Muutos ADSL -> VDSL2

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Taloyhtiössäni on Sonera valokuituyhteys, joista itselläni on tällä hetkellä käytössä ADSL nopeudella 10/2. Olisin kuitenkin kiinnostunut vaihtamaan ADSL yhteyteni VDSL2:een.

Kun otin nykyisen yhteyteni käyttöön sain Soneralta ADSL-modeemin veloituksetta. Onko tämä mahdollista myös vaihtaessani ADSL -> VDSL2?

Entä onko liittymätyypin vaihto nopea toimenpide vai onko netin käyttööni odotettavissa katkos tämän vuoksi?

9 kommenttia

Moi Karvapaeae,
Laite ei automaattisesti tule meiltä mutta voit sen toki ostaa meidänkin kauttamme. Tällä hetkellä laitteesta on tarjous eli hinnaksi jäisi vain 30e. Kun laite on sinulla, voidaan tekniikan muutos tehdä saman tien, se ei kauaa kestä :)
Jos haluat tehdä laitetilauksen kauttamme niin pirauta vaikka Asiakaspalveluumme 020017000, homma lähtee siitä etenemään saman tien.
Moi ja kiitos vastauksesta!

Pari juttua vielä:

Kun minulla on modeemi hallussani, niin tarvitseeko minun tehdä muuta kuin mennä "Omat Sivut" -> "Modeemin vaihto" ja ruksata VDSL2 modeemi käyttöön? Vai tarvitseeko soitella asiakaspalveluun?

Entä onko tämän jälkeen enää koskaan mahdollista palata takaisin ADSL, jos vaikka VDSL ei toimikkaan kunnolla?
Karvapaeae: Nyt väittäisin, että ei onnistu Omilta Sivuilta, mutta eihän se kokeilu mitään maksa 😉 Jos ei sitä kautta nyt onnistukaan, niin voit soitella meille päin tai vaikka hihkaista täällä, niin hoidetaan.

Kyllä on vahva usko, että VDSL toimii jopa paremmin, mutta jos nyt jotain ongelmia tulee, niin on se vaihtokin vielä mahdollinen.
Kiitos vastauksesta!

Olen nyt saanut modeemin itselleni ja yhteyden voisi muuttaa VDSL:ksi. Voitteko ilmoittaa tänne jos/kun minulta tarvitaan jotain toimenpiteitä?
Hei Karvapaeae

Muutos on nyt tehty. Muutoksessa kestää hetken. Voit kytkeä VDSL2-modeemin linjaan.
Moi,

Täällä sama homma. Vdsl2 modeemi tuli hommattua mutta omilla sivuilla ei pysty tuota raksia nyt laittamaan niin onnistuisiko tätä kautta? Modeemi on Telewellin TW-EAV510 VDSL2/ADSL2+.

Kiitos
Hei Hs-tre,

Sinulla näyttäisi olevan 24M ADSL yhteys tällä hetkellä voimassa. Jotta tuota VDSL 100M nopeutta sinulle saataisiin, niin soitteletkos vaikka tuonne meidän myyntipalveluumme, niin laitetaan tuo nopeus sinulle tulemaan.
Nyt kävi perinteiset ja VDSL2 modeemi sano sopimuksen irti ennen kuin ehdin kokeilla koko nettiä. Olen ollut jo modeemin valmistajaan yhteydessä ja korjauksessa kestää viikko-pari.

Millainen homma teille on vaihtaa takaisin VDSL2 -> ADSL, kun tuossa ylempänä sanottiin että se on mahdollista. Ei viitsisi olla paria viikkoa ilman nettiä. Onnistuuko teidän puolesta vain jotain parametria muuttamalla vai vaatiiko kytkentätöitä?
Hei Karvapaeae,

Pari viikkoa ilman nettia kuulostaa kyllä ikävältä ja harmi että modeemi meni sanomaan sopimuksen irti. Muutos ADSL profiilille kyllä onnistuu, eikä se vaadi tässä tapauksessa erillisiä kytkentätöitä.

Muutimme liittymäsi nyt väliaikaisesti ADSL profiilille. Ilmoittelethan tätä kautta tai suoraan vikapalveluumme kun saat VDSL2 modeemin takaisin niin voidaan muuttaa liittymän profiilia takaisin.

Vastaa