Muutto ja vaikutus nopeuteen

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei!

Tilanteeni on seuraavanlainen, minulla on Soneralta määräaikaisella sopimuksella 24/1 adsl liittymä. Nyt olen kuitenkin muuttamassa toiselle paikkakunnalle ja uuteen osotteeseen ei tuntunut saavan kuin 8/1 liittymän.

Kyselisin siis että minkälainen on käytäntö tämmöisissä tapauksissa? Pakotetaanko minut laskemaan yhteyteni nopeutta vaikka minulle on luvattu 24/1 yhteys? Riittääkö tuo syy esimerkiksi sopimuksen purkuun?

8 megan yhteys on omaan käyttöön aivan liian hidas, kun nopeuslupauksetkin tuntuvat olevan 3-8 Mbit/s välillä, ja omien kokemusten perusteella yhteys toimii 99% tapauksista lähempänä ala kuin ylärajaa. Ehdoton miniminopeus liittymälleni on tuossa päälle 10 megan.

Nykyisellä 24/1 netillä toteutunut nopeus on pyörinyt 12Mbit/s molemmin puolin , se on riittänyt itselle, vaikkakin yhteysnopeus onkin (yllätysyllätys) aivan nopeuslupausren alarajan tuntumassa (10-24Mbit/s). Yhteysnopeuden nousu oli alunperinkin suurin syy miksi vaihdoin mobiililaajakaistasta kiinteään nettiin.

5 kommenttia

Vastausta yhä kaipailen.
Kunniamerkki +14
Periaatteessa nyrkkisääntö on, että jos ei käytössäsi olevaa (tai vastaavaa) liittymää pystytä toimittamaan uuteen osoitteeseen, on se peruste määräaikaisuuden purulle.

Nämä ovat kuitenkin lähes aina kategoriassa "ratkaistaan tapauskohtaisesti", joten suosittelen ottamaan suoraan yhteyttä asiakaspalveluun joko puhelimella tai laittamalla viestiä omilta sivuilta.

Tätä tuskin ratkotaan loppuun saakka täällä palstalla...
Kiitoksia vastauksesta. Tämmöinen vahva epäilys itselläkin oli. Ajattelin täältä asiaa ensiksi tiedustella kun tuntuu nuo asiakaspalvelut olevan lähinnä niitä varten joilla riittää pinna jonotella kuunnellen jotain rasittavaa melodiaa.
Kunniamerkki +14
Enpä muista milloin viimeksi olisin itse Soneralle päin soittanut. Pistänyt pidemmän aikaa aina asian sisään omien sivujen viestinlähetyksen kautta ja sieltä ovat parin päivän sisään soitelleet minulle :)

Hyvä vaihtoehto jos ei kova kiire ole. Puhelinpalveluun soittaminen on sitten arpapeliä osuuko hiljaiseen vai ruuhkaiseen väliin...
Hei vielä TheAziz!

Näinhän se menee kuten kjns jo kertoikin. Muuttotilanteessa liittymä pyritään siirtämään uuteen osoitteeseen. Jos siirto ei onnistu samalla nopeudella ja hinnalla, voi sopimuksen irtisanoa, vaikka määräaikaisuus olisikin vielä kesken.

Irtisanomiset pitää kuitenkin hoitaa aina puhelimitse.

Vastaa