Mokkulalla servun pito
Kokeilin kaverin kanssa pelailla. Mutta jostain syystä mokkulalla se ei nyt onnistunut hostaaminen, millä tavoin pystyn korjaamaan asian?
A
Liikkuva laajakaista - liittymissä verkosta liittymään päin tulevat yhteydenotot (inbound -liikenne) on estetty. Tämä estää palvelimen pidon liittymässä, koska ulkoa verkosta aloitettu ja liittymään tulevaksi tarkoitettu liikenne ei pääse perille.
Outbound -liikennettä eli liittymästä lähtöisin olevan verkkoliikkenteen portteja ei ole suljettu. Ainut rajoitus outbound-liikenteessä on, että portin 25 liikenne on sallittu liittymästä vain sähköpostipalvelimellemme mail.inet.fi.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Outbound -liikennettä eli liittymästä lähtöisin olevan verkkoliikkenteen portteja ei ole suljettu. Ainut rajoitus outbound-liikenteessä on, että portin 25 liikenne on sallittu liittymästä vain sähköpostipalvelimellemme mail.inet.fi.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
A
hanki kilpailijan mokkulaliittymä.. dna:lla ja elisalla servun pito onnistuu.
A
Jepp, tässä täytyy vain suositella kilpailijaa... Ihme kyllä Sonera taitaa olla ainoa ISP joka tätä harjoittaa...
Tottahantoki voi kyseenalaistaa serverinpitoa, mutta minulla esim. on kyse ohjattavan kameran hallinta mökillä. Toisaalta eikös olisi asiakkaan itse päätettävissä mihin suuntaan sitä liikennettä haluaa?
Onkohan tämä riittävä syy määräaikaisen liittymän irtisanomisperusteeksi? Vai pitääkö ottaa puheeksi naurettava nopeus?
yst. terv.
Jukkis
Tottahantoki voi kyseenalaistaa serverinpitoa, mutta minulla esim. on kyse ohjattavan kameran hallinta mökillä. Toisaalta eikös olisi asiakkaan itse päätettävissä mihin suuntaan sitä liikennettä haluaa?
Onkohan tämä riittävä syy määräaikaisen liittymän irtisanomisperusteeksi? Vai pitääkö ottaa puheeksi naurettava nopeus?
yst. terv.
Jukkis
A
Minäkin hankin kaksi nettitikkua valvontakameroita varten. Ensin varmistin Helpsonilta että toimivat siinä tarkoituksessa. Taistelin asetusten kanssa pitkään kunnes huomasin tämän palstan ja tiedon ettei homma onnistu lainkaan. Kuvittelin näet ettei Soneralta löydy ihmistä puhelimeen joka ongelmassa auttaisi eli kertoisi tikun ominaisuudet (paitsi maksullinen Helpson - joka sekään ei tiedä), kunnes moneen kertaan päreeni polttaneena kuulin, että vastausrobotin saa kääntämään puhelun ihmiselle kun kolmesti vastaa sille vaikkapa höpöhöpö. Mutta olisiko sieltäkään tietoa saanut?
Miksi tällaisen nykyään jo peruskäytön eston joutuu selvittämään näin vaikean kautta?
Voinko purkaa sopimukset 2x24 kuukautta/2xkymppi kuussa eli noin 500 euroa kankkulan kaivoon? Tuntuisi kohtuulliselta!
Miksi tällaisen nykyään jo peruskäytön eston joutuu selvittämään näin vaikean kautta?
Voinko purkaa sopimukset 2x24 kuukautta/2xkymppi kuussa eli noin 500 euroa kankkulan kaivoon? Tuntuisi kohtuulliselta!
A
repris kirjoitti: Minäkin hankin kaksi nettitikkua valvontakameroita varten. Ensin varmistin Helpsonilta että toimivat siinä tarkoituksessa. Taistelin asetusten kanssa pitkään kunnes huomasin tämän palstan ja tiedon ettei homma onnistu lainkaan. Kuvittelin näet ettei Soneralta löydy ihmistä puhelimeen joka ongelmassa auttaisi eli kertoisi tikun ominaisuudet (paitsi maksullinen Helpson - joka sekään ei tiedä), kunnes moneen kertaan päreeni polttaneena kuulin, että vastausrobotin saa kääntämään puhelun ihmiselle kun kolmesti vastaa sille vaikkapa höpöhöpö. Mutta olisiko sieltäkään tietoa saanut?
Miksi tällaisen nykyään jo peruskäytön eston joutuu selvittämään näin vaikean kautta?
Voinko purkaa sopimukset 2x24 kuukautta/2xkymppi kuussa eli noin 500 euroa kankkulan kaivoon? Tuntuisi kohtuulliselta!
Mobiililiittymien Vikapalvelussa 0206 90101 ei vastaa Vianrajausautomaatti, vaan puhelut yhdistyvät mobiilin Vikapalvelun ihmisille. Sieltä tiedon Liikkuvan laajakaistan inbound-liikenteen estosta ja sopivuudesta valvontakameraan olisit todennäköisesti saanut. Tästä tiedosta ei tilanteessasi liene enää hyötyä, mutta ehkä jollekin toiselle on.
Määräaikaisten sopimusten purkaminen käsitellään aina tapauskohtaisesti. Sen suhteen neuvon ottaamaan yhteyttä Asiakaspalveluun.
A
repris kirjoitti: Minäkin hankin kaksi nettitikkua valvontakameroita varten. Ensin varmistin Helpsonilta että toimivat siinä tarkoituksessa. Taistelin asetusten kanssa pitkään kunnes huomasin tämän palstan ja tiedon ettei homma onnistu lainkaan. Kuvittelin näet ettei Soneralta löydy ihmistä puhelimeen joka ongelmassa auttaisi eli kertoisi tikun ominaisuudet (paitsi maksullinen Helpson - joka sekään ei tiedä), kunnes moneen kertaan päreeni polttaneena kuulin, että vastausrobotin saa kääntämään puhelun ihmiselle kun kolmesti vastaa sille vaikkapa höpöhöpö. Mutta olisiko sieltäkään tietoa saanut?
Miksi tällaisen nykyään jo peruskäytön eston joutuu selvittämään näin vaikean kautta?
Voinko purkaa sopimukset 2x24 kuukautta/2xkymppi kuussa eli noin 500 euroa kankkulan kaivoon? Tuntuisi kohtuulliselta!
Otan osaa! Allekirjoittanutkin taisteli viikon IP-kameroiden kanssa, ennen kuin tajusi että homma ei toimi Soneran mokkulalla. => liittymä vaihtoon (vuosi sopimusta jäljellä....)
A
Voisin kuvitella mitä olisi serverin pito Soneran tukkoisessa verkossa...
Vastaa
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.