MultiSim ei toimi ulkomailla

  • 11 December 2014
  • 12 kommenttia
  • 40 katselukertaa

Hei,
kävin tammikuun alussa Virossa. Minulla on Sonera Sopiva -liittymä ja MultiSim-palvelu. Virossa ollessa pääkortti toimi normaalisti, mutta rinnakkaiskortti ei saanut yhteyttä verkkoon. Verkkovierailu on sallittu ja muutkin asetukset on myös kunnossa. Sonera Kaupassa sanottiin, että kaikki on kunnossa ja pitäisi toimia. Joten missä ongelma?

Tarkempia tietoja vielä:
Liittymä: Sonera Sopiva Startti
Palvelu: MultiSim-palvelu
Kännykkä: Nokia Lumia 800
Vika: Ei yhteyttä verkkoon (asetukset kunnossa)
Missä ja milloin: Tallinnassa käydessä 3.1.2013.

12 kommenttia

Moi liskii! Laittaisitko puhelinnumerosi muodossa 0401234567 käyttäjätunnuksen profiiliin asiakasnumeron tilalle (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin tutkitaan asiaa.
Nyt on vaihdettu.
Hei liskii: Tutkimme liittymäsi ja siinä oli kaikki niin kuin pitää eikä estoja ulkomaan liikenteen osalta ole päällä. Ohjeeksi annan tässä vaiheessa, jos ongelma on sama ensi kerralla ulkomailla ollessasi, että kokeilet toimiiko Multi-sim rinnakkaiskortti toisessa puhelimessa. Jos kortti ei toimi, olisi hyvä, jos voisit ottaa meihin yhteyttä samantien.
Kokeileminen ei ole valitettavasti mahdollista. MultiSim Rinnakkaiskortti on pienempää mallia ja minulla ei ole muuta kännykkää, johon menee pienempi Simkortti.
Moi liskii! Itse asiassa Multi-SIM-rinnakkaisliittymässä on Data Roaming -esto päällä eli nettiyhteys toimii ainoastaan kotimaassa. Puheluiden ja viestien pitäisi kuitenkin toimia myös ulkomailla. Voit poistaa Data Roaming -eston Omilla Sivuilla kohdassa Liittymänhallinta > Lisäpalvelut > Rajoitukset ja Tietoturva > Tiedonsiirron rajoitukset.
Mutta ongelmana oli, että liittymä ei toiminut ollenkaan Tallinnassa. Ei löytänyt verkkoa ollenkaan, joten viestit ja puhelutkaan ei ollut mahdollisia.
Omien sivujen mukaan mitään rajoituksia ei ole päällä.
Data Roaming -esto on päällä siis pelkästään rinnakkaisliittymällä, jolla on eri numero Omilla Sivuilla. Katsoitko myös tämän liittymän kohdalta?

En osaa sanoa, mistä kyseinen ongelma johtuu. Voisit jättää asiasta vikailmoituksen Omien Sivujen kautta, jotta vikapalvelumme voi tutkia asiaa tarkemmin.
Omien sivujen kautta mahdollista muuttaa vain pääliittymää. Rinnakkaisliittymää ei näy ollenkaan omilla sivuilla. Ainakin noin oli vielä viime vuoden lopussa. Tunnuksilla näkyi vain perheen pääliittymät ja laajakaista, mutta missään ei ollut rinnakkaisliittymää. Piti tehdä muutokset soittamalla asiakaspalveluun.
Jos olet liittymän omistaja, voit rekisteröityä Omille Sivuille verkkopankkitunnuksilla, jolloin näet kaikki liittymäsi samalla kertaa. Ohjeet löydät täältä.
Liittymän omistajan tunnuksilla niitä yritettiinkin muuttaa. Mutta siellä oli kaikki muut liittymät paitsi tuo rinnakkaisliittymä.
Moi liskii, pirauttelin sinulle äskettäin. Laitathan vaikka tänne viestiä tai ota suoraan yhteyttä vikapalveluumme, mikäli ongelma jatkuu.

Vastaa