Mistä löytyy kiinteistöyhteyden lisänopeuksien hinnasto?

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 1 katselukerta

Huomasin Omilta Sivuilta, että osoitteeseeni on tarjolla 200 megan yhteys. Joskus aiemmin maksiminopeus oli 100M. Kävin sitten tarkistamassa saatavuushausta ja sekin on samaa mieltä. Taloyhtiössämme on kiinteistöyhteys, eli joka asuntoon kaapelimodeemi jonka perusnopeus maksetaan hoitovastikkeessa.

En kuitenkaan löytänyt Omilta Sivuilta kohtaa, josta olisin voinut tilata tuon 200/10 megan nopeuden enkä myöskään hintatietoja. Käytössäni on tällä hetkellä 100M.


Onko tällaisen kiinteistöyhteyden lisänopeusvaihtoehdot ja lisänopeuksien hinnat näkyvillä jollakin nettisivulla, vai onko ne vain itse kysyttävä asiakaspalvelusta? En muista nähneeni missään minkäänlaista tiedotetta siitä, että 200M on nyt tarjolla.

8 kommenttia

Hei Mijutu!

Yhteinäistä listaa kiinteistökohteiden hinnoittelusta ei löydy omilta sivuilta, vaan sen tiedon saa ainoastaan asiakaspalvelun kautta. Tämä johtuu, siitä, että hinnoittelu vaihtelee, riippuen tarjottavasta perusnopeudesta ja sen osuudesta. Jos annat asiakasnumeron niin voin tarkistaa, minkä hintainen olisi 200M yhteys. Lisää asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero). Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.
Asiakasnumero liitetty.

Nyt kun katsoin uudestaan, niin nuo kiinteistöyhteyksien lisähinnathan ovat suoraan näkyvissä tuolla saatavuushaussa. Naapureilta saatavuushaku nimittäin perii kaapelimodeemista aivan eri hintoja ja vastikkeeseen sisältyvä nopeuskin on meillä näkyvissä.

Voisitko vaihtaa minulle nykyisen hinnan käyttöön? Saatavuushaun hinta on nyt 19,90, mutta joka kuukausi on silti laskutettu vanhan hinnaston mukainen 20,23 (tai 20,22 en nyt muista tarkkaan).
2 viikkoa on kulunut, eikä edelliseen viestiini vastattu mitenkään.

Voisitteko lisätä tuonne ajanvaraukseen
http://palvelut1.sonera.fi/etusivu
kolmannen ja neljännenkin viikon, kun näyttää siltä, että kahden viikon soittoajat ovat täynnä?

Ja nyt kun tarkistin, niin laskutettu summa on 20,22€, kun nykyinen hinta saatavuushaun mukaan on edelleen 19,90€
Hei mijutu! Nyt täytyy kyllä pahoitella, tuo edellinen viestisi oli jäänyt kokonaan huomaamatta.

Voimme toki päivittää sopimuksen uuden tarjooman mukaiseksi, mutta tarvitsemme hieman lisätietoja, jotta voimme tehdä muutoksia liittymääsi.

Julkisen keskustelupalstan kautta tätä on hankala hoitaa, mutta voitko laittaa esim. yksityisviestiä Facebookissa? Laita viestiin mukaan hetun loppuosan ja tarkka osoitteesi, niin voimme niiden perusteella hoitaa asian kuntoon.
Johannes kirjoitti:
Julkisen keskustelupalstan kautta tätä on hankala hoitaa, mutta voitko laittaa esim. yksityisviestiä Facebookissa? Laita viestiin mukaan hetun loppuosan ja tarkka osoitteesi, niin voimme niiden perusteella hoitaa asian kuntoon.


Nyt en ymmärrä ollenkaan. Olen tunnistautunut verkkopankkitunnuksilla Soneran sivustolle ja hankkinut Sonera Tunnuksen. Olen kytkenyt asiakasnumeroni keskustelupalstan tunnukseeni. Minulla oli salasana Soneran sivustolle laajakaistaliittymän ansiosta jo ennen Sonera Tunnusta.

Ja nyt asioita ei voi muka hoitaa Soneran omien sivustojen kautta, vaan pitäisi siirtyä Facebookin puolelle ja vielä ilmoittaa henkilötunnus ja osoite siellä. EI NÄIN! Hävetkää, että kehtasitte edes ehdottaa moista!

Ei ole mitään takeita siitä, että Facebook noudattaisi EU:n tietosuojasääntöjä, vaikka se niin väittäisikin.
Lisäksi henkilötunnuksen käyttäminen salasanana on edelleen huono idea, vaikka moni muukin yritys edelleen niin tekeekin.

Vihje: Hyödytäkää PGP:tä. Vaikka siten, että Sonera Tunnukseen voisi liittää julkisen avaimen. Joku siellä Soneralla on joskus PGP:tä käyttänytkin. Ks. esim. http://vanha.verkkouutiset.fi/arkisto/A ... st0800.htm
Yritin kyllä esittää asiani Omilla Sivuilla, mutta

"Laajakaistan palvelupyyntölomake on hetkellisesti pois käytöstä, pahoittelut mahdollisesta vaivasta. Avaamme lomakkeen myöhemmin uudelleen käyttöön"

Lisäksi Omilla Sivuilla oleva "Viestintäkeskus" ei sisällä uusi viesti-nappulaa, eikä juuri mitään muutakaan.
Huomasin, että olet ollut yhteydessä Asiakaspalveluumme ja hinta on nyt saatu päivitettyä oikeaksi. Täällä Palstalla tekisimme mielellämme suoraan liittymämuutokset, mutta toistaiseksi asiakkaan tunnistaminen ei ole mahdollista. Kieltämättä tämä meni turhan monimutkaiseksi sinun kannaltasi, mutta toivon mukaan asia on nyt saatu hoidetuksi.
Kävin ihan henkilökohtaisesti Sonerakaupassa. Esitin asiani ja ensin minulle sanottiin, että eihän tuollainen onnistu, kun tarjous on kuulemma vaan uusille asiakkaille. Sitten näytin tämän keskustelun ja asia eteni. Sonerakaupan henkilökunta ei kuulemma itse tuollaista muutosta pysty tekemään, vaan heidän piti tehdä pyyntö asiakaspalvelulle.

Vastaa