Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Matami-85_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Netti pätkii/ps3 vie kaiken kaistan

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei!

Meillä on vastikään laitettu Sonera viihde + 24 mb adsl netti. Meillä on 4 laitetta, jotka käyttävät tuon paketin mukana tullutta modeemia. Pöytäkone, ps3 ja sonera viihteen boksi on kaapelilla liitetty ja kannettava tietokone on langattomassa verkossa. Heti alusta alkaen tuo langaton netti on pätkinyt useita kertoja joka päivä. Myös pöytäkoneen nettiyhteys katkeilee, mutta usein eri aikaan kuin läppäri, katkot eivät estä nettiselailua, mutta kaatavat jatkuvan yhteyden tarvitsevat pelit. Missähän mahtaa olla vika/saako tätä ongelmaa jotenkin korjattua? (Kannettavan tietokoneen etäisyys on noin 2-3m modeemista ja se löytää ainakin 5 langatonta verkkoa, joista yksi on varmaankin vastaavanlaisesta soneran paketista).

Toinen ongelma on ps3:lla lataaminen tai netflixin käyttö. Modeemi antaa kaiken kaistan tuolle lataamiselle jolloin kaikkien muiden laitteiden nettiyhteys muuttuu lähes olemattomaksi. Ja tämä tarkoittaa IHAN kaikkea, edes ps3:n oma nettikauppa ei pysy auki taustalla lataamisen aikana. Saako tätä jotenkin rajoitettua, ettei ps3:n käyttö estä kaikkea muuta verkossa olevaa? (ps3 on kytkettynä porttiin 3)

Jos nyt vertauksena otetaan, että meillä ennen oli soneran 8 mb kaapelinetti, niin siinä ei kumpaakaan nuista edellä mainituista ongelmista ollut. jokainen laite pystyi olemaan yhtäaikaa ps3:n kanssa netissä ilman ongelmia (Ja kun puhun siitä, että vanhalla yhteydellä kaikki toimi yhtäaikaa ilman ongelmia tarkoitan tilannetta, jolloin sekä pöytäkone, että läppäri pyöritti jatkuvan yhteyden vaativaa nettipeliä ja ps3 pyöritti ohjelmia netflixissä samaan aikaa).
Vaikkakin langaton netti silloinkin menetti joskus yhteyden modeemiin (mikä vaati joka kerta modeemin buuttauksen), niin pöytäkoneella yhteys ei katkeillut juuri koskaan. Pitäisin näitä katkoksia varsin erillaisena, koska aikaisemmin netti katkesi kokonaan ja vaati modeemin buuttauksen ja nyt se vain pätkii, mutta nettiyhteys silti pysyy.

Vastausta odotellessa.
3 vastausta
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Matami-85

Minkälaisia nopeuksia saat mitattua esim. http://www.sonera.fi/nopeustesti perusteella? Tilanne vaikuttaa tänne meillepäin ihan samalta, eli yhteys nettiin ei katkea ollenkaan verkon ja modeemin välillä. Ongelma jää nyt enemmän modeemin ja laitteitesi väliin.

Oletteko tehneet inteno laitteelle mitään muutoksia WLAN-verkon säätöihin? WLAN-yhteyden pätkimistä / nopeutta korjaa monesti esimerkiksi:
- SSID-verkkonimen lyhentäminen alkuperäisestä
- Suojaustason laskeminen WPA+PSK tasosta pienemmäksi (esim. WPA)
- WLAN-verkon kanavan vaihto

PS3:sen kohdalla voisimme koettaa säätää laitteen neljännen portin siltaavaksi jolloin laite olisi suoraan yhteydessä verkkoon eikä reittittimen kautta. Ilmoita mikäli haluat tätä kokeilla niin teen pyynnön siitä eteenpäin!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Matami-85_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Testasin nopeuksia ensin WLAN verkossa, jossa tulokseksi tuli lataus: 15,2Mb/s ja lähetys: 0.7Mb/s, viive 26ms sekä pöytäkoneella jolloin tulokseksi tuli lataus: 14.26Mb/s, lähetys: 0.40 Mb/s, viive 39ms. Nämä tulokset siis silloin kun ainoa liikenne verkossa on soneran nopeustesti.

WLAN verkon säätöihin ei ole tehty muutoksia meidän toimesta, vaan sitä käytetään alkuperäisillä asetuksilla. Onko jossain olemassa ohjeita asetusten muuttamiseen? En kuitenkaan näe miten näiden asetusten muuttaminen auttaisi pöytäkoneen yhteyden pätkimiseen, joka on ethernet piuhalla yhdistettynä modeemiin.

Voihan tätä 4. portin siltaamista kokeilla, jos se vain auttaa asiaan.
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Matami-85

Oliko viihdepalvelu päällä kun teit nopeustestin? Modeemisi kuitenkin vastaanottaa täydet 24mbit joten testien tulokset pitäisi olla 18-22mbit välillä. Viihdepalvelu syö kaistasta n. 4-8mbit kun katsoo peruskanavia.

Tein pyynnön tuon 4-portin siltauksesta ja saat siitä erikseen txt-viestin kun vaihto on tehty. Kokeile sitten PS3n toimintaa uudestaan tästä portista!

Matami-85 kirjoitti:
En kuitenkaan näe miten näiden asetusten muuttaminen auttaisi pöytäkoneen yhteyden pätkimiseen, joka on ethernet piuhalla yhdistettynä modeemiin.

WLAN-muutokset ei vaikuta pöytäköneen pätkimiseen kyllä suoraan mutta sen pitäisi vähentää kuormaa reittimeltä (Wlanin toimiessa paremmin) jolloin palvelun tulisi toimia paremmin kaikilla yhteystavoilla. En suoraan osaa sanoa onko näistä säädöistä välttämättä apua mutta jos pystyt tätä testaamaan niin se helpottaa vian rajausta. Saman asian voit testata myös niin, pätkiikö yhteytesi modeemin kanssa myös verkkokaapelilla kun sinulla ei ole yhtään langatonta laitetta liitettynä reitittimeen.

Voisit ennen säätöjen tekemistä vielä palauttaa modeemisi tehdas-asetukset pitämällä laitteen "reset"-näppäintä pohjassa 30s ajan. Ohjeet WLAN-verkon säätämiseen ja hallintapaneeliin kirjautumiseen löytyy täältä.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut