Netti katkeaa joka päivä

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Moikka,

Mulla on jo pidempään ollut sellainen ongelma, että joka päivä samoihin aikoihin ~00-03 jälkeen netti ensin hidastuu huomattavasti jonka jälkeen katkeaa kokonaan. Rupeaa toimimaan taas noin muutaman minuutin jälkeen. Eipä tuo suuremmin muuten haittaisi mutta tietyissä tilanteissa erittäin rasittavaa.

Tilanteessa tulee selaimeen reitittimen ilmoitussivu "No DSL connection". Reitittimen asetuksilla ei ole ollut mitään vaikutusta, ihan kuin joku yhteyslinkki boottaisi päivittäin tässä tietokoneen ja maailman välillä.
Asiakasnumeroni on **********.

2 kommenttia

Tuo on ihan normaalia Soneran verkon toimintaa ja Sonera ei sitä toimimaan saa, asiakkaan pitää itse selvitellä asioita, ostaa modeemeja, kokeilla naapurin tai kaverin modeemia, käydä naapurissa tai kaverilla kokeilemassa modeemia, tehdä erillisiä vikailmoituksia mikäli uskaltaa ottaa riskin että ei joudu itse maksumieheksi kuten Soneralla uhataan kun vikailmoitusta tehdään.

Millään muulla ei ole mitään merkitystä kuin sillä että Sonera saa määräaikaisia sopimuksia tehtyä ja sen jälkeen ei tarvitse välittää asiakkaasta minkään vertaa.

Itselläni toimi nettiliittymä usean vuoden hyvin, mutta kun siihen tuli ongelma niin sen jälkeen ei homma enää toimi, vikailmoitusta ei voinut tehdä joten otin toisen operaattorin liittymän tilalle ja se toimii hyvin, ei ole pätkäissyt kertaakaan, ongelmana on se että Sonera ei suostu purkamaan tuota määräaikaista sopimusta minun kanssani vaikka en sitä liittymää enää käytä ja liittymässä ei ole mitään laitteita edes kiinni, ei edes modemiia, silti joudun tuosta maksamaan vielä yli 16 kuukautta.

Jos nyt saisin päättää niin en koskisi Soneraan edes pitkällä tikulla ja niin neuvon kaikkia tekemään, vielä seuraavat 16 kuukautta joka päivä, eli niin kauna kunnes tuo sopimus on lopppunut.
Hei Markus234,

Tein liittymäsi asetuksiin hieman muutoksia ja yhteyden arvot paranivat hieman. Kannattaa seurata yhteyden toimintaa nyt ja mikäli ongelma jatkuu edelleen, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Vastaa