Netti katkeilee

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei!

Viimeisen viikon aikana netti on alkanut katkeilemaan iltaisin klo 18.00 jälkeen. Tekee tuota noin 3-5 kertaa illan aikana. Tällä hetkellä viimeisen tunnin aikana katkennut kahdesti. Päivisin toiminut ok. Missähän mahtaa vika piillä?

9 kommenttia

Hei Ounasvaara!

Sinulla näkyy olevan sekä kiinteä netti, että liikkuva kaista. Kummasta yhteydestä on kyse, vai pätkiikö molemmat?
Kiinteästä netistä kyse.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16
Voit kokeilla http://speedtest.net nopeustestiä useita kertoja eri aikoina ja päivinä. Laita tulokset tänne.

Myös voit kokeilla pingata www.google.com ja 8.8.8.8. Jos www.google.com ei toimi niin vika on DNS palvelussa -> Vaihda DNS palvelimen osoitteiksi 8.8.8.8

Ohjetta DNS palvelimen vaihtoon: https://sites.google.com/site/jasunsivu/dns-nimipalvelimet

Ja jos ei ping 8.8.8.8 toimi niin vika on Soneran reitityksistä. Silloin Sonera saa korjata vian
Speedtestit on ihan ok, mutta ping vaihtelee aika paljon 20-80 välillä. Ja ilman mitään ennakko varoitusta yhteys katkeaa. Tänään katkennut jo kerran, palautin tehdasasetukset modeemiin eikä ainakaan vielä ole tunnin aikana katkennut, mutta vahvasti epäilen.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16
Kokeile tracert komennolla seurata katkosten aikana missä kohtaa verkkoa katkeaa yhteys.

Saa jonkinlaisen kuvan missä kohtaa verkkoa ei olenkaan yhteys pelaa
Nyt on netti pysynyt pystyssä päivän verran, mutta vika on muuttunut sellaiseksi että noin minuutin välein ping hyppää 2000ms paikkeille.
Hei Ounasvaara,

Suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä, niin selvitellään ongelmaa tarkemmin. Voit jättää vikailmoituksen myös Omien sivujen kautta.
Sama homma täällä, ping nousee noin 300ms ja sitten laskee taas noin 50ms. Lisäksi yhteys katkeaa pari kertaa päivässä. Taitaa olla yleinen vika Soneran ADSL:ssä.
Hei Kariyo,

Oletko testannut yhteyttä toisella modeemilla? Jos et ollut niin kannattaa vielä se testailla. Saat tarvittaessa modeemia lainaan lähimmästä Sonera kaupasta.

Mikäli ongelma ei toisella modeemillakaan poistu, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Vastaa