Mokkula toimii paremmin viikonloppuna!

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Onko muilla samaa vikaa, että viikonloppuna pystyy pelata lähes moitteettomasti, mutta viikolla huawei E586 lähes kokonaan käyttökelvoton?
Netin selaaminen toimii aina hyvin, mutta viikolla pingit pomppivat välillä uskomattoman alhaalle. Viikonloppuna pysyy melko tasaisena ja hyvänä, silloin varmaankin soneralla panostetaan enemmän?

4 kommenttia

Hei latexi! Nettitikun nopeus ja toimivuus vaihtelevat käyttäjien määrän mukaan eli mitä enemmän yhtäaikaisia käyttäjiä, sitä enemmän nopeuden vaihtelua ja netin hidastelua. On siis mahdollista, että viikonloppuisin alueellasi on vähemmän käyttäjiä, jonka myötä myös yhteys toimii paremmin.

Aluksi voisit kokeilla pakottaa nettitikun käyttämään pelkkää 3G-yhteyttä, sekä päivittää nettitikun ohjelmiston. Ohjeet löydät täältä. Tarpeen vaatiessa voit ottaa yhteyttä vikapalveluumme. He voivat tutkia alueesi tilannetta tarkemmin.
Varoitus: Tätä viestiä lukemalla saatat kuolla nauruun. Tai sinulla voi mennä hermo viestin pituuteen.

Kaikesta huolimatta yritä edes ja onnea!


Kun mokkulaa ostaa. Niin tietsä siis ei se aina toimi. Mainos nyt voi luvata vaikka valokuidun nopeuden mokkulaan, mutta totuus on aina eri. Mainoksia ei kannata sokeasti uskoa. Mainos on lyhyt elokuva siitä mitä ehkä saat, jos ostat. Ja jos viikonloppuna toimii ja muulloin ei, niin tarkoittaa sitä, että juurikin kuten sanottu viikonloppuna ketään ei koneet kiinnosta alueellasi. Kaikki on joko minilomalla Tuurissa tai nukkuvat tai tekevät jotain muuta datailua järkevämpää.

Mitä voit tehdä:

- Laita vikailmoitus.
- Hae apua tai tukea asiakaspalvelusta.
- Kysy onko Asiakaspalvelu varmasti ymmärtänyt.
- Kysy vielä kerran.
- Kerro sama asia erikielisinä versioina tai takaperin.
- Kysy mitä Asiakaspalvelu ei ole ymmärtänyt.
- Hanki tulkki.
- Laita uusi vikailmoitus.
- Hae uudestaan apua tai tukea asiakaspalvelusta.
- Kysy onko Asiakaspalvelu varmasti ymmärtänyt.
- Kysy vielä kerran.
- Kerro sama asia erikielisinä versioina tai takaperin.
- Kysy mitä Asiakaspalvelu ei ole ymmärtänyt.
- Hanki tulkki.
- Uhkaile irtisanomisella.
- Vaadi hyvitystä.
- Ole rehellinen.
- Vaadi hyvitystä.
- Opi elämään asian kanssa.
- Vaadi hyvitystä uudestaan.
- Ota yhteyttä kansanedustajaan.
- Ole toiveikas.
- Ole yhteydessä kuluttaja-asiamieheen.
- Älä ole liian laiska, tee uusi vikailmoitus.
- Älä tyydy lupaukseen "Korjataan joskus".
- Vaadi hyvitystä.
- Ota yhteyttä viranomaisiin esim. Viestintävirasto.
- Älä suosittele Soneraa enää kenellekään.
- Ole yhteistyökykyinen, jaa kokemuksiasi Facebookissa ja tarjoa muille kriisiapua, jotka painii saman asian kanssa.
- Älä ole kärsimätön, taistele operaattoria vastaan.
- Jos olet naimisissa Soneran kanssa, vaadi uudestaan hyvitystä.
- Jos et enää jaksa, sano se suoraan.
- Tee asiasta Adressi.
- Kerää adressiin muita samanhenkisiä.
- Vie adressi Soneran asiakaspalveluun tai lähetä se kirjeenä.
- Tarjoa kansanedustajalle superhauskaa mahdollisuutta tutkia adressin sisältö.
- Ole suorasanainen, kerro miten surkea verkko on.
- Älä suostu tässä vaiheessa enää hinnanalennuksiin, vaadi sopimuksen purkua.
- Siirrä myös muut Soneran liittymät esim. matkapuhelin toiselle operaattorille.
- Laita Soneran verkkosivu filtteriin kaikissa mahdollisissa paikoissa.
- Mene nukkumaan ja huomenna on päivä uusi.
- Aloita päiväisi rattoisasti tekemällä vikailmoitus.
- Soita vielä kerran asiakaspalveluun.
- Kuuntele mukahauskaa robottia, joka ei ymmärrä sinua, vaikka mitään et ole puhunutkaan.
- Ota kahvit ja rupea kuuntelemaan taustamusiikkia.
- Odota käsivällisesti, kyllä sieltä joku vastaa!
- Lopulta huomaat, että Soneran verkko katkesi.
- Mene kuntosalille... tai vielä parempi tee jotain hauskaa.
- Rukoile Jeesukselle.
- Käy kirkossa.
- Käy Elisa Shopitissa kysymässä ratkaisua asiaan.
- Tee vikailmoitus.
- Käy DNA Kaupassa kysymässä ratkaisua asiaan.
- Lähetä vikailmoitus.
- Mene ja avaudu Sonera Pisteeseen.
- Lähetä uusi vikailmoitus.
- Mene ja avaudu Citymarketin Sonera-pisteelle.
- Rentoudu laiturilla.
- Kokkaa jotain kivaa.
- Vedä kännit.
- Yritä samaa rumbaa uudestaan klo 18. Jonota pari tuntia kuuntelemalla "Anteeksi, en saanut selvää".
- Kello on 19.55... ja sinä vielä jonotat...
- Kello 20.00 huomaat, että sinä et päässyt ja pudotettiin linjalta.
- Kiroile.
- Heitä puhelin seinään.
- Kiroile uudestaan.
- Mene nukkumaan.
- Herää ja juo kahvit.
- Osta Gigantista uusi puhelin.
- Ota puhelin käyttöön.
- Soita asiakaspalveluun.
- Kun ja jos pääset läpi kerro asiasi. Älä ole hellä, kerro mikä vituttaa.
- Kerro täysin samat asiat vähän vain hitaammin.
- Toivottavasti asiasi hoituu.

Sonera armahtakoon kaikkia, joilla Soneran verkko ei toimi. Jos saisin toivoa joulupukilta jotain, toivoisin, että Sonerasta tulisi halpa ja että sen verkko toimisi joskus muulloinkin kuin aina juhannuksena kerran vuodessa.

Mutta helpommalla pääset, kun tietsä vaan irtisanot ja kokeilet toisen operaattorin mokkulaa.

Loppuhauska: Mikäli luit tähän asti, et ole kuollut ainakaan nauruun. Mikäli tämän lukemisesta sinulle tuli jotain oireita, hakeudu lääkärille ja kerro asiasi. Ja mikäli asiasi ei vain ratkea, nappaa mukava Soneran terapianumero: 0200 17000.

Asikaspalvelun rautaiset ammattilaiset ovat valmiita auttamaan sinua. Asiakaspalvelija ei kuitenkaan välttämättä ymmärrä kuulemaasi eikä se korvaa terapeutin, gynekologin, lääkärin tai psykologin tarvetta eikä mitään muutakaan asiakaspalveluun olennaisesti liittymätöntä. Toki gynekologikin voi tarjota hyvää asiakaspalvelua. Elä unelmaasi ja nauti näistä elämän suolaisista hetkistä.

Asiakaspalvelupitoisia hetkiä kaikille Soneran asiakkaille. Toimivampaakin on.
Onkohan tämä se sama ääliö joka tuntuu jokaisella mahdollisella keskustelupalstalla esim. Suomi24, TeleFinland ja muuallakin kirjoittelevan ja purkavan pahaa mieltään.

Tuntuu kaikissa puhuvan noista samoista Soneraa ja sen toimintaa härskillä tavalla loukkaten. Jotenkin tulee mieleen että olisko erehtynyt nimestä ja tarkoittaakin Saunalahtea mutta kirjoittaa vahingossa Sonera tai sitten tullut itänaapurista "elintasopakolaisena" (kun tilaisuus tuli) tänne ja todennut vapaan sanan käytön mahdollisuuden, niin nyt antaa tulla täydeltä laidalta löydettyään mieleisensä syntipukin ja ilman pelkoa joutua siperiaan.

No itse sitten tähän juttuun ja muihinkin hänen kirjoituksiinsa viitaten, niin tässä kerrotutu asiat on jotenkin tuttua Sauniksen puolelta ja sopii kuin nyrkki silmään sen nykyiseen toimintaan.
Älkää hyvät ihmiset langetko heidän harhakuvamainontaan siellä ei pelaa juuri mikään sen jälkeen kun Elisa kaappas sen komentoonsa. Saunalahti oli varteenotettava operaattori silloin kun se oli Soneran verkkoasiakkaana mutta sen jälkeen mennyt alaspäin kuin lehmän häntä ja tuloskin on sitä mitä sen alta tulee.
Itse en ole yli vuoteen enää sitä puljua suvainnut ja aikanaan jo Elisa teki niin härskit temput lasku-uudistuksessa laskuttamalla olemattomia väittäen että olivat jääneet laskuttamatta, mulle riitti sen firman kusetukset
KooMikko auttaa kaikissa ongelmissa.

Taidat olla liian vanha ymmärtämään hauskoja asioita. Melko yllättävää. ;)

Ja ainakin Tampereella kahdeksan kilometriä keskustasta DNA:lla ei ole kuuluvuutta ja Sonera ei halua korjata huonoa kuuluvuutta verkossaan. Ainoa mikä toimii erinomaisesti on Elisa/Saunalahti.

Ja ei, ei minulla ollut ongelmia Saunalahdella, jo vuoden siinä asiakkaana ja yhden kuukauden.

Soneran asiakkaana olin yhdeksän vuotta. Sekin oli liikaa.

Vastaa