alueella ja sama ongelma ollut myös meillä samoin kun kaapelissa olevilla naapureilla.
Tässä yksi esimerkki.
4.11.2010 Vikailmoitus tehty asiakaspalveluun. (netti alkoi toimia muutama tunti ilmoituksen jälkeen)
5.11.2010 Tekstari asiakaspalvelusta, että "liittymäänne koskeva vika liittyy alueelliseen vikaan."
18.11.2010 Tekstari asiakaspalvelusta, että "liittymänne vika on nyt korjattu."

Kysymys nro 1: Jos kyseessä on alueellinen vika, miksi häiriötiedotta ei näy teidän Häiriötiedotteet sivulla ?
Kysymys nro 2: Aikooko Sonera hyvittää alueen kaapelinetin käyttäjiä, jollain tapaa ?
Kysymys nro 3: Aikooko Sonera parantaa tiedotustaan, jollain tapaa ?
Kysymys nro 4: Mihin osoitetaan reklamaatiot. Julkaisen tiedon vastauksenne jälkeen paikallislehdessä yleisönosastolla, ettei kaikkien tarvitse ryhtyä tämän samaan rumbaan.
Viimeistä kysymystä en taida edes tehdä eli milloin nämä ongelmat loppuvat ?

3 kommenttia

1. Häiriötiedotteessa olisi hyvä olla tieto miten vika ilmenee ja ketä se koskee. Ongelma Varkauden kaapelitelevisioverkon tietyssä osassa on ilmeisesti niin satunnainen ja lyhytaikainen, että vikaa ei ehditä kunnolla analysoiman jotta siitä voisi tehdä häiriötiedotteen joka kertoisi viasta mitään hyödyllistä tietoa.

2. Mahdolliset hyvitykset tehdään liittymäkohtaisesti Asiakaspalvelun kautta.

3. Yritämme parhaamme.

4. Reklamaation voi lahettää Omilta sivulta löytyvällä palvelupyyntölomakkeella. Kirjautuminen lomakkeelle laajakaistaliittymän tunnuksilla. Lomakkeella ei ole omaa valintaa reklamaatioille, mutta valinta Laskutus osuu lähelle. Lomakkeen viimeisen sivun Lisätiedot-kenttään voi vapaamuotoisesti kirjoittaa mistä on kyse.

Laajakaistayhteyden ongelmista tulee ilmoittaa Vikapalveluun joko puhelimitse 0206 90101 (mpm/pvm) tai Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Vikapalvelun hoitaa verkon viat, oli kyse sitten yksittäisen liittymän tai alueellisen verkon ongelmista. Tietyltä alueelta tehdyt samankaltaiset vikailmoitukset auttavat rajaamaan vikaa ja paikallistamaan sen aiheuttajaa verkossa.
on se vaan ihme jos ettei varkauteen saa kaapelinetti extraa vaan toimimaan.. ja ongelma alueet on Käpykangas,kaura-aho ja kuoppakangas ollu jo viimeisen puoli vuotta ja googlettamalla löytyy useita keskusteluja varkauden kaapelinetin toimivuudesta..KAAPELINETTI VARKAUS , ja ette olevinaan pysty paikkalistamaan aluetta missä vika on, no tuossa on jo 3 pahinta aluetta missä kaapelinetti pätkii/poikki useita kertoja viikkoon ja vikailmoituksia saisi tehdä koko ajan. ELI PISTÄKEE ASENTAJIA NYT TUTKIMAAN VIKAA KUNNOLLA!!
paikallisessa lehdessä oli jo juttu et mikä mättää soneran kaapelinetissä varkaudes..ja vikaa ei vaan löydy ja ihmisille myydään tälläisiä littymiä mitkä ei todellakaan toimi niinkuin pitää, että jos vikaa ei kerran saa korjattua nii miks ette perkele katkaise kaikkia kaapelinetti liittymiä varkauden alueelta?? kysyn vaan, eiku rahastatte ihmisiä tälläsellä paskalla. eiku huippu nopeita surfaus hetkiä joo..

JA SIINÄ TEIDÄN HYVÄ MAINOSTUS LIITTYMÄSTÄ!

- tasaisen luotettava ja nopea internetyhteys...... on tasainen mitä nyt 60 megan heittoja
- koko perhe voi käyttää yhtä aikaa samalla kuukausimaksulla..... nopeus ei edes riitä yhteen koneeseen
- etulinjan uutuuspalvelut alan edelläkävijältä...... jos vaan koko liittymä toimis niikuin pitää
Varkaudessa on tehty kaapeliverkon korjauksia viimeksi eilen, mutta en tiedä mitä kaupunginosaa tai osoitteita korjaus koski.

Vastaa