Mobiilisähköpostiosoitteen poisto omien sivujen kautta

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 16 katselukertaa

Millä konstilla asiakas voi poistaa oman käytössä olevan sähköpostiosoitteen, ilman että joutuu ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun? Muutaman kerran olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun asian tiimoilta, koska ajoittain sähköpostiosoite alkaa kyllästyttää. Aikaisemmin (viimeiset kaksi vuotta) neuvottiin menemään omille sivuille ja sieltä poistamaan, mutta kun ei onnistu.

Opera selaimella mentäessä osoitteeseen https://webmail.inet.fi on periaatteessa mahdollista poistaa käytössä oleva osoite, mutta omilta sivuilta katsottaessa osoite on vielä voimassa/ käytössä. Opera -selaimella tehdyn sähköpostin "poisto yrityksen" jälkeen jollakin toisella selaimella mentäessä osoitteeseen https://webmail.inet.fi ja kirjauduttaessa sähköpostiin, tulee ilmoitus "Palvelussa tapahtui virhe". Sama toistuu aina "poisto yrityksen" jälkeen, jos kokeilee käyttää vanhaa jo "poistettua" osoitetta.

Milloin Soneralla siirrytään siihen, että asiakas voi itse poistaa osoitteen käytöstä toimivasti? Esim. Saunalahdella kyseinen palvelu jo on.

En aio dissata Soneraa kyseisen bugin vuoksi, vaan se on ennemmin kehitys ehdotus.

1 kommentti

Kiitos ehdotuksestasi. Tällä hetkellä mobiilisähköpostin eli pp.sonera.net -loppuisen sähköpostiosoitteen irtisanominen onnistuu vain Vikapalvelumme kautta. Emme suosittele sähköpostiosoitteen poistoa Opera-selaimella, koska se ei varsinaisesti poista osoitetta käytöstä, mutta aiheuttaa mainitsemasi kaltaisia ongelmatilanteita.

Vastaa