Netin asennus

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Minulle tuli viesti, että uusi laajakaista on asennettu 8.10. Sain vasta tänään tilaamani modeemin ja aloin asentamaan sitä äsken. Boxin asennusohjeessa ei mainita ollenkaan, että se pitäisi yhdistää puhelintöpseliin. Minulla on asunnossa ns. tavallinen puhelintöpseli ja seinästä tulevat töpselit, johon boxin mukana oleva johto menee. Kuuluuko se yhdistää jompaankumpaan näistä? Boxin mukana ollut asennus cd-levy herjaa, ettei löydä internet-verkkoa ja verkkoasetuksisssa näkyy, että minun kone ja modeemi on yhteydessä, mutta "ei internet-yhteyttä". Olenko asentanut boxin jotenkin väärin (vaikka kyllä noudatin mukana tullutta ohjetta) vai onko yhteydessä jotain vikaa?

3 kommenttia

Hei Minttu-86,

Lisäisitkö asiakasnumeron, liittymänumeron tai tilausnumeron asiakastietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

Jos lisäät liittymänumeron, niin lisää se ilman "-" merkkiä, muodossa 333123456 tai 346123456.

Minkä merkkinen modeemi sinulle tuli?
Hei,

Lisäsin tilausnumeron asiakanumeron kohdalle. Minulle tuli ZyXel N300 / NBG4615 v2 modeemi.

Lisätietona vielä, että löydän langattoman verkkoyhteyden omaan modeemiini ja se näyttää, että yhteys muodostettu, mutta alla lukee ei internet-yhteyttä. Tämä siis niin, että modeemi on ainoastaan kiinni virtapiuhalla.
Hei Minttu-86,

Sinulla näyttäisi olevan käytössä 8M ADSL yhteys. Näyttäisi siltä että sinulle on siis toimitettu aivan väärä laite yhteyteesi. Jokin sekaannus tässä siis on tapahtunut ja pahoittelemme siitä aiheutunutta haittaa. Laitan sinulle tulemaan oikean laitteen, niin pääset ottamaan yhteytesi käyttöön. Ikävä kyllä laite tulee postin kautta, niin sen toimitus vie vielä 2-3 arkipäivää.

Vastaa