Anopilla on erikoinen ongelma:
Nettitikku yhdistyy verkkoon kyllä, tosin ensin yhteys on "rajoitettu" mutta kun ajan sille Windowsin vikatestin niin se ilmeisesti korjaa jotain ja yhteys on sen jälkeen internettiin.
Kuitenkaan selaimella ei pääse mihinkään, kokeilin että ping vastaa kyllä IP osoitteella, mutta nimellä ei.
Eli vika lienee jossain DNS palvelimessa? olen kokeillut asettaa sinne täältä löytyvät DNS palvelimien osooittet: http://www5.sonera.fi/ohjeet/DNS
mutta ei apua, lisäksi kokeilin myös 8.8.8.8 (Googlen DNS), muttei sekään toiminut.
Tämän jälkeen kokeilin siirtää tuon tikun omaan koneeseen ja netti toimi hienosti!
Kummassakin koneessa on Windows 8, minulla tosin Pro versio ja anopilla "normaali".
Asiakaspalvelustakaan ei osattu auttaa vaikka sinne soittelin, mainostivat vain maksullista helpson palvelua.
Saisinko apua tätä kautta?
A
Terve timo1976,
Jos nettitikkuyhteys muodostuu, mutta Windows 8 ilmoittaa ”Yhteys rajoitettu”, voisit kokeilla vielä seuraavaa ohjetta ennen Helpsoniin soittamista:
Nettitikku kiinni tietokoneeseen -> Verkko ja jakamiskeskus -> Muokkaa sovittimen asetuksia -> Huawei -> Hiiren oikealla näppäimellä Ominaisuudet -> Ruksi pois kohdasta "appEX Networks Accelator" -> OK.
Tämän jälkeen tikku irti koneesta ja takaisin kiinni. Yhteyden pitäisi nyt muodostua. Jos tästäkään ohjeesta ei ole apua, Helpson on varmasti oikea taho neuvomaan.
Jos nettitikkuyhteys muodostuu, mutta Windows 8 ilmoittaa ”Yhteys rajoitettu”, voisit kokeilla vielä seuraavaa ohjetta ennen Helpsoniin soittamista:
Nettitikku kiinni tietokoneeseen -> Verkko ja jakamiskeskus -> Muokkaa sovittimen asetuksia -> Huawei -> Hiiren oikealla näppäimellä Ominaisuudet -> Ruksi pois kohdasta "appEX Networks Accelator" -> OK.
Tämän jälkeen tikku irti koneesta ja takaisin kiinni. Yhteyden pitäisi nyt muodostua. Jos tästäkään ohjeesta ei ole apua, Helpson on varmasti oikea taho neuvomaan.
A
Kiitos!
Tuo vinkki vaikuttaa toimivan! Nyt selaimellakin pääsee nettiin!
Tuo vinkki vaikuttaa toimivan! Nyt selaimellakin pääsee nettiin!
Vastaa
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.