Miksi nettiyhteys katkeilee

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Meillä oli aiemmin Soneran 8-megan yhteys, joka toimi melko vakaasti, jos tuli häiriöitä, niihin oli yleensä jokin luonnollinen syy, ukkonen, myrsky tms.Nyt vaihdettuamme 24/1 koti-TV liittymään on yhteys ollut erittäin epävakaa suorastaan ärsytykseen asti. Nopeus on suurinpiirtein sitä mitä luvataan n. 17Mbi/s mutta tänäänkin yhteys on katkennut yli 10 kertaa. Hiukan pistää vihaksi, kun on runoillut pitkähkön sp-viestin ja lähetyshetkellä palvelin ilmoittaa "yhteys on katkennut" ja 45min urakka livahtaa bittien taivaaseen, ei kun aloita alusta uudelleen.
Itse asiassa meille olisi riittänyt se vanha 8 megan yhteys ja olisin valmis vaihtamaan siihen takaisin, jos se vain olisi yhtä vakaa kuin aiemmin. Nykyinen sopimuksemme on kuitenkin 2-vuotinen eikä se ilmeisesti onnistu ?
Tein sopimuksen lähes vuosi sitten ja alkuun luulin, että TV:n katselu on syy yhteyden katkeiluun. Niillä ei kuitenkaan tunnu olevan yhteyttä. TV toimii vakaammin kuin tietokoneyhteys, ja vaikka TV-yhteyttä ei käyttäisi viikkoon, niin netti pätkii ihan samaan malliin.

Yritin ennen tätä viestiä kirjoittaa palautetta näiden sivustojen palautteen anto kaavakkeelle, mutta se vain pyörittää sivuja ympäri ja jossain vaiheessa seuraava sivu-painike ei enää aktivoidu, eikä varsinaiselle kaavakkeelle pääse lainkaan. Onko se tehty tarkoituksella sellaiseksi ?

Vaimoni tekee töitä netin kautta, eikä alueellemme saa muiden operaattoreiden liittymää, joten tilanne on meidän kannalta kiusallinen. Tuntuu kohtuuttomalta, että joudumme maksamaan täyttä hintaa epäkurantista palvelusta.

4 kommenttia

kumpjo-f kirjoitti:
Yritin ennen tätä viestiä kirjoittaa palautetta näiden sivustojen palautteen anto kaavakkeelle, mutta se vain pyörittää sivuja ympäri ja jossain vaiheessa seuraava sivu-painike ei enää aktivoidu, eikä varsinaiselle kaavakkeelle pääse lainkaan. Onko se tehty tarkoituksella sellaiseksi ?


Mitä luulet?
Yritin tänään uudellen päästä näppärästi ottamaan yhteyttä palveluun lähettämällä palvelupyynnön. Tietysti modeemi piti ensin resetoida, jotta sain netin taas toimimaan.
Huomasin, että siinä kohtaa kun kysyttiin "hidasteleeko ja pätkiikö yhteytesi" eteneminen sivuilla tyssäsi heti kun vastasin KYLLÄ, mutta jos valitsisin vaihtoehdon EI, niin sitä kautta pääsisikin jatkaamaan palautesivustolle ???

Tuossa ylhäällä tällä sivulla kutsutaan keskustelemaan asiantuntijoiden kanssa ja Soneralta luvataan olla aktiivisia. Nyt on vuorokausi kulunut, eikä vastapuoli ole reagoinut mitenkään. Ilmeisesti ongelmaa pitää siirtyä puimaan muille foorumeille.
Hei kumpjo-f, jos vikailmoituksen jättö Palvelupyynnön kautta aiheuttaa hankaluuksia, voit myös jättää vikailmoituksen soittamalla Vikapalveluumme puh. 0206 90101 (mpm/pvm) ma–pe klo 8–20 ja la 9–16.30.
Ikävä kuulla, ettei liittymä ole toiminut kunnolla. Pääsemme toki korjaamaan asiaa, kun viasta meille ilmoitetaan. Vikailmoituksen jätön ja viankorjausajan mahdollisen venymisen myötä on myös mahdollista saada hyvitystä laskulle. Jos meistä johtuvaa vikaa ei saada korjattua, tämä toki on syynä määräaikaisuuden purkamiselle ja/tai mahdolliselle nopeudenlaskulle.
Hei ja kiitos vastauksesta.
Koska olen vakuuttunut että vika on laitteissa, joko verkossa tai modeemissa(jotka molemmat Soneran hallinnoimia), en halua enää maksaa ylimääräistä soittamalla maksulliseen palveluun, siksi olen yrittänyt lähestyä teitä palvelupyynnön kautta. Meillä on kotiverkossa 3 pöytäkonetta ja lisäksi satunnaisesti 4 läppäriä W-lanin kautta. Opiskelijanuortemme läppärit menevät nettiin moitteettomasti opiskelijabokseissa ja yhteydet ovat siellä vaikaita, mutta ei kotona. Kun linja katkeaa, niin kaikki samaan aikaan nettiin kytketyt koneet putoavat pois.
Illalla, jouduin jälleen käynnistämään modeemin uudelleen, jotta sain nettiyhteyden toimimaan. Selailin uudelleen palvelupyynnön jättämistä vikapalvelunne sivulle. Nyt huomasin, että sinnehän pääsee tekemään sitä ilmoitusta, mutta ei Koti-TV:n linkkien kautta (jossa, siis juuri silloin kun kaavakkeelle pitäisi päästä, ei seuraavan sivun painike enää aktivoidu) vaan pitääkin mennä laajakaista palvelun vikailmoitusten kautta. Koti-Tv puolella ei ole missään vaiheessa neuvottu, ettei sieltä pääsekkään vaan pitää käyttää eri reittiä.
Kun vihdoinkin pääsin sinne Vikasivuille, niin sieltä saamani ohjeen mukaan testaan laitteitamme nyt toisella Modeemilla, toistaiseksi laitteet ovat toimineet. Tässä nyt kytkettynä olevassa modeemissa vain ei ole W-lania ja kakarat ovat läppäreineen viikonloppua viettämässä kotona, joten pöytäkoneille on hiukan jonoa.

Vastaa