Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Karvapaeae_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Muutos ADSL -> VDSL2

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Taloyhtiössäni on Sonera valokuituyhteys, joista itselläni on tällä hetkellä käytössä ADSL nopeudella 10/2. Olisin kuitenkin kiinnostunut vaihtamaan ADSL yhteyteni VDSL2:een.

Kun otin nykyisen yhteyteni käyttöön sain Soneralta ADSL-modeemin veloituksetta. Onko tämä mahdollista myös vaihtaessani ADSL -> VDSL2?

Entä onko liittymätyypin vaihto nopea toimenpide vai onko netin käyttööni odotettavissa katkos tämän vuoksi?
9 vastausta
Mia_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1133 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moi Karvapaeae,
Laite ei automaattisesti tule meiltä mutta voit sen toki ostaa meidänkin kauttamme. Tällä hetkellä laitteesta on tarjous eli hinnaksi jäisi vain 30e. Kun laite on sinulla, voidaan tekniikan muutos tehdä saman tien, se ei kauaa kestä 🙂
Jos haluat tehdä laitetilauksen kauttamme niin pirauta vaikka Asiakaspalveluumme 020017000, homma lähtee siitä etenemään saman tien.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Karvapaeae_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moi ja kiitos vastauksesta!

Pari juttua vielä:

Kun minulla on modeemi hallussani, niin tarvitseeko minun tehdä muuta kuin mennä "Omat Sivut" -> "Modeemin vaihto" ja ruksata VDSL2 modeemi käyttöön? Vai tarvitseeko soitella asiakaspalveluun?

Entä onko tämän jälkeen enää koskaan mahdollista palata takaisin ADSL, jos vaikka VDSL ei toimikkaan kunnolla?
Niinamari_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1473 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Karvapaeae: Nyt väittäisin, että ei onnistu Omilta Sivuilta, mutta eihän se kokeilu mitään maksa 😉 Jos ei sitä kautta nyt onnistukaan, niin voit soitella meille päin tai vaikka hihkaista täällä, niin hoidetaan.

Kyllä on vahva usko, että VDSL toimii jopa paremmin, mutta jos nyt jotain ongelmia tulee, niin on se vaihtokin vielä mahdollinen.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, http://www.facebook.com/sonera
Karvapaeae_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kiitos vastauksesta!

Olen nyt saanut modeemin itselleni ja yhteyden voisi muuttaa VDSL:ksi. Voitteko ilmoittaa tänne jos/kun minulta tarvitaan jotain toimenpiteitä?
Arttu-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1303 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Karvapaeae

Muutos on nyt tehty. Muutoksessa kestää hetken. Voit kytkeä VDSL2-modeemin linjaan.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
hs-tre_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moi,

Täällä sama homma. Vdsl2 modeemi tuli hommattua mutta omilla sivuilla ei pysty tuota raksia nyt laittamaan niin onnistuisiko tätä kautta? Modeemi on Telewellin TW-EAV510 VDSL2/ADSL2+.

Kiitos
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Hs-tre,

Sinulla näyttäisi olevan 24M ADSL yhteys tällä hetkellä voimassa. Jotta tuota VDSL 100M nopeutta sinulle saataisiin, niin soitteletkos vaikka tuonne meidän myyntipalveluumme, niin laitetaan tuo nopeus sinulle tulemaan.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Karvapaeae_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Nyt kävi perinteiset ja VDSL2 modeemi sano sopimuksen irti ennen kuin ehdin kokeilla koko nettiä. Olen ollut jo modeemin valmistajaan yhteydessä ja korjauksessa kestää viikko-pari.

Millainen homma teille on vaihtaa takaisin VDSL2 -> ADSL, kun tuossa ylempänä sanottiin että se on mahdollista. Ei viitsisi olla paria viikkoa ilman nettiä. Onnistuuko teidän puolesta vain jotain parametria muuttamalla vai vaatiiko kytkentätöitä?
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Karvapaeae,

Pari viikkoa ilman nettia kuulostaa kyllä ikävältä ja harmi että modeemi meni sanomaan sopimuksen irti. Muutos ADSL profiilille kyllä onnistuu, eikä se vaadi tässä tapauksessa erillisiä kytkentätöitä.

Muutimme liittymäsi nyt väliaikaisesti ADSL profiilille. Ilmoittelethan tätä kautta tai suoraan vikapalveluumme kun saat VDSL2 modeemin takaisin niin voidaan muuttaa liittymän profiilia takaisin.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut