Netti on hidas

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Eli kytkettynä pitäisi olla 20mb netti, mutta kun testailen nopeutta, saan maks 4mb/s. Ymmärrän etten voi todellakaan saada 20 megaa meikäläisen kämppään asti, mutta olisi se nyt pirun hienoo kun saisin edes 10mb/s.

7 kommenttia

Yhteydet katoilee vähän väliä.

Olen kokeillut vaihtaa piuhojen välillä, mutta sama juttu. Hidas kuin nälkävuosi.
Täällä (Keski-Suomi) on tänään hidasta, oikeastaan havaitsin tuollaista hidastelua jo eilen.
Tänään mittailin niin alle 1M on ulosmenevä nopeus vaikka pitäis olla 8M.
Vikailmoituksen laitoin.
Hei SAVIJA3,

Hyvä että olit vikailmoituksen jo tehnyt. Vikailmotuksesi on vastaanotettu ja se odottaa käsittelyä tällähetkellä.

Tarkoititko kuitenkin että latausnopeus on pudonnut? Lähetysnopeus on ADSL liittymissä maksimissaan 1 megan luokkaa kun yhteys on toteutettu kupariverkon kautta.
Tänää aukesi yhteys.

Asun Helsingin malminkartanolla ja tilaukseni on 8M kiinteä laajakaista mutta ei taida ihan täyttä nopeutta antaa.

Yhteys tuntui hitaalta ja olen tehnyt nopeustestejä pitkin iltaa mutta nopeus ei näyttäisi yltävän edes tuonne 5M asti, Speedtestin avulla.
Laitteet ja pistokeet olen testannut, mitään ylimääräisiä kytkentöjä ei ole, asetukset ja testaukset tein piuhojen kautta.

modeemina TELEWELL EA510 v3b

en muuten saanut mitään vahvistusta..?!
Hei JANIJP81,

Tein liittymäsi asetuksiin hieman muutoksia ja yhteys kättelee nyt hieman paremmin. Testaathan yhteyttä nyt uudelleen.

Olitko testannut yhteyttä myös toisella modeemilla? Jos et niin se olisi hyvä vielä testata. Tarvittaessa saat modeemin lainaan lähimmästä Sonera kaupasta. Lainamodeemeita on kaupoissamme rajoitettu määrä, mutta saatavuutta kannattaa tiedustella, mikäli et muualta sellaista saa.

Mikäli yhteyden hidastelu jatkuu, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Netti pätkii hurjana ja tälläkin hetkellä ADSL-valo vilkkuu. Toista modeemia koitettu ja silti yhteys pätkii ja on hidas. Mikä mättää?
Hei janneha,

Vastailinkin jo sinulle tuossa toisessa ketjussa: viewtopic.php?f=53&t=16830&p=78054#p78054

Oletko tehnyt liittymästäsi vielä vikailmoitusta? Suosittelisin sen nyt tekemään koska yhteytesi näyttäisi tännepäin olevan kokonaan poikki.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

Vastaa